Net terug van 2 weken kiten Aruba !!!!!!!!!!!!(klein verslag)

remcokite

Berichten: 121
Juni 08, 2008, 19:13:03
edit2Rapporteer  
Net lekker 2 weken naar Aruba geweest!!!!.

En ....... 2 weken wind !!!! elke dag met een 10 meter kunnen varen.
Er zijn eigenlijk maar 2 plekken op aruba waar gekite word,
De bekende Fishermans Huts, en Boca grandi!!!
Fishermans Huts heb ik niet gekite , omdat ik het gewoon een slechte spot vond!!! aflandige vlagerige wind
Boca Grandi was een super spot!! op een drukke dag waren we met 5 man aan het kiten!

Boca grandi is een baai wat afgeschermd word door een rif (waar de golven max 2 m worden).
verder was het water vrij vlak, geen haaien gezien  Grin alleen een baracuda +- 1 meter en een schildpad.
de wind is schuin aanlandig en was de afgelopen weken 20 tot 30 knopen (elke dag  Cheesy).

De spot is wel aan de andere kant van het eiland +- 16 km rijden. dus een huurauto is eigenlijk een must.
Verder zaten we in een klein hotel arubianna inn erg leuk !!! tussen oranjestad en fishermans huts in.

We zijn met arke fly gevlogen, wat redelijk was.
Voor de kite spullen 2 boards 2 kite's heb ik niks betaald!

Nog ff wat foto's, en wil je meer weten laat het ff weten.













Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juni 08, 2008, 19:18:32
edit2Rapporteer  
Vet man! Beter niet met die klote KLM gevlogen, want dan is het dik betalen.

- Vliegt Arkefly ook vanaf schiphol, of moest je naar de Oosterburen?
- Was er elke dag wind? En uit dezelfde richting?
- Zijn er faciliteiten op Boca Grandi zoals eettentjes e.d.?
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #2 Juni 08, 2008, 19:26:50
edit2Rapporteer  
Jep Arke vliegt gewoon vanaf schiphol,

Maar je mag niet over het gewicht heen van 50 kilo (met zijn 2e)
ik had 2 setjes inc 2 trapeze handoeken etc. totaal 25 kilo.
en samen met mijn vriendin 1 koffer van .... jawel ook 25 kilo.
+ kleding in de handbagage van max 10 kilo. (2 pers)

remcokite

Berichten: 121
Antwoord #3 Juni 08, 2008, 19:29:50
edit2Rapporteer  
ennuhhh ,
elke dag wind.

Op boca gandi is niks. ..... maar altijd had er iemand wel een grote koelbox bij
voor de koude pilsje's na het kiten.
Er kiten daar vooral nederlander's(die vaak op aruba wonen)en amerikanen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 08, 2008, 19:35:54
edit2Rapporteer  
Thanks voor de info. Klinkt interessant zeker met elke dag wind. Dus zelf eten en drinken meenemen dus, want met bier redt je het niet zolang in die hitte tijdens het kiten. Erna is natuurlijk een ander verhaal.

Ik red het met mijn vriendin altijd met 40kg totaal. Dus die 10kg is mooi meegenomen als je met z'n tweeen gaat kiten en 4 kites en 2 boards mee wilt nemen ThumpsUp

Ik redt het nu met een Cab. boardbag (met wielen) + R7 12m2 + Bandit 9m2 + Nobile 666 + trapezehaak + pomp + reserveodd. = 20kg. Trapeze zelf doe ik altijd in handbagage
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juni 08, 2008, 19:40:31
edit2Rapporteer  
Thx voor je verslag... eindelijk iemand die het licht gezien heeft en bij Boca gaat kiten.
Die Fishermans Huts is echt een klote stek en ik hoop stiekem dat ze nu een school gaan openen op Boca

Waren er veel kiters aanwezig of kwam je er ook wel eens alleen te staan  Undecided

Ik zeg: Bon bini Aruba  Joepie

Ps hier nog een filmpje van Boca  
http://media.bestkiteboarding.com/videos/aruba_joe_low.wmv
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juni 08, 2008, 19:52:49
edit2Rapporteer  
ennuhhh ,
elke dag wind.

Op boca gandi is niks. ..... .

Even een stukje geschiedenis... Boca grandi was een luxe gemeenschap waar de top mensen van LAGO (Amerikaanse Shell) woonde. Het had een eigen beveiliging, tennisbanen, zwembaden en kerk.
Je kwam er niet zomaar de poorten binnen. Als klein kind heb ik er wel eens gespeeld/gezwommen. Toen de Amerikanen weg gingen zijn een hoop spullen achtergebleven dus het is een soort spookstad geworden. Ik geloof dat er nu weer wat mensen zijn die wat van die huisjes opkopen... Ik wil de kerk hebben want die heeft het best uitzicht  loser

Kijk deze info pak je gewoon ff mee  ThumpsUp
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #7 Juni 08, 2008, 20:12:49
edit2Rapporteer  
De luxe gemeendschap was +- 2 km lager er zit nu een duikschop die plek heet baby beach.
Bij de baai zelf Boca Gandi heb je helemaal niks ! tussen de baai en baby beach. heb je nog wel de gavangenis zitten!! met uitzicht op ! ja ja de kite spot !
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Juni 08, 2008, 20:20:22
edit2Rapporteer  
. heb je nog wel de gavangenis zitten!! met uitzicht op ! ja ja de kite spot !


Wat een geluk hebben die gasten  ThumpsUp
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #9 Juni 08, 2008, 20:21:47
edit2Rapporteer  
Als we vroeg gingen waren we vaak met zijn 2e,

In de middag waren we meestal met 4 a 5 man aan het kiten.
De drukste dag waren zo'n 7 kiters op het water.

Echt niet te geloven, zo'n mooie plek goede wind en zo rustig echt
op en top genieten.
mede omdat er niks is is het zo rustig, dus tja hopen dat het zo blijft.
nieles

Berichten: 125
Antwoord #10 Juni 09, 2008, 01:14:03
edit2Rapporteer  
hey is een huur auto goed te doen daar of is er moeilijk aan te komen?
want ik ga er binnekort ook heen en wil wel ff genieten daar van de rust om te kiten
en bedankt voor de verdere info
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Juni 09, 2008, 05:21:23
edit2Rapporteer  
De luxe gemeendschap was +- 2 km lager er zit nu een duikschop die plek heet baby beach.
Bij de baai zelf Boca Gandi heb je helemaal niks ! tussen de baai en baby beach. heb je nog wel de gavangenis zitten!! met uitzicht op ! ja ja de kite spot !

Dus als ik het goed begrijp ga jij voorbij de gevangenis richting het water en rij je dus niet de poort van het "spook-dorp" binnen.
Dus het is ter hoogte van dat rode Anker dat daar ter nagedachtnis staat  Undecided

Zo niet... leg het dan nog ff uit
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #12 Juni 09, 2008, 13:24:59
edit2Rapporteer  


Bij het pijltje is de kite spot, helemaal onder op de kaart heb je het oude resort.
je rijd altijd "onderlangs"omdat de oostkust geen verharde wegen heeft.
dus dan ga je voorbij de gevangenis rechts.
Jozef

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #13 Juni 09, 2008, 15:20:09
edit2Rapporteer  
Remco, klopt. Het enige wat daar zit is de gevangenis. Boca is inderdaad een top spot. Ik ga elk jaar 1 of 2 keer naar Aruba. 11 juli aanstaande vertrek ik weer en blijf een maand. Spot is bijna altijd rustig, behalve in het weekend kan het wat drukker zijn. Veel mariniers daar die om stip 15.00 uur klaar zijn en lekker gaan kiten, relaxte gasten overigens!

Helaas zijn er bouwplannen voor Boca al is het de laatste tijd rustig geloof ik. De site http://www.sunriserockdg.com/aruba.asp is tegenwoordig alleen nog toegankelijk met een username en password, die gekken willen de hele Boca baai volbouwen. Er is tevens door de locals gedemonstreerd tegen het bouwen van nieuwe hotels op Boca en Arashi (waar overigens ook weleens wordt gekite), petitie kun je hier ondertekenen: http://www.ipetitions.com/petition/No_to_Overbuilding_in_Aruba/

Voor vragen over kitesurfen in Aruba kun je het beste contact opnemen met mijn homes aldaar: http://www.kitesurfaruba.com/

Tegenwoordig ook steeds meer kitesurf events zoals gister the big crossing, oversteek van Venezuela naar Aruba (+/-50km) zie : http://www.kitesurfingaruba.com/
Jozef

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #14 Juni 09, 2008, 16:05:37
edit2Rapporteer  
@ Nieles
Arubaanse Florijn is gekoppeld aan de USDollar en derhalve is het nu spot goedkoop om een auto te huren. Navolgend verhuurbedrijf spant de kroon; http://www.gotchacarrental.com/, neem een 4x4 Vitara zodat je bij Boca zo het strand op kan rijden. Het overigens niet ver lopen hoor op Boca haha helemaal niet ver maar gemak dient de mens...
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #15 Juni 10, 2008, 01:07:21
edit2Rapporteer  
Jep klopt, ik heb mijn auto ook bij gotcha gehuurd vriendelijke nederlandse mensen, en goedkoope auto's

verder heb ik van locals gehoord dat er"nog" niet gebouwd mag worden op boca.
hopen dat het zo blijft!

perro

Berichten: 100
Antwoord #16 Juni 10, 2008, 06:32:01
edit2Rapporteer  
Ik moet je zeggen dat malmok ( fischermans hut ) een uitstekende plek is om te windsurfen en om te leren...De crew van Aruba Active Vacations zijn zeeeer vriendelijk! Ook als je geen les geeft zijn ze behulpzaam! Verder is het zo dat als je afdrijft om wat voor reden ook je toch opgehaald wordt door hun! Dus voor het leren van tricks en gezelligheid zit ik liever op Malmok!

Vriendelijke groet van iemand die er al 20 jaar komt...

jack
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 Juni 10, 2008, 06:48:27
edit2Rapporteer  
Ik moet je zeggen dat malmok ( fischermans hut ) een uitstekende plek is om te windsurfen en om te leren...De crew van Aruba Active Vacations zijn zeeeer vriendelijk! Ook als je geen les geeft zijn ze behulpzaam! Verder is het zo dat als je afdrijft om wat voor reden ook je toch opgehaald wordt door hun! Dus voor het leren van tricks en gezelligheid zit ik liever op Malmok!

Vriendelijke groet van iemand die er al 20 jaar komt...

jack

Dat klopt...
voor het windsurfen is dat een redelijk mooie stek.
Heb er 3 jaar geleden ook nog gewindsurft maar voor het kiten kun volgens mij echt beter naar Boca gaan.

Bij Boca heb je aanlandige en constante wind en bovendien heb je geen last van de hotel gebouwen en speedboten met van die geel gekleurde dingen of mensen die in een parading gangen.
Ook ben je op Boca niet gebonden aan verbod(tijden) zodat je gewoon de hele dag op het water kan staan.

remcokite

Berichten: 121
Antwoord #18 Juni 11, 2008, 01:07:29
edit2Rapporteer  
Het zijn zeker vriendelijke gasten daar, maar de vlagerige wind en dat je tot 10.00 en vanaf 16.00 er mag kiten vind ik minder,
Ik sta persoonlijk liever de hele dag op het water (af en toe beetje eten en drinken). met een constante wind en geen drukte.
Jozef

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #19 Juni 12, 2008, 17:57:16
edit2Rapporteer  
@Remco
Klopt, vooralsnog mag er niet gebouwd worden. Het gegeven dat de site niet meer openbaar toegankelijk is geeft mij toch de kriebels. De ontwerpen die te zien waren zijn echt te bizar voor woorden, de hele baai mud vol met gebouwen. Alhoewel dit bij Boca geen invloed heeft op de wind (aanlandig) kun je het kiten niettemin vergeten met zoveel drukte... Ik heb het idee dat er achter de schermen gewoon door gelobbied wordt....het gaat nu eenmaal om de pecunia...
mankite

Berichten: 15
Antwoord #20 December 01, 2013, 19:34:25
edit2Rapporteer  

heeft iemand wel eens links en rechts van boca grandi gekite? zo ja is dit aangeraden?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #21 December 02, 2013, 12:08:34
edit2Rapporteer  
Ik heb wel gekite daar ja,is niet aan te raden of je moet weten wat je doet…downwind is het ondiep met veel rotsen en (dood) koraal…je moet daar gewoonweg niet in de problemen komen…..
Leuke spot daar inderdaad Boca Grandi,drukker dan met 8 man moet het ook niet worden want zo groot is het veilige gedeelte van de spot nu ook weer niet.
dieks

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #22 Januari 05, 2014, 20:58:57
edit2Rapporteer  
Aanstaande zaterdag vertrek ik naar dit prachtige eiland.
Als ik zo naar de voorspellingen kijk kan ik mijn 12m thuis laten.
Is dat ook jullie ervaring of moet ik hem toch ff meenemen voor de zekerheid?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #23 Januari 06, 2014, 00:04:48
edit2Rapporteer  
Grappig, als oude topics bovenkomen.
Had het pas door toen ik las dat Michiel z'n Bandit mee nam op reis! Lol.

Ziet er top uit in elk geval!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.