Kitesurfscholen onder druk?

Idefixe

Maart 08, 2016, 12:44:51
edit2Rapporteer  
Als je begint met kitesurfen dan is goede scholing / een goede basiscursus een echte must. Daar zijn we het met z'n allen wel over eens toch?

Nu is er een initiatief waaruit ik  in eerste instantie het beeld krijg van een soort van uitzendbureau voor instructeurs in extreme sporten. http://shakabookings.com/  Ikzelf heb geen kennis op het gebied van golfsurfen , snowboarden enz  maar voor het kitesurfen vind ik deze ontwikkeling in eerste instantie zorgelijk.

Er zijn op de Nederlandse wateren inmiddels meerdere kitesurfscholen die uitstekende lessen aanbieden. Kitesurfscholen nemen steeds vaker hun verantwoordelijkheid als het gaat om lokale zaken als veiligheid, spotregelgeving en je hebt duidelijke aanspreekpunten voor als er iets niet goed gaat. Ook is het voor de autoriteiten prettig als er duidelijke aanspreekpunten zijn.

Op en aan het water kunnen wij kitesurfscholen als organsatie benaderen als het bijvoorbeeld gaat over zaken waar  en onder welke omstandigheden er les wordt gegeven. Ik moet er niet aan denken als er straks overal individuele instructeurs zelfstandig aan de bak gaan.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Schiet er maar op los dan........

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #1 Maart 08, 2016, 13:52:19
edit2Rapporteer  
Mijn idee Tom, daarmee bewerkstellig je alleen maar onoverzichtelijke wildgroei en het verschuiven van verantwoordelijkheden als er dingen gebeuren waar niemand op zit te wachten.

Anders gezegd, wat is de meerwaarde van dit concept?? Ongebondenheid van ZZPers/ trainers?? Come on, dat werkte tot voorheen ook al goed genoeg. Het lijkt eerder op een 'gat in de markt' waar niemand iets mee opschiet, behalve dat bureau dat met ieder ingezet uur van een ZZPer er zelf nog een paar euro aan overhoudt. De assertieve (kite)trainer weet zijn wegen zelf te vinden om aan de bak te komen. Genoeg aanbod via social media en andere netwerken.

Zoals het nu werkt heeft het altijd gedaan en daar weet iedere partij (ook de consument) wie waarvoor staat.

Kortom initiatief wegkieperen, of ...???
geloof68

Antwoord #2 Maart 08, 2016, 15:12:35
edit2Rapporteer  
De commerciële kant van de deeleconomie, meer van hetzelfde zoals: http://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl/a/?gclid=CL6Esu6UscsCFZcy0wodf0kJ-g.
Rule

Antwoord #3 Maart 08, 2016, 15:55:38
edit2Rapporteer  
Idd een logische ontwikkeling..

Ik juich het dan ook toe, mits de regelgeving/verzekeringen etc. maar hetzelfde zijn als voor andere (fysieke) scholen. En niemand zegt dat de fysieke scholen niet mee kunnen doen toch?
LennardK

Antwoord #4 Maart 08, 2016, 15:59:44
edit2Rapporteer  
Kan mij voorstellen dat de gemiddelde zelfbenoemde pro die op deze manier wat wil bijsnabbelen dit (verzekering)niet gaat regelen.

Dit lijkt overigens een beetje op die bij taxi chauffeurs Uber populaire taxi dienst... Kan nog wat sensatie gaan opleveren deze zomer op de NL'se stranden... InLove Grin

Jelle

Antwoord #5 Maart 22, 2016, 20:59:39
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoeveel kitescholen er nog over zijn, met die wind van de laatste jaren is het niet een betrouwbare bron van inkomsten.

misschien waait de hype ook wel weer over.

Shakabookings heeft als 2e punt dat ze •Create a safer extreme sport environment

Dat wil jij toch ook? Wink

Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Maart 22, 2016, 22:01:42
edit2Rapporteer  
Ik zie shakabookings niet als concurrent voor kitescholen maar als een aanvulling. Na je initiële 3x4u les bij een kite en talloze zelfstandige sessies wil je wel eens een lesje van een Pro krijgen zodat echt goed hoog leert springen bv. De kitescholen bieden bijna allemaal alleen les voor beginners.
Ik heb zelf een keer een uurtje les gehad van Matchu Lopez en dat was geweldig, als ik hem zou kunnen boeken via shakabookings zou ik dat zeker doen.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Maart 24, 2016, 12:03:10
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoeveel kitescholen er nog over zijn, met die wind van de laatste jaren is het niet een betrouwbare bron van inkomsten.

misschien waait de hype ook wel weer over.

Shakabookings heeft als 2e punt dat ze •Create a safer extreme sport environment

Dat wil jij toch ook? Wink

kwa kitescholen... er komen elk jaar meer bij dan dat er verdwijnen, al stijgt de lijn niet meer zo hard als 3 jaar geleden.  en wat shaka betreft, het wordt mijnsinziens een soort ranking billboard... ik denk dat meest populaire instruczeur het meest gaat kosten per uur. en anderzijds mocht de ene school te veel instruczeurs hebben dan kan je zo overgeheveld worden naar een school met te weinig, iederen blij toch? @ Lennard zie het als de smenwerking tussen KL, MP, HV, NYK, Qualitair en het KL Flexteam. de goeie worden gelijk contractueel vast gelegd en de koekwousen zullen blijven rouleren.
Idefixe

Antwoord #8 Maart 24, 2016, 21:35:28
edit2Rapporteer  
een soort van "carpool" tussen de diverse kitesurfscholen zou misschien best wel een goed ding kunnen zijn. De enigen die daar inhoudelijk echt over kunnen beoordelen zijn dan de kitesurfscholen zelf.

Met alle spots die nu onder druk staan doen wij als kitesurfscéne een beroep op de kitesurfscholen en daar is niets mis mee (het is immers ook hun eigen Toko waar het om gaat)  het wordt dan wel weer lastig om een beroep te doen op allerlei zelfstandige instructeurs die zelfstandig ergens aan de slag gaan. Dat laatste is dan gewoon mijn praktische ervaring. Kan eventueel ook heel goed gaan maar ik maak mij toch zorgen omdat ik gewoon weet hoe lastig en moeilijk het is om mensen op het water aan te sturen.....  Scholen nemen dan vaker hun verantwoordelijkheid. ( is gewoon mijn praktische ervaring)
TimoP

Geen avatar

Antwoord #9 April 04, 2016, 19:34:27
edit2Rapporteer  
Hi allemaal,

Een wat late reactie, kwam jullie berichten net tegen. Ik begrijp de bovenstaande punten goed. Laat ik voorop stellen dat de start-up is ontstaan uit liefde voor de extreme sport. Het is mijn droom om straks een platform aan te kunnen bieden met een overzicht van allerlei soorten extreme sport die overal ter wereld te beoefenen zijn. Veiligheid en verantwoordelijkheid is het allerbelangrijkste. Hier houden we dan ook goed rekening mee, zeker met kitesurfen. Wij zijn zelf dan ook groot voorstander van scholen, deze hebben een grote meerwaarde! Als school kun je je leraren ook aanbieden op shakabookings.com.

We willen met de platform een persoonlijke benadering bieden. Jij kan als consument straks een leraar/pro kiezen die bij je past. Bijvoorbeeld door verschillende reviews te lezen en profiel te beoordelen. Het opzoeken/vergelijken van allerlei scholen en leraren is vaak een uitdagende taak. Laat staan als je naar Colombia gaat en hier een kite les wilt boeken of in Oostenrijk een off-piste les wilt reserveren van een pro. Dit wordt een stuk gemakkelijker en leuker met shakabookings.com. We hebben daarnaast ook al een aantal pro's binnen van verschillende extreme sports. Zoals Karel ook aangeeft kan dit een erg toffe ervaring zijn.

Vragen of feedback zijn altijd welkom! Een aanmeldingen voor leraren/pro's helemaal Wink

Meer informatie over de Shakabookings is te vinden op de website. http://shakabookings.com

Groet, 

Timo Peters
t.peters@shakabookings.com

[edit] url-tags toegevoegd
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.