Ik gebruik de Jay Dynabar (overigens super voor wave) op mijn Manera harnas. Indien je QR niet zou werken, kan je de haak met kite en al afgooien door aan het rode bolletje te trekken. Deze heb ik nog nooit per ongeluk geactiveerd en zit ook niet in de weg. Bovendien heeft de Manera (zowel links als rechts) een 'leash release' als je niet in staat zou zijn je leash af te gooien of te grijpen. Ik heb dus een dubbele beveiliging op zowel QR als leash. Ik heb in penibele omstandigheden NOOIT getwijfeld of de schroom gehad mijn QR of leash te activeren: bij mijn weten leef ik maar één keer en kites zijn er genoeg in de handel mocht mijn geliefde BWS het hierdoor niet overleefd hebben. Ook ik vind dat er nog te weinig wordt gedaan aan de productontwikkeling van harnassen op gebied van veiligheid, laat staan de ergonomie (zeker voor ons vrouwen). De nadruk ligt nog te veel op de 'looks' en marketing. Er is nog veel werk aan die winkel. Fabienne
Op mijn draft had ik een 5e lijn voor relaunch. Loopt langs de stuurlijn en trekt een strut 'dicht' zodat de kite omrolt. Zou je een dergelijk 5e lijntje aan een speciaal ontworpen deflate ventiel vastmaken dan zou je daarmee ipv full release je kite kunnen laten leeglopen. Alleen de kunst een dergelijke lijn onder alle omstandigheden bereikbaar te houden..
Zit je nog steeds met het probleem dat na een paar loops die lijn niet meer van z'n plek te trekken is.
Correct mvbtje, dit is de QR van de haak op 7.25 (trekken aan het rode bolletje). De QR op het harnas als allerlaatste veiligheid is deze op 1.04 als je de leash om één of andere reden niet zou kunnen open duwen. Het Manera harnas heeft dit ook.