Statische electriciteit

KiteKoe®t

September 16, 2004, 21:50:15
edit2Rapporteer  
Gisterenochtend (woensdag) was ik met Tomislav op het autostrand. Redelijk goede wind op het gegeven moment en flink springen.

Elke keer als ik bijna neerkwam hoorde en voelde ik de vonken overvliegen. Op de kant ook een paar keer geprobeerd om weer vonken te krijgen. Je voelt ze wel maar het doet niet heel erg pijn.

De lucht was zeer grijs en veel regen gehad.

Ik weet niet of iemand weleens meer onder stroom heeft gestaan dan dit tijdens het kiten, of blijft het hierbij ?

Heeft iemand trouwens een gsm oplader die ik tijdens zulke omstandigheden kan gebruiken?
Laters, Koert
Emiel

Antwoord #1 September 16, 2004, 22:13:37
edit2Rapporteer  
kitelounge?? maar je kan zon dingetje halen wat je onder je auto hangt of rubber schoentjes aandoen
KiteKoe®t

Antwoord #2 September 16, 2004, 22:18:53
edit2Rapporteer  
kitelounge? dit heeft toch met kiten te maken?
-_Wouter87_-

Antwoord #3 September 16, 2004, 22:33:00
edit2Rapporteer  
jah zeker koert, ik was dit jaar in spanje, en et werd donkere lucht. en regende, (ik stond op het strand beetje te klote want der was te weinig wind voor me 12 om goed te kunnen kiten (of ik was te slecht toen ) in iedergeval ik stond dus op het strand en als ik me bar losliet, en weer vastpaktje kreeg ik een schok van me bar!

zwaar irritant, en op het moment best eng... kite neergelaten, en toen ging het onwere!..

Groetjes Wouter
denniSS fuel
Gast
Antwoord #4 September 17, 2004, 00:11:12
edit2Rapporteer  
elke x als je neer komt ontlaat je jezelf aan aarde vandaar de vonken gebeurt wel vaker met dat soort luchten..... en omdat het op water sneller gebeurt heeft met geleiding (soortelijke massa en nog meer van dat saaie spul) te maken................................
ErikB

Antwoord #5 September 17, 2004, 07:30:29
edit2Rapporteer  
Heeft toch ook te maken met plussen en minnen  Shocked
slufterhufters.com

Antwoord #6 September 17, 2004, 08:02:19
edit2Rapporteer  
hoe slechter je bent hoe meer je en opdonder krijgt, is de torn van god
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #7 September 17, 2004, 08:31:47
edit2Rapporteer  
Het kan niet anders dat het wel/niet ontstaan van dit soort vonken te maken heeft met je zuur/zout/...gehalte van je lichaam, want, ik was op dezelfde tijd als K@ert op het water en heb het geen een keer gevoeld.

Ik begrijp dat ik hier blij om mag zijn :-)
ARC-Rider

Antwoord #8 September 17, 2004, 08:40:23
edit2Rapporteer  
Als er onweer dreigt, zit er veel statische elektriciteit in de lucht. Zodra jij in de lucht hangt wordt je statisch geladen. Als je dan (bijna) neerkomt wordt je weer ontladen wat met een vonk gepaard kan gaan.

Hoe langer je hangtime, des te groter de lading is die je opneemt, des te meer kans op vonken bij landen.

Ik heb het zelf gelukkig nooit gehad, maar hetzelfde verhaal wel vaker gehoord.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.