Mijn niet-kitende collega komt volgende week terug uit Florida en ik had haar opdracht gegeven de kite mogelijkheden daar te onderzoeken. Mocht ik wat zinvolle info krijgen dan zal ik het hier ff posten.
Ik ben er zelf een keer geweest en vanaf Miami naar key west gereden. onwijs mooi en volgens mij wel geschikt om te kiten. Misschien moet je de spots even kennen om te weten hoe en wat.
Ik ben er geweest, 6 maanden, ongeveer 2 uur boven Miami. Wordt best veel gekite, wind is niet altijd heel goed maar wel supermooie golven en mooie stranden. Pas op voor jaws! Key West is topper!
Ben net terug uit oa. Key West en het was helemaal super. Momenteel een lekker windje, oost 15 tot 25 kts, en nog lekker weer al is een shortie of 3 mm geen overbodige luxe, al was het maar tegen de portugese oorlogsschepen (kwallen) die ik daar toch wel een paar keer heb zien drijven. Zuid pal naast Key west int. vliegveld waar het strand begint ( oost ), zitten de kiters. Een redelijk ruim starnd waar je met oost , wat de meest voorkomende wind is, goed kunt launchen. Wel oppassen voor een soort vaste palen die om de 300 mtr een honderd mtr uit de kust staan. Gemiddeld ongeveer 5 kiters en een lekker relaxed sfeertje. Dus als je tijd hebt zou ik zeker even doorrijden naar het laatste eiland van de Keys