Beginnende kiter

dannyf
Gast
Maart 28, 2005, 17:30:35
edit2Rapporteer  
Hallo,

Dit seizoen wil ik beginnen met kiten (heb vorig jaar een 2 lessen gedaan op vakantie waardoor meteen m'n hart gestolen was het het kitevirus) en heb vorig jaar veel ge-oefend met een trainingskite 3mtr dus het kiten zelf kan ik wel.

Nu wil ik dus binnekort spullen aanschaffen echter de vraag is welke maat voor een kite en een board.
Heb les gehad met cabrinha spul en zou dus ook graag hierin verder willen, zeker als ik de stukken lees over de veiligheid en het relaunch systeem (voor een beginner denk niet onbelangrijk).

Nu heb ik dit forum al afgespeurd en zie her en der wel wat tips echter is het nu 2005 en de technology gaat ook steeds verder.

Hebben jullie nog tip bv wat voor grote kite, board etc etc?

ps: beginners locaties om goed te kiten....waarzo? strand horst / oostvoorne....? zijn er nog meer spots? waar je ver in het water kan staan, mocht het mis gaan.

Hoor graag jullie tips

grt,
Danny
MasterRj
Gast
Antwoord #1 Maart 28, 2005, 17:38:33
edit2Rapporteer  
hey danny,
Wat is je gewicht/lengte etc. dit is heel belangrijk bij keuze (lengte) board & kite.
dannyf
Gast
Antwoord #2 Maart 28, 2005, 17:40:37
edit2Rapporteer  
Ik ben 1.75mtr en weeg  80 kilo
MasterRj
Gast
Antwoord #3 Maart 28, 2005, 17:44:31
edit2Rapporteer  
board zou ik dan tussen de 1.36 en 145 doen.
kite(s): 10 + 14 & 18 meter
Ik weet verder niet veel over Cabrinha. Behalve dan dat de Blacktips heerlijk kiten (maar je moet zelf kijken wat jij prefereert (big air-waveriding-tricks etc.). Als je dit duidelijk hebt voor jezelf dan moet je gewoon even naar de cabrinha site gaan en kijken welke hier het beste bij past.
mocht je 3 kites te veel vinden zou ik beginnen met 14metertje!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 29, 2005, 09:47:01
edit2Rapporteer  
Beginnersspots zijn oostvoorne autostrand, muiderberg, strand horst, etc.
Kites zou ik CO2 nemen en beginnen met een 12. Kan je later nog altijd grotere en kleinere erbij kopen.
Board zou ik tussen de 13 en 140 pakken en 37 tot 39 cm breed.
~Sjors RE-CO2

Antwoord #5 Maart 29, 2005, 12:45:22
edit2Rapporteer  
Hey Danny......

welcome to the club man!!!
Vergeet je niet te registreren op het forum!!!!!!  @#$

Leuk dat je cabrinha gaat varen, ik doe zelf niet anders.
Waar ik voor zou gaan is een Element of een Co2 12m 2005 en een Icon 1.40
Bij heel veel shops hebben ze die nu in een combinatie aanbieding. Mocht je die niet kunnen vinden dan moet je maar een gil geven (of in het betere kiteboardmagazine kijken).

PS waar heb je lesgehad? bij Maunakai?

Greetz Sjors
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Maart 29, 2005, 13:09:56
edit2Rapporteer  
Met 80 kg kom je op een 8 of 9/12/16 combo uit. Zou inderdaad beginnen met een 12 en later de 16 erbij kopen. Daarmee voorkom je dat je met een te grote kite gaat klooien met alle risico´s van dien.

Persoonlijk zou ik voor 2e hands of liever nog nieuwe uitloopmodellen uit 2004 gaan. Op www.ebay.de worden momenteel geregeld nieuwe Cabrinha kites model 2004 aangeboden voor een redelijk bedrag... .^

Als board zo´n 1.40/38 twintip. Is ff lastiger starten maar heb je daarna wel lang lol van. Evt. een 2e handse directional voor weinig 2e hands aanschaffen voor de eesret km´s @#$
dannyf
Gast
Antwoord #7 Maart 29, 2005, 17:23:14
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties, ben ondertussen ook in scheveningen geweest bij een kiteshop en daar wat informatie ingewonnen, en ze kwamen daaruit.om te beginnen en voor de veiligheid (dus rustige wind) op een 14mtr.

Nu ga ik met me maat op oostvoorne oefenen heb dit daar ook als tip gekregen...(veel vallen en opstaan heb ik het idee) :-)

Maar heb er zin in hoor!!! :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.