HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
In een goede 5/3 is het met schoentjes te doen, als je veel in het water ligt is het denk ik ook verstandig om te investeren in handschoentjes/cap
|
|
|
remco1985
|
Ik heb een Prolimit Predator steamer 5/3 , prijskaartje staat 229 euro dus mag hopen dat ik een goede keus heb gemaakt. Ik ga vaak voor niet al te duur maar ook niet goedkoop dan zit je vaak wel goed.
Dat word dus eerst maar ff zoeken naar (hand)schoentjes, nog tips?
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Schoentjes heb je zeker nog nodig als je veel zwemt....echt heel slechte zijn er niet...ik zou 3mm nemen, hoge en met klittenband aan de bovenkant zodat je ze goed kan afsluiten...
|
|
|
remco1985
|
Snel ff wat opgezocht bij Gearfreak Hindeloopen, deze voldoen wel neem ik aan. Die kan ik dan gelijk ophalen als ik daar heen ga te kiten Had ergens gelezen dat je niet te dikke handschoenen moest nemen i.v.m. kramp. En socks i.p.v. shoe's is dat wat? Mystic Jackson Glove 3mm •Glued & stiched seams •S-Seams •PU printed palm •Pulling flap Prijs: 34,95 Mystic Empire Split Toe Boot 3mm • Lightweight neoprene • M-Flex (Tri-span) 40% • Teddy prene (Plush) shaft • Glued & stitched seams • Velcro ankle strap Prijs: 29,95 Is het nu nog noodzakelijk om een hood/beanie te dragen? Vooral die hood lijkt me niet echt comfortabel.
|
|
|
HaPe
Moderator
|
Zien er allebij goed genoeg uit. Handschoentjes idd niet te dik ivm kramp, ook niet te krap, dat geeft ook kramp. cap oid hoeft niet, ik vaar soms met een cap zodat ik het warm genoeg heb om zonder handschoenen te varen (als het een beetje kan vaar ik zonder handschoentjes)
|
|
|
manofglass
|
beanie is wel lekker hoor wanneer de zon niet schijnt en kost geen drol
|
|
|
remco1985
|
ja zo'n beanie lijkt me nog wel wat, maar die hoods lijken me echt lastig.. en het kost ook niks ja dus die komt er ook!!#
|
|
|
Morres
|
maatje van me heeft 2x(verschillende!) prolimit steamers teruggebracht, naden lieten los. Werd erg netjes opgelost door kater. 1e pak vervangen diir prolimit zonder bijbetaling en die was iets duurder,. ging ook kapot, dat pak vervangen met een ion zonder bijbetaling. Prolijmit gaat dus wel op nog steeds, blijkbaar De harnassen zijn wel ERG goed en stevig. Zelf 2x gehad in totaal 5,5 jaar mee gekite.
|
|
|
Menno de Vries
|
Vaar zelf aook in een Prolimit Predator pak, is mijn tweede pak van Prolimit. Vorige pak vijf jaar meegedaan voordat deze kapot ging. Was een Prolimit Evo. Prolijmit gaat bij zeker dus niet op.
|
|
|
remco1985
|
Als mijn Predator 5 jaar mee gaat dan ben ik al zeer tevreden, in de surfshop werd me verteld dat ik om de +-3jaar gear zal moeten vervangen.
|
|
|
geloof68
|
in de surfshop werd me verteld dat ik om de +-3jaar gear zal moeten vervangen.
En wat zei jij toen?
|
|
|
remco1985
|
Ik zei ok, maar ik dacht: ik vervang het wel als het kapot is
|
|
|
geloof68
|
Als je veel sessies maakt met je wetsuit, zul je zien dat je wetsuit geen 3 jaar meegaat. Overigens zijn er hele goede reparateurs van wetsuits.
|
|
|
Bbtw
Logs: 0 | 118 uur
|
Hier ook een prolimit 6/5 steamer. Heerlijk warm pak, maar vind het nog lekkerder met een windstoppertje erover heen! Als je nog veel in het water ligt is dit een absolute aanwinst. De wind zal je neopreen afkoelen en die windstopper gaat dat tegen. Ik gebruik zelf een mystic windstopper, deze dragen comfortabel.
Succes
|
|
|
Ocean-Limbo
|
windstopper decatlon .... 3 tientjes .....
|
|
|
remco1985
|
Ik ben dinsdag maar even op pad gegaan voor schoenen & handschoenen, en ook nog een mooie beanie gescoord!:
- Prolimit voorgevormde gloves 3mm - O'neill Ninja socks met zool 3mm - Prolimit beanie
Nou is het vandaag mooi kiteweer, en ik ben vrij (werkloos atm) alleen is het oostenwind.. Ik wil wel gaan kiten alleen het is wel aflandige wind (tenzij ik naar enkhuizen rij wat ik wat te ver vind) en ik ben moet alleen op pad want me maatje is wel aan het werk.
Nou las ik dat je bij oostenwind ook goed bij Mirns kan kiten met oostenwind, geld dit ook voor beginners?
|
|
|
|
remco1985
|
Ja vond het zelf ook al apart, maar toch veel reacties over Mirns.. Zal nog ff moeten wachten tot mei dan tot de wind uit het westen komt dan waarschijnlijk. Wil wel veilig het water op...!
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Vaar zelf aook in een Prolimit Predator pak, is mijn tweede pak van Prolimit. Vorige pak vijf jaar meegedaan voordat deze kapot ging. Was een Prolimit Evo. Prolijmit gaat bij zeker dus niet op.
Mag ik vragen hoe vaak jij op t water staat? Mijn pakken gaan max 2-3 jaar mee...
|
|
|
HaPe
Moderator
|
Als beginner zou ik idd niet met oostenwind op Mirns gaan kiten. Het is ligt aflandig, de wind is vlagerig, en als je geen hoogte kan pakken zit je binnen no time buiten de kitezone
|
|
|
Menno de Vries
|
Mag ik vragen hoe vaak jij op t water staat? Mijn pakken gaan max 2-3 jaar mee... Zal het even nuanceren, het gaat wel over de jaren dat ik kinderen heb gekregen en een huis heb gekocht waardoor surfen op een laag pitje stond. En ik haal bij lange na niet het aantal sessie zoals de die hards op dit forum.
|
|
|