Pijn in linkerarm!

ouddorp-rules

Januari 12, 2005, 21:54:26
edit2Rapporteer  
Na veel kiten, vorige week en vandaag, gaat mijn linkerarm pijn doen. Dit zijn continu pijntjes die resulteren in tintlelende vingertoppen, vandaag moest ik gewoon nokken met kiten. Ik ben niet de allerjongste maar ik heb het gevoel dat dit lijkt op overbelasting.
Wie komt dit bekend voor en wat is eventueel een oplossing (ik weet rust nemen maarja..)

Greetz
KiteKoe®t

Antwoord #1 Januari 12, 2005, 22:34:44
edit2Rapporteer  
Doe je radicale dingen? Handlepasses, unhooked varen enzo? Zit je veel achter de computer? Anders zou het RSI kunnen zijn ofzo...

Laters, koert
LokoPoko

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 12, 2005, 22:38:40
edit2Rapporteer  
Heb ik ook gehad, na elke dag minimaal 3 uur op het water in Fuerte overbelasting in de onderarmen. Ook het type kite kan invloed hebben op de kracht die je nodig hebt.

groet
Beul
Gast
Antwoord #3 Januari 12, 2005, 22:39:48
edit2Rapporteer  
Yo North!!

Lijkt mij op een tennisarm, hoop het niet voor je want dat is een nare blessure!!

Als het zo is weet ik wel iemand die deze blessure goed kan verhelpen, ik zou in ieder geval niet met deze blessure naar een willekeurige fysio gaan want hierdoor kan je herstel 10 keer langer duren.

Succes
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #4 Januari 12, 2005, 22:53:03
edit2Rapporteer  
Hi pijn aan je linker arm komt omdat je lijnen niet gelihjk zijn de linker is korter dan de andere........zorg dat in orde komt en je zal zien komt in orde .

Zo niet intussen ga naar de doktor en vraag naar Cataflam (50 mm) drie pillen en twee dagen later is OK ...OK OK de pijn is weg de orzaak nog aanwezig ..............

Gr.
Harry Wink
mathieu3
Gast
Antwoord #5 Januari 12, 2005, 23:03:06
edit2Rapporteer  
Kan ook zijn dat je pak knelt of handschoenen die knellen...
Beul
Gast
Antwoord #6 Januari 12, 2005, 23:03:55
edit2Rapporteer  
Symptomen van een tennisarm:

- pijn aan buitenzijde van de elleboog
- soms uitstralend naar onderarm, pols en hand
- zelden uitstraling naar buitenzijde bovenarm en schouder
- krachtsverlies en mogelijk coordinatie-stoornissen
- soms een typische "hard aanvoelende, gezwollen" onderarm
- het volledig strekken van de elleboog kan soms pijnlijk zijn (en beperkt). Deze
  klacht treedt vnl. 's morgens op of na een langere stabiele houding. Vaak na een
  aantal bewegingen van de elleboog wordt deze pijn minder
- pijn bij het rekken van de pols-strekkers (elleboog gestrekt en de hand in de
  richting van de handpalm bewegen)
- soms zijn er ook golfers-elleboog -klachten aanwezig aan dezelfde arm
- aan beide armen een tenniselleboog komt bij 10% van de patienten voor

Een simpele test: het bovenhands oppakken van een stoel geeft de typische pijnklachten die horen bij een tennisarm. ( zie onderstaand plaatje)

Waarom geneest een tennisarm niet vanzelf:
Een belangrijke oorzaak is dat de pees van nature minimaal doorbloed wordt. Genezing kan alleen dan plaatsvinden als het betreffende weefsel voorzien wordt van bouwstoffen en zuurstof. We kunnen veronderstellen dat genezing moeilijk is als gevolg van een onvoldoende lokale bloedtoevoer om daadwerkelijk de irritatie op te ruimen. Het lichaam blijkt niet in staat te zijn om een juiste en gerichte actie te kunnen geven om dit probleem effectief te kunnen oplossen. Bij de mens blijken peesontstekingen veelvuldig voor te komen (denk aan peesontstekingen in de schouder,knie en achillespees). Is er eenmaal een probleem dan is het moeilijk die te bestrijden.

Bij een tennisarm zitten er twee pezen aan elkaar vast, deze moeten eerst los gemaakt worden door een goede fysio en dan kan je arm snel herstellen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[verwijderd door de admin]
joey
Gast
Antwoord #7 Januari 12, 2005, 23:21:00
edit2Rapporteer  
je wordt echt oud he
minder r helpt ook

greetz joey
Joost--

Geen avatar

Antwoord #8 Januari 12, 2005, 23:53:58
edit2Rapporteer  
Hi pijn aan je linker arm komt omdat je lijnen niet gelihjk zijn de linker is korter dan de andere........zorg dat in orde komt en je zal zien komt in orde .

Zo niet intussen ga naar de doktor en vraag naar Cataflam (50 mm) drie pillen en twee dagen later is OK ...OK OK de pijn is weg de orzaak nog aanwezig ..............

Gr.
Harry Wink

Ja en dan mol je dus je arm. pijnstillers laten je gewoon vrolijk dingen door mollen. zal persoonlijk als het overbelast is rustnemen
slufterhufters.com

Antwoord #9 Januari 13, 2005, 00:10:42
edit2Rapporteer  
heb altijd als ik veel dagen achter elkaar gekitevlierefluit hebt op da water last van mn aanhechtingen van mn biceps.

.
tilburg

Antwoord #10 Januari 13, 2005, 00:53:25
edit2Rapporteer  
zegt carpaal-tunnel syndroom je wat. Als het niet met rust overgaat.........go see the docterrrh
REST IS SOMETIMES THE BEST!
%@!
Antwoord #11 Januari 13, 2005, 01:26:21
edit2Rapporteer  
ben vandaag naar de dokter geweest omdat ik tinteling in mijn arm heb, die de oorzaak zijn van een girriteerde zenuw in mijn schouder door zware en of overbelasting.
niks ernstig in iedergeval, hoewel ik ook eerst aan rsi dacht maar dat was het gelukkig niet.
ouddorp-rules

Antwoord #12 Januari 13, 2005, 05:33:11
edit2Rapporteer  
 %@! Ok, ik heb nu toch 2 nachtdiensten. En daarna gewoon weer RAGGEN  8)
fuck gravity

Antwoord #13 Januari 13, 2005, 12:39:39
edit2Rapporteer  
heey alex ben jij dat (north5)?
fuck gravity

Antwoord #14 Januari 13, 2005, 12:43:18
edit2Rapporteer  
ja ik zie het al het is alex haha je moet nie zo veel rukken onder die nactdienst man dat is gewoon het probleem en mischien komt het ook wel door de ruggekloppers die je youri altijd geeft heey suc6 iid met je arm groetjes stephan
ouddorp-rules

Antwoord #15 Januari 13, 2005, 17:00:37
edit2Rapporteer  
Hee stef, wat heb ik gehoord;is je 12mtr een beetje kapot? Ik hoop een beetje dat het een gerucht is en anders jij ook suc6!

See you
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.