Kite zelf oplaten / landen met 5th

joop

Berichten: 113
Maart 31, 2005, 21:50:26
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik weet dat er net een post geweest is over zelf landen/oplaten maar daar kon ik niet echt uit opmaken hoe je dat met een 5th element doe.

Met mijn huidige 4 lijner is het geen probleem maar ik heb net een nieuw setje met 5th element besteld en ben benieuwd wat de beste methode hiervoor is.

Oplaten met 4 lijner:
tip omvouwen, veel zand erop, juiste hoek opzoeken en rustig het zand eraftrekken

Oplaten met 5th:
zelfde methode??

Landen met 4 lijner:
kite rustig naar beneden sturen met de safetyleash aan de bovenst tip, tijdens deze beweging 5 meter boven de grond de chickenloop releasen-> kite valt rustig met rug in de wind

landen 5th:
?????? (wat is de beste methode met de minste impact op de kite?)

Iemand ervaring?

Groet Joop
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Maart 31, 2005, 22:22:22
edit2Rapporteer  
Releasen of je bar loslaten als je kite ergens tussen 10 en 2 staat. Je kite zal het zand nauwelijks raken en blijft 1.5 meter boven het zand zweven. Clip je leash met 5de aan je board en pluk je kite uit de lucht.
Starten gewoon ouderwets met zand op de tip.
JTP_ERIK

Berichten: 38
Antwoord #2 Maart 31, 2005, 23:50:57
edit2Rapporteer  
Ehh Demon klein dingetje nog. Als ik mn safety trek met 5de lijn land die zachtjes op het zand en blijft ie niet zweven of jij hebt het met 30 knopen getest.

Voor de rest werkt deze methode super.  .^
joop

Berichten: 113
Antwoord #3 April 01, 2005, 00:07:30
edit2Rapporteer  
Releasen of je bar loslaten als je kite ergens tussen 10 en 2 staat. Je kite zal het zand nauwelijks raken en blijft 1.5 meter boven het zand zweven. Clip je leash met 5de aan je board en pluk je kite uit de lucht.
Starten gewoon ouderwets met zand op de tip.

Hoi kiteDemon,

Heeft het zweven van de kite ook nog wat te maken met de plaatsing van de stopperbal?

Je zou toch denken dat als je de kite release vanaf zenith dat hij altijd wel een flinke klap op de grondmaakt (met het doek naar beneden)

Groet Joop

P.S. zou een o-shit handle op een van de stuurlijnen niet een mogelijkheid zijn
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 April 01, 2005, 07:49:18
edit2Rapporteer  
Ehh Demon klein dingetje nog. Als ik mn safety trek met 5de lijn land die zachtjes op het zand en blijft ie niet zweven of jij hebt het met 30 knopen getest.

Voor de rest werkt deze methode super. .^


Dat zweven heeft te maken met de plaats van de stopper.
Met 12 zit de stoppr naar verhouding iets verder en blijft deze zweven.
Met 16 blijft hij net op het zand liggen.
Zit de stopper te dichtbij dan kan de kite net niet genoeg open klappen en maakt-ie een aardige smak.
Kwestie van de stopper verplaatsen.
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #5 April 01, 2005, 10:09:46
edit2Rapporteer  
het systeem werkt echt super gewoon safty los maken
joop

Berichten: 113
Antwoord #6 April 01, 2005, 16:59:21
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal   .^

Groet Joop
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.