Switch bar

EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #50 December 07, 2013, 22:58:05
edit2Rapporteer  
Voor wanneer airbag bar ends die opblazen voordat ze tegen je hoofd knallen ?
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51 December 09, 2013, 17:01:25
edit2Rapporteer  
Nog wat detailpics van de stopper, depower ball en swivel:

En ze doen er een linecalibrator bij. Is wat makkelijker met bevestigen als je de lijnen wil checken. Stelt niks voor, maar leuk dat ze er aan denken Smiley

Ze kunnen me overigens nog meer vertellen met 'low friction, less wear' met de centerhole... Ik ga de lijnen gewoon weer waxen.
Reodude

Antwoord #52 December 10, 2013, 01:14:10
edit2Rapporteer  
Voor wanneer airbag bar ends die opblazen voordat ze tegen je hoofd knallen ?
hahahah Eddy C dat is nog eens een goeie..
dude Cool
Faxie

Antwoord #53 December 11, 2013, 21:22:56
edit2Rapporteer  
De depowerlijn maar eens gewaxed.

Wat me opviel was dat de lijn 210 cm is geworden, ipv 180 cm bij de V1. Dus de totale depower op de bar zelf is 15 cm meer.

De standaard setting voor de depower throw was mij ook wat te lang, dan kon ik net niet lekker bij de handle.

Verder bestaat de borging van de below-swivel uit 2 bouten, ipv 1. Beter lijkt me, want na verloop van tijd wilde de swivel nog wel eens wat losjes komen te zitten. Niet lekker met uithaken.

En in het zakje met de mini 5th en calibrator zat ook nog een heel klein (1cm) stukje ingetapete lijn. Ik dacht eerst dat dat een stukje afval oid was, maar blijkt dat het een heel klein lusje is die je kan gebruiken wanneer je een  mini 5th safety wilt. Dan haal je de safetylijn van de frontlijn af, en in het ontstane lusje zet je dat kleine stukje lijn om zodoende een stopper te hebben op de swivel.

Niet weggooien dus!

martindj

Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #54 December 13, 2013, 11:52:00
edit2Rapporteer  
Heb je hem al getest ook? Ben wel benieuwd of hij bevalt Smiley
Faxie

Antwoord #55 December 13, 2013, 17:04:13
edit2Rapporteer  
Heb je hem al getest ook? Ben wel benieuwd of hij bevalt Smiley

Ik hoop 'm zondag te testen Smiley
martindj

Antwoord #56 December 21, 2013, 19:54:50
edit2Rapporteer  
En? Smiley
Faxie

Antwoord #57 December 21, 2013, 20:26:22
edit2Rapporteer  
En? Smiley

Ow heb 'm vandaag getest Grin

Tja wat valt er over te zeggen? 't Werkt Grin

Moet zeggen dat de swivel nog niet echt deed wat die moest doen, maar beetje silliconenspray zou dat moeten verhelpen. (edit: het is verholpen, kwestie van sprayen en even goed rond laten gaan)

De depower ball kreeg ik niet echt lekkere grip op, maar dat kwam omdat m'n throw nog iets te lang was waardoor ik er al amper bij kon, en dat de gewaxte lijn nog lastig los te krijgen was.

2e Sessie zouden die 2 dingetjes verholpen moeten zijn.

De safety heb ik nog niet getest.....zag ik niet echt zitten met die wind en chop. Ik weet dat het werkt, want heb de safetylijn thuis vastgezet, en de bar weggetrokken. Dat ging prima in ieder geval.

Verder nog niks te klagen, ze lossen alle beloftes eigenlijk wel in Smiley
Local

Geen avatar

Antwoord #58 Januari 05, 2014, 11:44:49
edit2Rapporteer  
Krijg je de bar zo geleverd zoals in het onderstaande filmpje, met nog ruimte over achter een knoopje ? Dit is toch al de v2 bar zo aan de kleur te zien en was dit dan ook al zo op v1 ? Oeps beetje domme vraag bij nader inzien, had het beter even in een ander topic misschien kunnen vragen maar weet ook niet welke model kite dit is. Want dat knoopje zit natuurlijk aan de kite vast en niet aan de bar, misschien dat er al een soort katteoogje of extension aan zit valt niet echt goed te zien. Het is wel een rood uiteinde en de rest lijkt zwart net als de kite. Ohw rode Element v2 blijkbaar.

http://www.youtube.com/watch?v=AwrmsgPDm3I
martindj

Antwoord #59 Januari 05, 2014, 16:12:11
edit2Rapporteer  
Ik denk, maar dat is een aanname natuurlijk, zat ze wat extra ruimte hebben overgelaten om extra knopen te kunnen leggen voor wie meent daarmee beter af te zijn. Geeft je natuurlijk wat afstelmogelijkheden op de kite.
Faxie

Antwoord #60 Januari 05, 2014, 16:27:05
edit2Rapporteer  
Dat zijn gewoon de pigtails op de kite. En daar kan je een extra knoop in zetten als je dat wilt ja.

Bij de Element V1 kan het geen kwaad om te doen, want die staan standaard eigenlijk iets te lang. 5 cm inkorten gaat nog wel. Bij de V2 is het overbodig.
Jeffro

Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #61 Januari 05, 2014, 18:12:28
edit2Rapporteer  
Mooie kite op dat filmpje btw, is wel wat voor mij Wink
Local

Geen avatar

Antwoord #62 Maart 11, 2014, 21:35:41
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal is dit een van de laatste topics over switch materiaal ?
En wie heeft hier al een Nitro 3 ?
Kan ik er misschien eentje van iemand testen dit weekend of anders een 2 of desnoods 1, of als je al de nieuwste of oudere bar hebt ofzo ?
Faxie

Antwoord #63 Maart 11, 2014, 23:37:33
edit2Rapporteer  
Nieuwste topic is het Nitro V3 topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=47026.0

Binnenkort komt er een nieuw topic, want het nieuwe boardje is in productie en zal binnen een aantal weken leverbaar zijn Grin

Waar je een Nitro 3 kan testen durf ik niet te zeggen als je het al niet op de Switch site kan vinden bij 'demos'. Ik ben zaterdag op Vrouwenpolder, en dan kan je eventueel m'n Element V2's testen, en ik heb de nieuwe en oude bar. Oude bar is trouwens niet meer leverbaar.

Wat voor een vaarstijl heb je?
Local

Geen avatar

Antwoord #64 Maart 12, 2014, 00:49:53
edit2Rapporteer  
Word dat nieuwe board vlak aan de onderkant ?
Ik heb denk ik freestyle/freeride vaarstyle en een beetje kloten op de golfjes is ook wel leuk.
Dat topic is ook al weer van vorig jaar, naja maakt niet uit.
Faxie

Antwoord #65 Maart 12, 2014, 01:11:49
edit2Rapporteer  
Word dat nieuwe board vlak aan de onderkant ?
Ik heb denk ik freestyle/freeride vaarstyle en een beetje kloten op de golfjes is ook wel leuk.
Dat topic is ook al weer van vorig jaar, naja maakt niet uit.

Sinds de Nitro V3, bar V2 en de nieuwe website is er niet veel gebeurd. De Element is in het rood uitgekomen, en binnenkort het nieuwe board.

Board zal wel wat weghebben van de V1. Dus niet geheel vlak maar een progressieve rocker, dus vlak aan de onderkant, gebogen bij de tips. Zal een freeride/freestyle board worden. Welicht iets minder geschikt voor hevige chop, maar echt nog wel comfortabel genoeg. Marc Jacobs vaart er z'n wedstrijden op.

Binnenkort komen er meer details. Je kan op de website wel kijken naar de V1, dan krijg je een beetje een idee.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.