adrenalin

|
Ik denk dat je wel een punt hebt! .^
|
|
|
breep
Gast
|
iedereen moet toch eens beginnen???? -> ->
|
|
|
slufterhufters.com

|
Dan zijn er problemen met kiters, krijg je weer mensen die de overlast willen gaan onderverdelen tussen gevordede en beginners....
Dan kunnen er een hoop van ons zich niks aantrekken van de vele berichten die verschijnen betreft overlast, omdat die zich wel netjes gedragen. Maar omdat we een kleine groep zijn en we allemaal verantwoordelijk zijn en we er allemaal baat bij hebben om onze spots open te houden is het totaal niet van belang wie of wat er overlast bezorgt, dat er overlast bezorgt wordt door KITERS is al erg genoeg. Dat we in moeten grijpen als we wat zien dat is 1 ding wat zeker is.
Als ik wat ziet wat niet kan dan begin ik meestal netjes te vertellen dat wat die betreffende persoon aan het doen is gevaarlijk is en niet in het belang van iedere kiter omdat we al meer last hebben gehad met de plaatselijke overheid en we met veel gepraat toch nog toestemming hebben gekregen om hier te kiten, dus als er iets zou gebeuren de toestemming ingetrokken wordt en we dus niet meer mogen kiten hier op deze stek.
Luistert hij dan nog niet, en wil gewoon weer doorgaan met zijn gevaarlijke acties, andere kinderen en badgasten in gevaar brengen. Dan heeft die problemen, (zachtjes uitgedrukt...)
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Arno................moet jij zelf niet eerst even in de spiegel kijken!!!!! ik zie jou ook vaak de gekste dingen doen voor de kant in super ondiep water. je kan echt super goed varen maar ook bij jou kan er ooit wat misgaan!!!
wakiexxxx4
|
|
|
slufterhufters.com

|
Blijf bij het onderwerp, ga niet met een vinger wijzen als jezelf ook niet weet wat je doet.
Breng ik andere in gevaar, ga ik op een vol strand staan klooien, doe ik levensgevaarlijke dingen..
Onderwerp is dat er wordt gewezen naar bepaalde groepen in een groep.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Kijk dat bedoel ik dus..............jij spreekt mensen aan op hun gedrag maar nu wordt je zelf eens aangesproken, vlieg je meteen in de verdediging. Ik zeg dus niet dat we kiters warover wij het hebben niet aangesproken moeten worden op hun gedrag maar soms behoor jij ook tot deze groep!!!
wakiexxxx4
|
|
|
huib

|
Als er problemen veroorzaakt worden door anderen kan je ze daar toch gewoon op aanspreken.
Vrijdag was een groep oosterburen aan het kiten in het vogelrustgebied op de Slufter. Even praatje gemaakt en het was opgelost. Niks ten nadele van Duitser of Belgen. Het gaat om het idee. Gewoon praten helpt vaak het best.
En over de cracks die vlak voor de kant sprongen maken. Ja de babes staan nou eenmaal op het strand dus het is wel te begrijpen. En als iemand zijn poten breekt omdat ie op het zand klapt... ja zelf voor gekozen. Zolang je anderen niet in gevaar brengt.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Maar je kan toch niet altijd bepalen of je iemand in gevaar brengt als je vlak voor de kant springt? Met kiten kan er altijd wat onverwacht gebeuren, ook bij de "cracks".
wakiexxxx4
|
|
|
Jan van Dongen
Gast
|
Als je een beetje normaal nadenkt dan doet er niets op, we staat al in een zwakke positie dus laten we het door praten op proberen te lossen.
Als beginnende kiter hoef je je niet zo heel snel zorgen te maken over de "betere"kiters die gasten blijven toch wel uit je buurt.
Mazzel en Peace
|
|
|
kentyman

|
die 50 meter "safety zone" lijkt me een goed plan! Dat je eerst 50m moet bodydraggen alvorens je op je board stapt en daarna alleen die zone ingaat om je kite te landen, dan is het ook gewoon duidelijk: geen geklooi meer op het strand of dicht bij de waterlijn!
|
|
|
Marc de Munnik

|
Kentyman vind je het niet een beetje onlochies om de eerste 50 m te bodydragen dan ben je al heel veel hoogte verloren. Er moet gewoon een zone zijn waar je in en uit mag varen voor de rest niets, Maar dan wel gewoon wegvaren zonder te draggen.
|
|
|
kentyman

|
als je gaat bodydraggen hoef je geen hoogte te verliezen, zeker niet als je ook nog je board gebruikt (1 hand aan de bar, met je andere hand hou je je board een beetje naast / voor je, gaat prima!) ik vind 't idee van een "no-kite&trick-zone" aan de waterlijn wel een goed plan, een beetje overdreven misschien, maar als ik zo de verhalen lees dan gaan we een bloederige zomer tegemoet 
|
|
|
slufterhufters.com

|
Zo draaien we weer om het echte probleem heen.
Als je gewoon je kite oplaat en gelijk het water op gaat ben je al een heel eind.
Geen geklooi op het strand, geen geklooi dicht bij de waterkant.
Zo hebben de meeste surfclubs aan de Hollandse kust het al geregeld.
|
|
|
peter3
Gast
|
Maar hoe zit het dan met de beginners, die altijd willen kunnen staan in het water. en de scholen. Kan een goed idee zijn maar het gaat zeker de drukte en veiligheidsproblemen niet oplossen. Als is het maar omdat iedereen in het beste water wil varen. tussen de zandbanken dicht bij de kant
|
|
|
tron javolta

|
Als je een beetje normaal nadenkt dan doet er niets op, we staat al in een zwakke positie dus laten we het door praten op proberen te lossen.
Als beginnende kiter hoef je je niet zo heel snel zorgen te maken over de "betere"kiters die gasten blijven toch wel uit je buurt.
Mazzel en Peace
Helemaal mee eens! Les is wel een vereiste! Er is mij door Harry en de zijnen prima uitgelegd wanneer en hoe ik wel en niet het water op kan. Het is gewoon een kwestie van kijken naar de wind, drukte, obstakels en andere omstandigheden (voorspellingen). Ik zou als beginneling dan ook nooit bij bijvoorbeeld Scheveningen gaan kiten of ergens anders waar het erg druk is (zowel op land als water). Ik weet wel dat het niet alles tegenhoudt, maar ik denk dat IKO toch meer betekenis moet gaan krijgen. Scholen moeten IKO gecertificeerd zijn en winkels mogen alleen verkopen aan mensen die ook een certificaat hebben. Je mag toch ook geen auto kopen (ok... rijden... maar het gaat om het idee) als je geen rijbewijs hebt? Da's niet voor nix....
|
|
|
slufterhufters.com

|
Als scholen nou alleen maar les geven op plekken waar je kan staan dan ben je al een heel eind, dan geef je ook gelijk een voorbeeld naar lessers toe dat het beter is om op plekken te beginnen waar je kan staan. Vindt persoonlijk dat je geen les kan geven bij bv scheveningen of Noordwijk, dat het daar wel gedaan wordt is een 2e en dat het gelukkig in de meeste gevallen goed gaat is prima. Maar diegen die daar les heeft gehad gaat vrolijk met zijn nieuwe spullen ook daar oefenen, terwijl hij het 1e jaar op het autostrand of ijsselmeer thuis hoort.
Ik werk in een grote surfzaak, en zeg altijd met klem tegen beginners die een setje komen aanschaffen dat ze de moeite moeten nemen om naar het autostrand te gaan, zeker het 1e jaar van hun carriere. Voor hunzelf en voor anderen. Als ik een klant krijgt die zomaar even een kite wil gaan kopen dan krijgt hij hem niet mee van mij, eerst les, of aan mij laten zien dat hij les heeft gehad, certificaat of zoiets. Ik merk snel genoeg of degene les heeft gehad of niet, daar heb ik mijn vragen voor. Dus de winkels hebben ook een beetje verantwoording.
De drempel hoger leggen is noodzaak.
|
|
|
|
50 meter bodydraggen met aanlandige wind kom je ook niet ver mee ???
|
|
|
Finne

|
Ik denk dat het een kwestie is van je eigen grenzen kennen! Kiten is een watersport en voor alle watersporten geldt hetzelfde, zoek de drukte niet op en vaar direct naar een open ruimte op het water. Dit moet toch geen probleem zijn op de meeste kitespots. Als het druk is bij het starten....laat dan niet je kite op! Is het druk bij het aan land gaan......vaar dan nog even lekker verder!
|
|
|
KiteDemon

|
Face it!! Er komen alleen maar meer kiters bij en we krijgen daarbij ook nog eens steeds minder ruimte toegewezen van de instanties. Nederland begint te vol te worden!!(voor kiten)
|
|
|
|
drifter

|
Je wilt lekker rippen en dat gaat vaak het best dichter bij de kant. Dan heb je mooier/vlakker water en af en toe een lekkere schans.
Tis een les die je toch zelf moet leren denk ik.
|
|
|