Mauritius vs Brazil vs andere optie

berttt

Berichten: 307
Januari 12, 2014, 17:40:32
edit2Rapporteer  
Beste,


Ik zoek een bestemming voor in september october te gaan kitesurfen met mijn vriendin.

Ik dacht aan Mauritius of Brazil. Nu heb al het een en ander liggen lezen natuurlijk maar zou graag wat persoonlijke meningen willen. Nu andere suggesties zijn ook welkom.

Er moet niet altijd gesurft worden mooie natuur of cultuur is ook zeker een must.

Budget ? eigenlijk maakt het mij niet uit. Natuurlijk Australië, Hawaii, heel Azië is geen optie.


grts Bert 
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #1 Januari 12, 2014, 19:47:32
edit2Rapporteer  
Ik ben naar allebei geweest rond dezelfde periode van het jaar, en geen van tweeën is een afrader. Het zijn wel totaal verschillende landen, en dus vakanties. Mauritius is vele malen mooier dan de noordkust van Brazilië.

Brazilië is echter wel het meest windzeker (in mijn ervaring), en warmer. In Mauritius kun je af en toe een regenbuitje verwachten en heb je toch wel een dun wetsuit/shorty nodig. Schoentjes kunnen handig zijn ivm scherpe ondergrond bij Le Morne en aan de oostkust vrijwel overal zee egels en koraal. Maar laat je hier niet door afschrikken, dat wordt meer dan gecompenseerd door al het moois dat er te zien is en de idyllische kitespots.

Ga je om zoveel mogelijk op het water te staan, dan zou ik Brazilië pakken, maar anders is Mauritius zeker het overwegen waard. Sterkte met kiezen Wink, en laat maar weten als je meer info wilt.



Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #2 Januari 13, 2014, 03:00:33
edit2Rapporteer  
Helemaal eens met s3. Ik ben ook naar bijde geweest. Cumbuco is waanzinnig wind zeker heb toen alle dagen kunnen varen in september.

Mauritius is echt heel mooi maar ben echter nooit in september/oktober geweest maar juli/augustus. Ik heb alle dagen gevaren. Als je in oktober gaat loop je al aardig tegen de zomer en is de wind wat minder aanwezig maar waarschijnlijk nog wel genoeg. De spot bij Le Mourne is echt perfect. Vlak water verder op bij het rif de golven. 2 min verder een vlak water spot waar je minstens een kilometer kniediep water vindt.
Qua dingen bezoeken en bekijken is Mauritius heel mooi. Huur voor je vakantie periode een auto voor wenig en bezoek de vele bezienswaardigheden. Secret lake seven coulored ground...  thee plantages..enz.

Voor info over accommodatie transfer en auto verhuur kun kun je me altijd ff contacten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.