iemand ervaring Peter Lynn Charger?

Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Juli 18, 2014, 16:10:00
edit2Rapporteer  
Hoi iedereen,

Heeft er iemand ervaringen met de Peter Lynn Charger? ik wil de 19m2 gaan kopen. voor al voor licht weer en voor op vacatie en in zomer  ik heb wel wat reviews gelezen en ik vind de ozone Chrono en de Flysurfer speed 3 en 4 nog al boven mijn budget.

mijn convert 12 is van af 13 a 14 knopen prima. testen is het beste maar heeft iemad tips waar ik op moet letten? wat zijn de zakke punten van een foil-kite?

ter info: Ik kite nu 1,5 jaar. weeg 94 kg.
ik heb 3 cabrinha kites:
mijn convert 12m2 heeft een prima low end t.o.v. van mijn 10m2 en 8m2 switchblade.
ik heb een 140 x 42 board en een paar directionals die niet zo geschkit zijn voor kite surfen maar okey. 
ik vaar lekker upwind en down wind,
transions zijn super tof om te doen.
er is niks beters dan op de zee te varen. tot 25 kn vind ik het leuk om te doen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Juli 18, 2014, 16:16:29
edit2Rapporteer  
Geen ervaring mee eigenlijk maar zag hem op KBO en ziet er best solide uit.   enkel dat hij niet op extentions stond was de lowend eigenlijk nog niet helemaal tot de max en haalde die het niet eens bij 10-11kts een ding is zeker met extentions erop haalt ie dat wel.

zelf kite ik niet vaak in lowwind maar gister kon ik het niet laten!  wat een top sessietje met de 17m (fluid Air) haha
Goeie keus dus maar 19 is wel heel groot 

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 18, 2014, 17:45:04
edit2Rapporteer  
Vanwege de C-vorm komt de Charger niet in de buurt van de Flysurfer of Chrono, ik denk zelfs dat een 16m Switchblade meer low-end heeft dan die 19m Charger.
jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #3 Juli 19, 2014, 07:04:53
edit2Rapporteer  
Charger inderdaad geen low end kite. Om binnen je budget te blijven zou je ook eens kunnen kijken naar de peter lynn fury light. Ik heb nu de 15m 3 weken en heb er m'n low end echt veel mee uitgebreidt! (Mijn grootste kite was voorheen ook een 12).
Heb de 19m fury light toevallig even getest op het kbo, blijft staan bij 8-10 knopen en heeft dan ook goede druk, beneden de 8-10 knopen niet getest.
Als je vanaf 14 knp je 12 vaart is een 19 meter een prima keuze, maar dat is mijn mening..
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #4 Juli 19, 2014, 15:50:44
edit2Rapporteer  
Zelf altijd PL matrassen gevaren.
Laatste aankoop was een 8m charger...
De AR van de PL is lager dan tube kites.
Dit betekend dat matras 15 m over een komt met 10 m tube..
                                             12 m matras is 9m tube....
                                       De 19 m matras komt dan tussen de 13 /14 m tube uit.

Het enige grote voordeel van PL matrassen vond ik de 'bijna' automatische zenith..
bar los en matras klimt naar 12 uur en blijft daar staan totdat je actie onderneemt.

Advies: eerst mee testen. Charger is sneller dan de oudere matrassen. Maar nog altijd trager dan tube.
             
              Probeer een slow end uit met langere lijnen op je huidige tube kite. Je zal versteld staan.
              De kite zal iets trager zijn, maar door de grotere slagen die je maakt beter low end zijn.
Suc7
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 19, 2014, 19:01:59
edit2Rapporteer  
De Charger moet je net als alle voorgaande Arcs vergelijken met een echte (zonder bridles dus) C-kite.
Dan kloppen de windranges nl. wel!

Peter Lynn heeft prototypen gehad van gebridelde Arcs, die mee konden komen wat prestaties betreft met SLE tubekites.
Echter de kenmerkende auto Zenith, evenals de extreme stabiliteit konden niet verwezenlijkt worden in die ontwerpen. Daarom nooit op de markt gebracht.

Jammer, maar begrijpelijk! Als je iets op de markt brengt wat zo wezenlijk afwijkt van de standaard, dan moet het meer dan goed zijn.

Voor snowkiten en landboarden nog steeds een interessant produkt.
Helaas zijn er betere alternatieven voor op het water, ook bij Peter Lynn zelf Wink

Ook destijds met de G-Arcs (Guerilla) gaven langere lijnen een zeer bevredigend low-end.
Nu met mijn 12m tubekite zorgen 28m lijnen al voor 1/2knopen winst!
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #6 Juli 21, 2014, 11:07:03
edit2Rapporteer  
Dank je wel voor jullie goede advies Smiley. het helpt me veel en het geeft weer veel stof tot nadenken speur werk. ik ga verder kijken ik denk niet dat de Charger is wat ik zoek.
ik twijfel tussen een grote tube kite zo als de Ozone Zephyr of een foilkite. ik moet allebei maar eens gaan testen ergens denk ik.

joosie

Berichten: 967
Antwoord #7 Juli 21, 2014, 12:20:28
edit2Rapporteer  
je kan altijd ff testen...... ThumpsUp

Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #8 Juli 22, 2014, 10:03:17
edit2Rapporteer  
ik was al aan het kijken om daar heen te gaan. Smiley maar dank je wel voor het herinderen ik was het alweer vergeten dat er een grote tour was.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #9 Augustus 14, 2014, 10:31:10
edit2Rapporteer  
Ik heb toch besloten een cabrinha swichbalde 14m kopen 2013. vrijdag ga ik hem op halen. dank je wel voor het advies.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.