Als je begint met kitesurfen dan is goede scholing / een goede basiscursus een echte must. Daar zijn we het met z'n allen wel over eens toch?
Nu is er een initiatief waaruit ik in eerste instantie het beeld krijg van een soort van uitzendbureau voor instructeurs in extreme sporten.
http://shakabookings.com/ Ikzelf heb geen kennis op het gebied van golfsurfen , snowboarden enz maar voor het kitesurfen vind ik deze ontwikkeling in eerste instantie zorgelijk.
Er zijn op de Nederlandse wateren inmiddels meerdere kitesurfscholen die uitstekende lessen aanbieden. Kitesurfscholen nemen steeds vaker hun verantwoordelijkheid als het gaat om lokale zaken als veiligheid, spotregelgeving en je hebt duidelijke aanspreekpunten voor als er iets niet goed gaat. Ook is het voor de autoriteiten prettig als er duidelijke aanspreekpunten zijn.
Op en aan het water kunnen wij kitesurfscholen als organsatie benaderen als het bijvoorbeeld gaat over zaken waar en onder welke omstandigheden er les wordt gegeven. Ik moet er niet aan denken als er straks overal individuele instructeurs zelfstandig aan de bak gaan.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Schiet er maar op los dan........