manofglass
|
hoe zwaar is vrij zwaar? welke cabrinha's hoe groot is je huidige board?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Iets meer informatie zoals Mano aangeeft is wel beter om te hebben.
Ik zou daarnaast eerst eens kijken naar het verschil tussen een Fluid en een Cabrinha, een Fluid is namelijk wel wat anders dan een Cabrinha... Misschien is het een beter idee om even door te sparen en een grote Switchblade te kopen of een Crossbow. Dit zijn kites van het zelfde merk en dat is altijd fijner.
|
|
|
PvanEE
|
Dan ben je wel een kalf als een 12mtr je met 18kts niet meer uit het water krijgt. Ik zeg gewoon doen mattie
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Beter nog een 17m kopen, het verschil tussen 12 en 15 m is te klein voor je ben ik bang
|
|
|
Bbtw
Logs: 0 | 118 uur
|
Ik heb een north Spike 141x44.5 board, een 12m Switschblade en een 9m Vector, beide 2013 en nieuw aangeschaft. Mijn gewicht varieert tussen de 118kg in de winter tot 105kg in de zomer (krachtsport). De Switchblade en vector gaan naar mijn weten niet verder dan 14m en daar boek ik volgens mij weinig voordeel mee. Maar in welk opzicht is de Fluid een andere kite? Is deze kite moeilijk te relaunchen of is het vlieggedrag echt compleet anders? Ik hoop dat er iemand is die het me uit kan leggen
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik heb een north Spike 141x44.5 board, een 12m Switschblade en een 9m Vector, beide 2013 en nieuw aangeschaft. Mijn gewicht varieert tussen de 118kg in de winter tot 105kg in de zomer (krachtsport). De Switchblade en vector gaan naar mijn weten niet verder dan 14m en daar boek ik volgens mij weinig voordeel mee. Maar in welk opzicht is de Fluid een andere kite? Is deze kite moeilijk te relaunchen of is het vlieggedrag echt compleet anders? Ik hoop dat er iemand is die het me uit kan leggen De Switchblade is er ook in 16m. Maar met dat grote board zou je misschien je techniek iets moeten aanpassen. Je zou toch echt wel bij een knoopje of 15-16 weg moeten kunnen komen. En een Fluid Air is qua kwaliteit, afwerking en vlieggedrag compleet anders., niet te vergelijken met een Cabrinha. ZIe hier een review van de 17m van mij: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Fluid-Kiteboarding-int/AIR-(lw)/2013
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
geen ervaring met deze kites, maar ik zou zeggen dat de Fluid Air 15m bedoelt is als light wind kite voor lichtgewichten... niet als normale wind voor zware mensen. Misschien dat het wel werkt, maar dunno... ik zou toch voor een kite gaan die voor zwaargewichten is bedoeld.
|
|
|
manofglass
|
ik zou zeggen dat normaal gesproken met genoemd gewicht, kite en afmeting board 18 kn. geen probleem zou mogen zijn. wellicht is de oorzaak de verkeerde afstelling / aanpassing van de SB '13? zie ook eerdere discussies mbt SB '13
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Lowendkiten en beginner gaat ook niet samen Dus het is beter om eerst aan je skills te werken en dan eens verder te kijken naar een kite. Met jou gewicht is handig om een kite te hebben die gebouwd is op zware personen, meeste kites en barsystemen zijn voor mensen tussen de 70-80kg gemaakt. Kan Marc87 je vast meer over vertellen!
|
|
|
Bbtw
|
Ik ben me er van bewust dat low-end varen voor een beginner moeilijk is. Ik probeer mijn skills zo snel mogelijk naar een hoger niveau te trekken Ik heb de review van Marc gelezen en interpreteer deze als een goede kite. Het is idd een lightwind kite, maar ik dacht dat deze voor zwakkere wind geschikt was en niet zozeer voor lichtere kiters. Verder is me niet duidelijk wat voor een systeem de ERL (extreme relaunch line) is en wat ik me er bij voor moet stellen. Ik dacht dat de fluid gewoon een vierlijnskite is. Iemand die hier specifiek iets over kan vertellen?
|
|
|
TimK
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
Heb gister en eergister met de fluid air 17m gevlogen ( ben zelf 110kg), het was voor mij even wennen aan de grootte van de kite. Toen ik een beetje gewend was aan de kite en de wind nog een klein beetje aantrok kon ik heerlijk varen. mijn board is 138x44 en ik kite sinds september 2013. De kite zelf is lekker en je merkt dat zodra je een beetje snelheid hebt de kracht flink toeneemt. Over het ERL systeem zijn wat filmpjes te vinden op youtube, ik vaar zelf de testkite zonder de ERL. Heb de kite een keer gecrashed en relaunch was geen probleem, wind was denk ik ~13 knopen op dat moment.
|
|
|
Bbtw
|
ik zou zeggen dat normaal gesproken met genoemd gewicht, kite en afmeting board 18 kn. geen probleem zou mogen zijn. wellicht is de oorzaak de verkeerde afstelling / aanpassing van de SB '13? zie ook eerdere discussies mbt SB '13
Ik heb al een extra knoop in mijn stuurlijnen gelegd zoals cabrinha dit aangeeft op internet. Verder vaar ik bij voorkeur mijn SB op steering position A en de stuurlijnen bevestigd op de "more power" knoop. Afhankelijk van de wind pas ik mijn depowerstrap aan.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Heb gister en eergister met de fluid air 17m gevlogen ( ben zelf 110kg), het was voor mij even wennen aan de grootte van de kite. Toen ik een beetje gewend was aan de kite en de wind nog een klein beetje aantrok kon ik heerlijk varen. mijn board is 138x44 en ik kite sinds september 2013. De kite zelf is lekker en je merkt dat zodra je een beetje snelheid hebt de kracht flink toeneemt. Over het ERL systeem zijn wat filmpjes te vinden op youtube, ik vaar zelf de testkite zonder de ERL. Heb de kite een keer gecrashed en relaunch was geen probleem, wind was denk ik ~13 knopen op dat moment.
Hoeveel vloeibare punten heb je hiermee verdient? http://www.fluidkiteboardingint.com/fluid-kiteboarding-team-sign-up.php
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Lowendkiten en beginner gaat ook niet samen Dus het is beter om eerst aan je skills te werken en dan eens verder te kijken naar een kite. Met jou gewicht is handig om een kite te hebben die gebouwd is op zware personen, meeste kites en barsystemen zijn voor mensen tussen de 70-80kg gemaakt. Kan Marc87 je vast meer over vertellen! Wat moet ik er meer over vertellen? Wat je zegt klopt wel maar het zal normaal gezien gewoon goed gaan want er zit altijd een grote differentiatie in hoeveel gewicht een chickenloop kan hebben wat betreft veiligheid. Overigens zou ik aan de Cabrinha chickenloop wel durven te belasten met 100+ kg, ik heb vroeger ook even boven de 100 kg gewogen en dat ging meer dan prima. Die van Fluid weet ik niet wat daar mee gebeurd...
|
|
|
Bbtw
|
Lowendkiten en beginner gaat ook niet samen Dus het is beter om eerst aan je skills te werken en dan eens verder te kijken naar een kite. Met jou gewicht is handig om een kite te hebben die gebouwd is op zware personen, meeste kites en barsystemen zijn voor mensen tussen de 70-80kg gemaakt. Kan Marc87 je vast meer over vertellen! Wat moet ik er meer over vertellen? Wat je zegt klopt wel maar het zal normaal gezien gewoon goed gaan want er zit altijd een grote differentiatie in hoeveel gewicht een chickenloop kan hebben wat betreft veiligheid. Overigens zou ik aan de Cabrinha chickenloop wel durven te belasten met 100+ kg, ik heb vroeger ook even boven de 100 kg gewogen en dat ging meer dan prima. Die van Fluid weet ik niet wat daar mee gebeurd... Dat is een interessante opmerking, daar heb ik nu nog nooit over nagedacht. De belasting van de chickenloop. Geven fabrikanten deze op bij hun materialen? Ik heb dit niet in de boekjes van cabrinha zien staan die bij mijn kites was bijgeleverd.
|
|
|
TimK
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
Hoeveel vloeibare punten heb je hiermee verdient? http://www.fluidkiteboardingint.com/fluid-kiteboarding-team-sign-up.phpLiters en liters punten gehad!
|
|
|
Bbtw
|
Hi,
Ik heb toch besloten af te zien van een grotere kite. Ik ga op aanraden van meerdere mensen, eerst proberen mijn skills naar een hoger niveau te brengen zodat ik met minder wind mijn 12m ook kan varen. Ik ben anders bang dat ik in een situatie terecht kom, dat als ik meer ervaring heb de 15m niet meer in ga zetten.
Gisteren ben ik nog op de Brouwersdam wisten varen. Tegen 17:00 was de wind zo aangetrokken dat ik al aardig met mijn 9m door de poel werd gesleurd. Ik denk dat ik dan tzt meer aan een 7m kan hebben.
|
|
|
manofglass
|
lijkt me de verstandigste optie. denk dat je over een seizoen (moet je wel gaan natuurlijk) zelfs een kleiner board gaat aanschaffen. de spullen die je hebt moeten goed genoeg zijn volhouden.......dan komt t vanzelf.....
|
|
|