Autostrand HOE HEEFT HET KUNNEN GEBEUREN Interview

Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #25 November 01, 2004, 18:44:51
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week al een mailtje naar robert gestuurd maar nog steeds geen reactie.....istie op vakantie of zo???????

tevens had ik een link naar dit topic gestuurd maar nog steeds geen robert misschien een andere NKV vertegenwoordiger?

NKV
Gast
Antwoord #26 November 01, 2004, 18:54:01
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,
Duidelijk is dat er nogal wat vragen en ontvrede is over de sluiting van het autostrand en wat het NKV hiermee heeft gedaan.
De meeste aktieve NKV mensen zitten niet continue op de fora van alle sites. Daarom is er nog geen reaktie van de NKV. Deze zal zsm volgen. Het is een goed idee dit in interview vorm te doen en dit her en der te plaatsen. Nogmaals, stay tuned, info volgt.  Indien er vragen zijn die je aan het NKV wilt stellen, doe dit in het vervolg rechtstreeks, dat werkt stukken sneller en duidelijker.

Gerhard van Geest, hardcore NKVer
Soca

Berichten: 93
Antwoord #27 November 01, 2004, 19:54:08
edit2Rapporteer  
 Wink ik wil dat interviewtje wel op Autostrand Actueel plaatsen... wie gaat dat interview doen?! stuur maar door! petitie1000@hotmail.com

http://autostrand.come2me.nl

Soca

Bericht gesloten,

Arjan
Robert van Deursen
Gast
Antwoord #28 November 01, 2004, 23:44:43
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Ik begrijp dat een reactie van mij op z'n plaats is. Zoals Gerhard al aangaf zijn we niet continu bezig alle fora af te struinen. Sorry dat er niet direct een reactie volgde.
Allereerst, het is zeker niet zo dat het NKV niets onderneemt. Het bereikte akkoord met de gemeente Rotterdam over kiten op de slufter is hier een voorbeeld van.
Echter, op dit moment is er m.b.t. het Autostrand niet zoveel nieuws te melden. Kijk ook eens op de NKV site, onder niews/archief 2004-2, daar staat een artikel over de status van het autostrand. Helaas is hier nog niet veel in veranderd.

Samenvattend: De kans dat het autostrand weer opengesteld gaat worden voor auto's is nihil. De sluiting is het resultaat van jarenlang juridisch getouwtrek tussen de gemeente westvoorne en het Zuid Hollands landschap. De natuurbeweging heeft enige jaren geleden ingestemd met de aanleg v/d tweede maasvlakte in ruil voor toewijzing van het autostrand als natuurgebied onder hun beheer.
Door dit handjeklap is het strand nu gesloten. Er is mij in de gesprekken met alle instanties inmiddels wel duidelijk dat dit besluit onherroepelijk is. Daarom proberen we nu in ieder geval gedaan te krijgen dat kitesurfen en andere vormen van recreatie toegestaan blijven op het autostrand. Ook dat is namelijk nog niet zeker.
Ik ben uitgenodigd bij een overleg hierover wat dit najaar zou plaatsvinden, maar zoals in de ambtelijke wereld gebruikelijk wordt dit maar vooruitgeschoven.
Wanneer ik de datum weet van dit overleg zal ik het doorgeven. Mocht je nog vragen of slimme ideen hebben hoe we dit overleg moeten gebruiken voor ons doel, mail me dan gerust op ro@romodeur.demon.nl

Japairman,
kun je me je mailtje nog een keer naar dit adres sturen. De mailtjes via het NKV mail adres komen om een of andere reden niet door.


Robert van Deursen
NKV vertegenwoordiger Slufter en Oostvoorne
Ksurf
Gast
Antwoord #29 November 02, 2004, 00:30:11
edit2Rapporteer  
Het besluit dat jaren geleden is genomen is gebaseerd op de toenmalige situatie. Als men toen had geweten dat de recreatie op het autostrand door met name de kitesurfers explosief zou toenemen, dan was het besluit waarschijnelijk helemaal niet genomen.

Het advies voor de natuurcompensatie voor de aanleg van de tweede maasvlakte is dus achterhaald.  

Hieronder het advies:

http://www.mainport-pmr.nl/download/overigedocs/advies_natuurcompensatie_tweede_maasvlakte.pdf

1 frament uit dit advies :

" De onderzoekers melden van verschillende locaties een niet eerder waargenomen recreatieve activiteit: buggy’s voortbewogen door bestuurbare vliegtuigjes (23 waarnemingen in 4 dagen)."  Shocked
 
Hadden die onderzoekers eens op een zaterdag middag met 5 bft op het strand moeten kijken.....

billy
Gast
Antwoord #30 November 02, 2004, 01:17:57
edit2Rapporteer  

De sluiting is het resultaat van jarenlang juridisch getouwtrek tussen de gemeente westvoorne en het Zuid Hollands landschap. De natuurbeweging heeft enige jaren geleden ingestemd met de aanleg v/d tweede maasvlakte in ruil voor toewijzing van het autostrand als natuurgebied onder hun beheer.
Door dit handjeklap is het strand nu gesloten.

Beste Robert, Heb je dit wel zwart op wit gezien of gehoord?

Zover ik na heb kunnen gaan valt het autostrand nu en in de toekomst alleen maar onder de vogelrichtlijn. Dus niet een natuurgebied!!

Dat het nu niet zo is is te danken aan de provincie Zuid Holland, het ZHL heeft verder niet veel te zeggen, die maken momenteel misbruik van de vogelrichtlijn wetgeving door het als een natuurmonument gebied te behandelen wat het dus niet is. Zie ze maar als overijverige boswachters. Voor echt alles wat ze doen hebben ze goedkeuring nodig van de provincie (dit is een feit). Het handje klappen heeft destijds alleen maar plaats gevonden bij het indelen/ aanwijzen van de vogelrichtlijn en habitat richtlijn gebieden.

Ik zou het nog maar even goed uitzoeken allemaal - het autostrand is echt nog geen gezonken schip, zelfs niet voor auto's.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #31 November 02, 2004, 10:44:21
edit2Rapporteer  
billy volledig met je eens, ik denk dat er ergens een gat in het
gehele administartieve systeem moet zitten waar wij als kiters
de vinger in kunnen steken. Maar waar begin je..??
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #32 November 05, 2004, 12:39:10
edit2Rapporteer  
Hallo Hardcore NKV, bedankt voor jullie reactie hier op kitehigh en zie jullie verhaal graag tegemoet.  8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.