Lucik: geloof me, die straps heb je niet nodig.
Ik vaar zelfs mijn hydrofoil board strapless. Echt niet moeilijk dan strapped.
Ik woog zelf ook zo 70-72kg toen ik een 6'3" kreeg. En die is eigenlijk iets te groot, maar wel lekker voor de Nederlandse omstandigheden.
Een 5'5'" zoals jij hem omschrijft is een prima maat. Echter voor strapless leren is iets groter wel makkelijker. Zelf had ik ooit een 5'8" die ook lekker breed was.
http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/North/Whip/2012Ik zou eerder voor de 5'7"gaan in jou geval.
Het heeft meer met je stijl te maken hoe groot je hem wilt hebben. Dat is dan het klassieke waveboard. Inmiddels heb je ook boards waarvan de neus stomp is. Deze vaar je veel korter. Maar dat is de whip niet.
Of het een nette prijs is. Ligt aan de staat van het board. Maar heel veel ontwikkeling zit er niet in waveboards. Voor iets meer dan het dubbele bedrag heb je ook een nieuwe 2015 overjarig. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk
En er zijn veel meer merken dan North voor een passend boardje.
Binnenkort krijgen wij bijvoorbeeld een HB in de test hier bij kitehigh, om maar een ander merk te noemen. En op budget heb je tegenwoordig Gong.
Let bij tweedehands goed op of er geen scheuren in het board zitten. Als daar water in komt is het board snel afgeschreven. Dit is goed te zien door gewoon het oppervlak goed na te kijken.