Geen Hydrofoils bij Coast 2 Coast

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 08, 2015, 09:06:44
edit2Rapporteer  
De geruchten blijken waarheid te zijn dat Red Bull besloten heeft geen Hydrofoils toe te staan tijdens de komende Coast 2 Coast Race tussen Fehmarn en Denemarken. Nu komt alleen het kromme: Raceboards vallen onder de categorie Directionals en zijn net als Race kites gewoon toegstaan. Een combinatie die (zeker in vergelijking met waveboards en TT met tubes) maar marginaal langzamer is dan de Hydrofoils wat het een dubieuze beslissing maakt omdat ze juist de intentie hadden om een zo eerlijk mogelijk speelveld te creëren.

Iedereen met standaard materiaal maakt dus nog steeds geen kans om te winnen tenzij Red Bull weer de regels 'achteraf' gaat aanpassen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Augustus 08, 2015, 09:15:16
edit2Rapporteer  
Mss (ook) vanuit gezichtspunt berging materiaal bij pech.
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #2 Augustus 09, 2015, 09:31:22
edit2Rapporteer  
Red Bull noemt Coast2Coast de zwaarste kite race ter wereld. Als er dan een paar foilboarders in een uurtje heen en weer varen en lachend aan wal komen klopt dat niet echt meer. Afzien zult gij.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Augustus 09, 2015, 09:52:31
edit2Rapporteer  
.....op een paar minuten gevolgd door de Raceboards welke wel toegestaan zijn als zijnde 'directional'

Snap je nu hoe krom deze regels zijn?
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #4 Augustus 09, 2015, 09:55:52
edit2Rapporteer  
Maar een raceboard varen is veel inspannender, of niet? Beter hadden ze natuurlijk gewoon aparte categorieën gemaakt, dan maakt het niet uit. Directionals en/of raceboards, foils en twintips apart. Alleen waar laat je dan de Mako's, Flyrace boards en andere mutanten...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 09, 2015, 10:08:07
edit2Rapporteer  
Ik moet er niet aan denken om volgas 20km een kant op te varen op mijn foil, heb na 4km al zulke verzuurde benen dat ik even moet stoppen want een andere houding aannemen gaat niet op een hydrofoil. Een raceboard is niet meer of minder inspanning, zeker niet met de huidige racematrassen die vrijwel geen laterale trekkracht hebben ten opzichte van de C-kites waarmee ik op een raceboard gevaren heb.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #6 Augustus 13, 2015, 14:10:28
edit2Rapporteer  
jammer dit besluit van RB...
raceboards is duidelijk andere klasse dan twintip,
idem andere boards... en kites
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.