Wat voor kite is Naish Torch?

JelleS
Gast
Maart 09, 2005, 12:48:12
edit2Rapporteer  
Hi - welke ervaren kiter helpt me?
Bij die goedkope Twintail is de Naish Torch te koop,
er staat bij dat het de nieuwe freestyle kite is. Wat betekent dat? Alleen voor gevorderden?
Hoe is-ie met hoogtelopen?
Wat betaal je normaal voor deze kite?
Ik heb nu een Airush Lift maar die vind ik moeilijk, niet voor beginners hoorde ik later.

Dank, Jelle.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Maart 09, 2005, 12:59:26
edit2Rapporteer  
Als je de lift te moeilijk vindt, dan zou ik de torch ook laten liggen.
Het is een wave en freestyle kite, oftewel voor de new schooltricks.
Pak gewoon een intermediate kite, zoals de naish boxer.
slufterhufters.com

Antwoord #2 Maart 09, 2005, 13:29:43
edit2Rapporteer  
quote "Hi - welke ERVAREN kiter helpt me".  dus ook alleen maar kiters die de kite al een paar x hebben gevlogen en voldoende ervaring hebben om dat over te brengen graag antwoorden.

om welke maat gaat het.

je zal de Torch een lekkere kite vinden, rete stabiel, zeer goede depower, stuurt lekker en je voelt de kite goed, kortom een kite waar je als beginner en gevordede lekker mee kan beulen.

Freestyle is zo n beetje alles uitgehaakt doen, de Torch is uitermate geschikt om je truukjes te leren.

Cedric
Gast
Antwoord #3 Maart 09, 2005, 13:46:37
edit2Rapporteer  
De torch is toch ook een intermediate kite leander?
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 09, 2005, 16:09:06
edit2Rapporteer  
Wave freesyle is wat anders dan intermediate.
Intermediate is meer geschikt voor beginners, zoals de boxer.
Wave freestyle is zoals de torch en de fuel.
JTP_Joost

Antwoord #5 Maart 09, 2005, 18:19:48
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf ook met de Torch... maar de kite kan je prima varen als beginnen lijkt me... ik heb hem gekocht omdat ik juist dit jaar voor de new school tricks wil gaan!!! en niet voor de BIIIIG air wil!

tuurlijk zal het even wennen zijn, en aan het begin zal je heus misschien even beter af zijn met een Boxer of V4...
slufterhufters.com

Antwoord #6 Maart 09, 2005, 19:55:32
edit2Rapporteer  
Je zal in het begin niet beter af zijn met de Boxer en zeker niet met de V4.
de Torch is veel beter te depoweren, is rete stabiel, zeer makkelijk en snel te herstarten, stuurt veel voorspelbaarder.
~Arjan
Founding Father

Antwoord #7 Maart 09, 2005, 20:20:40
edit2Rapporteer  
JelleS,

Hoeveel keer ben je al op het water geweest? Wat is je ervaring precies?

De airush lift vind ik ook een stabiele krachtige kite die helemaal niet verkeerd is om mee te beginnen; stabiel en betrouwbaar.

Als je voor de torch gaat zou ik hem zeker zelf testen voordat je de airush wegdoet. Vergelijk het zelf, en laat je ook tijdens de testdag niet overrompelen door verkopers.

Hoi,
Arjan
Marc de Munnik

Antwoord #8 Maart 09, 2005, 22:18:26
edit2Rapporteer  
slingshot diesel!
JelleS
Gast
Antwoord #9 Maart 10, 2005, 00:20:46
edit2Rapporteer  
Hi Arjan en anderen, dank voor de reacties,

>>Hoeveel keer ben je al op het water geweest? Wat is je ervaring precies?

Sinds mei 04 een keer of 20 op meer en enkele keren op zee. Hoogtelopen begint te komen, tricks nog niet. Hoeft voorlopig ook niet, ik vind het varen al geweldig.

Ik zal de Airush niet wegdoen. Ik zoek een 16 meter erbij, met een 5th want dat sterke depoweren lijkt me wel goed met al die vlagen op Horst.

Waar worden testdagen aangekondigd?

Als ik het dus goed begrijp vergt freestyle een stabiele kite, dus ook goed voor beginners, en heb je voor hoge sprongen (big air?) een high performance kite nodig, met hoge aspect ratio? Ofzo??
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.