Hulpdiensten wederom gestrand op autostrand!

Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #25 Februari 07, 2005, 21:42:59
edit2Rapporteer  
Paard heeft nacht op het strand doorgebracht

Hoe wordt een paard van minstens 500 kilo van het strand afgehaald? Nou gewoon niet. Het paard heeft de nacht na het ongeval op het strand doorgebracht omdat het Zuid-Hollands Landschap weigerde de blokken weg te halen. Terwijl de politie zegt dat ze ZHL gebeld hebben en ZHL direct door verwees naar het Recreatieschap, spreek Hans Visser (regiobeheerder van het ZHL) dit juist tegen. Hij weet van geen contact. "Merkwaardig. De hulpdiensten weten hoe ze ons in het weekeinde moeten bereiken als calamiteiten zich voordoen. Ik ga natrekken hoe dit zit." Visser is overigens ook niet blij met de betonblokken. "Wat er nu ligt is noodgedwongen gekomen.  We wilden een alleszins fatsoenlijke afzetting van het strand, maar de slagboom werd vernieuwd. Toen hebben we voor een drastischer maatregel moeten kiezen. Over het opzij schuiven van de blokken gaan wij niet want die zijn in opdracht van de eigenaars (ZHL), de provincie en het recreatieschap geplaatst." De woordvoerder van het waterschap de Brielse Dijkring die de opdracht heeft gekregen de blokken er neer te zetten stelt dat het bergen van het paard volgens de wet in eerste instantie zaak is van de ruiter. De gemeente is bezig de zaak uit te zoeken.

Dus vrij vertaald zegt Visser van ZHL het volgende:
* De politie liegt want zij hebben ons niet gebeld.
* De betonblokken zijn de schuld van degene die de slagboom vernield hebben,
wij zijn noodgedwongen die blokken te laten staan en kunnen niet nadenken over een andere oplossing of over een manier waarop mensen en dieren minder gevaar lopen. oftewel:
 * Eigen schuld dikke bult.
* Over het verschuiven van de blokken gaan wij niet want o.a. de eigenaars, dat zijn wij want wij bepalen hoe het strand afgesloten wordt, hebben opdracht gegeven de betonblokken te plaatsen.
* Voor moeilijke vragen moet u niet bij ons zijn.

Als het nog lang duurt en ZHL die blokken niet opzij wil schuiven moet er een andere oplossing komen om het dier af te voeren.  De vraag of het beest nog een tweede nacht op het strand zal verblijven kunnen we momenteel niet beantwoorden. Zodra we meer weten plaatsen we dat meteen.

Overigens is de toestand van de ruiter naar omstandigheden redelijk.


[verwijderd door de admin]
dow
Gast
Antwoord #26 Februari 07, 2005, 22:02:36
edit2Rapporteer  
jongens dit kan niet meer.
ik zit te denken aan een rebelse oplossing want dit gaat nergens meer over. kunnen we niet met wat buizen platen enz enz een mini bruggetje in elkaar lassen en die weer op die betonblokken knallen. kunnen ze meteen dat arme beest weghalen 2 vliegen in een klap.
wie bied zich aan als lasser?
Rudolff
Gast
Antwoord #27 Februari 07, 2005, 22:17:46
edit2Rapporteer  
Bedenk wel dat dit soort ingrepen vanuit de overheid nu veel moeilijker uit te voeren zijn. Wij met z'n allen zijn veel sterker doordat we zo, via internet, kunnen overleggen.

We kennen bij elkaar de mazen in de wet.

Misschien klinkt het je vaag in de oren, maar ik denk zeker dat er een verschil is. Er is nu meer efficiente weerstand vanuit de burgers.

Hoevaak is het overigens nodig geweest dat er mobiele hulp moest komen op het autostrand afgelopen jaar? Is dat zo significant veel dat er een oplossing moet komen?
Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #28 Februari 07, 2005, 22:31:40
edit2Rapporteer  
Al is het maar 1 keer in het jaar een oplossing moet er komen want een mensenleven is onbetaalbaar.

Wat dacht je van een kettingbrief om iedereen er toe te zetten een e-mail te sturen naar de desbetreffende Instanties die er ook maar iets mee te maken hebben....en dat zijn er veel.

email overload  hoelang kunnen ze het volk blijven negeren?
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #29 Februari 07, 2005, 22:46:53
edit2Rapporteer  
Mmmm, denk toch dat e-mail niet heel veel zoden aan de dijk zet. Kunnen we niet 1 dag een bijeenkomst houden, en dan naar het kantoor van ZHL gaan?
Dat we de media erbij halen, want dit is ook een goed moment natuurlijk. Erg pijnlijk dat er nu al twee ongelukken zijn gebeurd. Geen ordinaire vakbondsprotest, of misschien toch juist zoiets.
Soca

Berichten: 93
Antwoord #30 Februari 07, 2005, 22:55:09
edit2Rapporteer  
Mmmm, denk toch dat e-mail niet heel veel zoden aan de dijk zet. Kunnen we niet 1 dag een bijeenkomst houden, en dan naar het kantoor van ZHL gaan?
Dat we de media erbij halen, want dit is ook een goed moment natuurlijk. Erg pijnlijk dat er nu al twee ongelukken zijn gebeurd. Geen ordinaire vakbondsprotest, of misschien toch juist zoiets.

Ik ben overal voor in.. laten we de koppen maar bijelkaar steken.. Ik ben alleen wel bang dat veel mensen schreeuwen maar uiteindelijk niet op komen dagen bij zo'n protestactie..
Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #31 Februari 08, 2005, 00:20:45
edit2Rapporteer  
Mmmm, denk toch dat e-mail niet heel veel zoden aan de dijk zet. Kunnen we niet 1 dag een bijeenkomst houden, en dan naar het kantoor van ZHL gaan?
Dat we de media erbij halen, want dit is ook een goed moment natuurlijk. Erg pijnlijk dat er nu al twee ongelukken zijn gebeurd. Geen ordinaire vakbondsprotest, of misschien toch juist zoiets.

Ik ben overal voor in.. laten we de koppen maar bijelkaar steken.. Ik ben alleen wel bang dat veel mensen schreeuwen maar uiteindelijk niet op komen dagen bij zo'n protestactie..

Wat dat laatste betreft....ik heb me wel vaker verbaast wat betreft serieuse reacties...enthausiasme opwekken is wat anders......
Arthur
Gast
Antwoord #32 Februari 08, 2005, 00:31:04
edit2Rapporteer  
Ik snap dat paard wel....1e x op het autostrand zonder auto's..
Deed mijn rikketik ook overslaan !
 Sad
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #33 Februari 08, 2005, 01:19:07
edit2Rapporteer  
Nou ja, goed, als we er dan ook een kitedag van maken op het autostrand ofzo, dus iedereen kan met elkaars materiaal bekijken/proberen...

Ideetje?
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #34 Februari 08, 2005, 09:59:15
edit2Rapporteer  
Wat een zooitje straks met al die paarden! Zou ZHL de natuur de vrije loop willen geven? Willen ze mischien "hun" vogelpark uitbreiden met gieren?
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #35 Februari 08, 2005, 10:05:17
edit2Rapporteer  
Nou ik gaat zaterdag is polshoogte nemen heb me al weer aangemeld voor de wandeltocht  ;D

http://www.zuidhollandslandschap.nl/natuurdet.asp?ID=181
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #36 Februari 08, 2005, 10:11:50
edit2Rapporteer  
na, dit is toch van de zotte, laten ze een paard liggen omdat er nu rompslomp is van wie wel of niet verantwoordelijk is om een paar beton blokken opzij te schuiven.
Kunnen we dit verhaal niet naar de direnbescherming ofzo doorspelen?
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #37 Februari 08, 2005, 10:14:51
edit2Rapporteer  
zo ik kom ook met 4 personen hoor, lekker wandelen...

weer een keer afspreken met 30 a 40 man en dan met touwen of weet ik veel wat die blokken opzij halen.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #38 Februari 08, 2005, 10:29:21
edit2Rapporteer  
Om het melden van dierenmishandeling en -verwaarlozing makkelijker te maken, is er één meldnummer voor héél Nederland 0900 - 20 21 210 (10 ct./min.)
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #39 Februari 08, 2005, 10:32:53
edit2Rapporteer  
Komend weekend grote BBQ op het autostrand, vlees in overvloed. Met een scotch er bij, on tha "rocks"

Nee, ff serieus mensen, dit kan toch niet.
Wie heeft er een sterk aggegraat met breekbeitel. Platgooien die zooi, en zand erover.
dk
Gast
Antwoord #40 Februari 08, 2005, 10:58:58
edit2Rapporteer  
Met een garage(auto)krik en wat planken/balken hout moet je die betonnen dingen wel weg krijgen denk ik.
Als je hem zo'n halve meter omhoog hebt dan helpt het gewicht van het blok met het om/opzij trekken.

SpeedyG

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #41 Februari 08, 2005, 12:43:32
edit2Rapporteer  
Leuke excursies bij het  >Sad ZHL >Sad  naar Oostvoorne. Wees er wel snel bij want vooral Voorne
is  zeer in trek  bij onze natuurgasten!!!! En, uh  Paarden en Kiters zijn NIET welkom!

http://www.zhl.nl/default.asp?idpage=5

Tot Zaterdag 12 februari allemaal op Autoplaya onder leiding van het ZHL.

Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #42 Februari 08, 2005, 18:55:42
edit2Rapporteer  
WEL JE ECHTE GEGEVENS INVULLEN WANT ZE CHECKEN HET NA EN DAN GEWOON SERIEUS ZIJN  ;D
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #43 Februari 08, 2005, 19:31:25
edit2Rapporteer  
Kom he kunnen we dan niet die beton blokken weg halen en dan met een zeil achter een auto dat paard naar de betonblokken slepen. Kiters helpen ruiter om overleden paard te bergen. ZHL doet dit niet. Weet je ik denk dat zelfs de brandweer hiermee wilt helpen.
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #44 Februari 08, 2005, 19:34:08
edit2Rapporteer  
Wil zelfs voorstellen om morgen naar het autostrand toe te komen voor dit paard. Zelfs als ik niet kan kite omdat ik mijn 14m2 kite verkocht heb.
Soca

Berichten: 93
Antwoord #45 Februari 08, 2005, 20:16:50
edit2Rapporteer  
paard is weg. Staat in rotterdams dagblad... en op de site nu

http://www.autostrand.nl
kite king

Berichten: 74
Antwoord #46 Februari 08, 2005, 20:17:50
edit2Rapporteer  
anders  huuren we deze jongen in?????

http://media2.big-boys.com/verybigfirework.swf %proost% %proost% %proost% %proost% %proost% %proost% %proost%
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #47 Februari 08, 2005, 21:22:41
edit2Rapporteer  
What the fuck was dat man terring wat een knal.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #48 Februari 09, 2005, 16:13:55
edit2Rapporteer  
What the fuck was dat man terring wat een knal.

Toen het paard viel zeker  ;D
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.