HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
De hoeveelheid lengteverschil weet ik niet, maar daar is vast wel achter te komen. Ik zou op de Uno pigtails zetten om dat verschil op te vangen.
|
|
|
manofglass
|
extra pigtails bij de powerlijnen bedoel je of pigtalis van de stuurlijnen inkorten?
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Extra pigtails bij de powerlijnen. Op die manier kan je het makkelijk weer terug krijgen in originele staat mocht dat nodig zijn
|
|
|
manofglass
|
ok bedankt ga vanmiddag ff kijken of ik kan bekijken hoe lang ze moeten zijn....zondag dan ff proberen zal de uitkomst nog wel bekendmaken
|
|
|
geloof68
|
Even los van de lijnenkwestie: verschil tussen een 5m en 2,5m is aan de grote kant. Je zoon van 11 weegt hoogstwaarschijnlijk rond de 35-40 kilo, dan zou tie beter uit de voeten kunnen met een 3,5m (bijvoorbeeld Vector) of 4m (bijvoorbeeld Uno of Catalyst) als de 5m te groot wordt.
Met welke lijnlengte vliegt tie de 5m? Kortere lijnen scheelt ook al een hoop, voordat tie overstapt naar de Uno 2,5m.
|
|
|
manofglass
|
Weegt inderdaad 35 kg verschil in kites is inderdaad groot maar de kleine is alleen voor noodgevallen. Een 3.5 zou beter zijn. ...maar die moet ik dan wel weer kopen. Hij vaart met standaard lijnen. ..20m? wel ns gehoord van dubbelbacken maar weet nog steeds niet hoe dat moet
heb getracht het verschil in de lengte bij de 2 kites te meten; de pigtail (en lijn waar deze aan vast zit) van de stuurlijn van de ozone kite is ca. 25 cm langer: door de lijn te dubbelen en daar de pigtail weer aan vast te maken zou het hopelijk goed moeten zijn. morgen even proberen
|
|
|
geloof68
|
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het handigst lijkt me om een stukje lijn aan de beide bridles van de Uno te bevestigen. Je houdt dan je originele bar in tact.
Als je nu 20m lijnen aan de Cabrinha-bar hebt, kun je bijvoorbeeld ook een setje van 15 a 16m lijnen (laten) maken en afhankelijk van de vooruitzichten bevestigen aan de bar. Meest ideale op termijn is een oplossing met extensies of een bar erbij.
|
|
|
audi
|
Ik denk dat het depower koord te lang is voor de 2,5 meter uno de kite is of te ver gedepowerd zodat hij niet meer sturen wil of hij is totaal gestald en wil dan ook niet meer sturen. Oplossing is eens je depower koord korter te maken.
|
|
|
manofglass
|
vandaag getest: het inkorten met 23 cm van de stuurlijnen (op de kite) was eigenlijk teveel. depowerkoord is inderdaad te lang voor de smalle 2.5 kite door geheel te depoweren ging 't precies goed: net niet backstallen in deze stand. alleen is dan nog steeds de depowerlengte te groot. wanneer ik 't zo laat moet er eigenlijk nog een stopper op de tube om de depowerlengte te verkleinen. wil het koord zelf niet inkorten omdat 'ie meestal met de 5 vaart. bestaat er een stopper die je makkelijk kan monteren? of moet ik zelf gaan freubelen. sowieso kon hij wel varen vandaag met de 2.5, ondanks de vlagerige, bijna zuidenwind. was voor hem toch nog wel te koud, dus hij moet nog ff een maandje aan de kant blijven.
|
|
|