Kite stuk op Mirns! 23-2-2014, op zoek naar persoon

Amée-94

Geen avatar

Februari 24, 2014, 21:28:52
edit2Rapporteer  
Gisteren (23-2-2014) ben ik wezen kiten op Mirns.
Toen ik rond twee uur in de middag wilde keren om terug naar het strand te varen, zat er iemand zo dicht achter me dat ik diegene niet zag.
Ik draaide en hij vloog in mijn lijnen. Hij vertikte het zijn safety te trekken waardoor zijn lijnen als messen hebben gediend en mijn kite hebben gesloopt. Toen ik mijn kite uit zijn kite had gevist, liet hij zijn kite op en was weg.

Het was een Nederlandse man van ik denk, circa 30 jaar.
Donker (bruin) haar en ik geloof tegen de 1,80/1,85 M..
Het was een vrijwel geheel witte kite, vrij diep gesneden en ik kon er geen merk op terug vinden..

Iemand die het misschien gezien heeft of deze persoon / kite herkent?
Ik had zelf een blauw/gele Ozone C4 uit 2013, een 7 meter.

Alle tips zijn van harte welkom!

Amée
Flyingtrunkie

Antwoord #1 Februari 24, 2014, 21:33:39
edit2Rapporteer  
jij verandert van richting, dus jij vaart hem aan, en jij bent dus schuldig.... Waarom wil je dan nog contact komen met het 'slachtoffer'?
Morres

Antwoord #2 Februari 24, 2014, 21:47:20
edit2Rapporteer  
Je zit idd zelf fout, maar het gaat natuurlijk wel enigzins 2 kanten op. bijvoorbeeld als je verzekerd bent kan je gewoon de boel aan beide kanten oplossen.

Neemt niet weg dat iemand natuurlijk gevaarlijk dicht op je kan zitten en als je niet verder KAN kiten is het logisch dat iemand omdraait.
wasbeer

Antwoord #3 Februari 24, 2014, 21:50:33
edit2Rapporteer  
Het kan inderdaad bijzonder storend zijn en soms absurd hoe dicht mensen op elkaar varen maar vrees dat jij hier toch echt zelf de schuldige bent...
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Februari 24, 2014, 21:51:16
edit2Rapporteer  
In zo'n geval moet je ook niet te snel je safety trekken. Dan weet je zeker dat je een lijnenrotzooi krijgt, of een bar die in de lijnen van de ander blijft hangen...

Vaak valt de boel wel terug te sturen...

Tevens ben je zelf schuldig. Altijd goed kijken voor het keren. Er is ook wel een kans dat zijn lijnen beschadigd zijn.
Ocean-Limbo

Antwoord #5 Februari 24, 2014, 23:13:27
edit2Rapporteer  
ik vind dat een aantal forumleden toch erg vlug de Zwarte Piet (oeps, dat mag niet meer) bij Amee leggen ...

Daarnaast is het natuurlijk ontzettend lomp als je betrokken bent bij een ongeluk en vervolgens niet informeert hoe het met de ander is afgelopen .... ThumpDown

ListenToMe Natuurlijk moet je voordat je je gaat keren of sterk van richting verandert eerst achter je kijken, maar ...

ook als kiter heb je natuurlijkte maken met een dode hoek omdat ons hoofd niet 360 graden roteerbaar is)...

daarnaast zijn er ook van die gasten die zo dicht op je varen dat ze met omkijken niet te zien zijn want hun kite hangt precies boven je ....  ThumpDown

en er zijn ook van die gasten die je "door blijven duwen" totdat je noodgedwongen je kite moet omgooien voor het keerpunt .... Angry

Maar er zijn ook heel wat gasten die hun kite omgooien of een sprong maken zonder ook maar een enkele keer achterom te kijken ....

kitesurfen is en blijft natuurlijk  ListenToMe uitkijken!

Als ik de drukte (48 kites) van de laatste weken, hartje winter, op de Slufter bekijk dan gaan we een hete zomer tegemoet ...
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Februari 24, 2014, 23:30:05
edit2Rapporteer  
Wie zijn schuld het nu is is achteraf altijd moeilijk te zeggen. Misschien begreep hij het niet goed of Keek Amée een keer niet goed. Maakt ook niet uit maar het is ronduit onbeschoft dat de beste kiter niet eens gevraagd heeft of er wat aan de hand was met Amée of de kite.

Verder hadden gegevens uitgewisseld moeten worden, waarschijnlijk wanneer hij het verhaal bij de WA verzekering had neergelegd had het voor beide partijen prima opgelost geweest.
CouchKiter

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 25, 2014, 00:19:42
edit2Rapporteer  
Goh, nu als zomerse taferelen. Dat belooft wat.
Hoop dat de bewuste kiter zich meldt.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Februari 25, 2014, 00:26:41
edit2Rapporteer  
Dat die kerel ineens weg was is ook niet echt netjes nee...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.