EU?

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Juni 01, 2005, 14:13:07
edit2Rapporteer  
Mijn ogen openen??
Zoals ik al zei, ik respecteer jouw mening. Doe dat ook bij mij!
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #26 Juni 01, 2005, 14:16:23
edit2Rapporteer  
Jullie zijn niet meer te redden..
te redden van wat?
ik hoef niet gered te worden hoor

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #27 Juni 01, 2005, 14:28:34
edit2Rapporteer  
Ik sta 100% achter Arno !!! Ik heb me er ook in verdiept en deze grondwet MAG er niet doorkomen!
Ik stem Nee!!!

En ik zeg maar ff niks over moslims etc anders ben ik morgen vast ook dood.
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #28 Juni 01, 2005, 14:30:56
edit2Rapporteer  
Ik sta 100% achter Arno !!! Ik heb me er ook in verdiept en deze grondwet MAG er niet doorkomen!
Ik stem Nee!!!

En ik zeg maar ff niks over moslims etc anders ben ik morgen vast ook dood.

grondwet nee kan ik mee leven.

maar dat laatste stuk over moslims slaat weer helemaal nergens op.

maar ik ga nu weer ff tot 9 uur vanavond wat colleges volgen. dus dan zal ik daarna hier nog wel reageren op het een en ander.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #29 Juni 01, 2005, 14:51:07
edit2Rapporteer  
NEE
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #30 Juni 01, 2005, 15:47:40
edit2Rapporteer  
He maar mensen, is het niet zo dat de europese samenwerking na de 2e wereldoorlog tot stand is gekomen om er eens en voor altijd voor te zorgen dat "dit nooit meer gebeurd!" (de holocaust). Dat doel is al mislukt (kijk naar Srebrenica etc) maar ik vind het nog steeds een nobel streven en ben volledig voor europese samenwerking.

Volgens mij heeft het "1 europa idee" in principe dus niets te maken met olie of religie ofzoiets, jammer genoeg leven we niet in een perfecte wereld en hebben we te maken met politieke en economische spelletjes waar olie er 1 van is.

De timing en de omstandigheden waarbinnen deze grondwet er zou moeten komen is verre van optimaal, maar toch denk ik dat het een stap voorruit zou zijn als het gaat om "het grotere plaatje". Het ideale moment om een grondwet door te voeren zal er nooit zijn, elk voordeel heeft z'n nadeel. Ik vind dat je bij deze kwestie jezelf niet moet blind staren op "details" (zoals bv dat gedoe over die stierengevechten of ritueel slachten of dat de overgang naar de euro niet vlekkeloos is verlopen of dat er ondertussen spanning in de wereld is ivm olie, kapitalisme, globalisatie en religie)

Enne, ik zie ook heus wel dat de wereld-orde flink scheef / fout is op 't moment en dat het moslim-extremisme een groot gevaar vormt voor het westen maar dat is geen reden om een grote muur om je landje heen te bouwen en alles wat moslim is buiten te sluiten / als minderwaardig te bestempelen. Die reactie zal een anti-reactie uitlokken bij de "foute moslims" en de zaak alleen maar verder doen escaleren (en ook de "goede moslims" tegen je in het harnas jagen)

Grondstoffen, religie, territorium-drift: land / kustlijn etc zijn altijd aanleidingen geweest tot oorlogen en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven (de mens is, ondanks zijn extreem arrogante en verheven zelfbeeld, eigenlijk nog maar een heel primitief beestje). We hebben er de laatste decades nog een grote vijand bij gekregen ook: de stervende planeet. Anyways, ik dwaal een beetje af.

Politieke machts-spelletjes zullen er altijd zijn, het is geen ideale deomcratie met moraalridders aan het roer etc. We moeten roeien met de riemen die we hebben en voorruit gaan! Een samenwerkend Europa is in principe een goed idee! De uitvoering zal uiteraard verre van perect zijn maar hey, it's a shitty world.

ik heb vannochtend dus "VOOR" gestemd.

mijn 2 ct.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #31 Juni 01, 2005, 15:55:08
edit2Rapporteer  
Kentyman, ik ben het volledig met je eens, je hebt het mooi genuanceerd geschreven.

Arno: wat jij schrijft is realiteit, daar heb je gelijk ij, maar het staat los van deze grondwet. En dit is gewoon een discussie en geen persoonlijke aanval, zo zie ik dit ook niet. Het is prima om van mening te verschillen, zolang je dit van elkaar respecteert en deze mening met de juiste argumenten onderbouwd. Ik probeer jouw mening niet te weerleggen, maar inzicht te geven in mijn mening. Probeer dat ook zo te doen en niet je mening te veel aan mensen opdringen.
En hier wil ik het idd ook bij laten.
KITE ANGEL

Berichten: 293
Antwoord #32 Juni 01, 2005, 16:37:13
edit2Rapporteer  
Hee hallo daar ik ben het met Arno eens en ook NEE gestemd opzouten met die gekkigheid
als zelfs bakellende zich niet hard kan maken dat we gewoon onafhankelijke landen blijven
NEE dat kan niet met andere woorden dit is leuk voor onze armere buurlanden die worden er beter van wij gaan er dalijk allemaal financieel op achteruit en dat niet alleen het gaat mij niet alleen om duitsland en frankrijk
wij zijn maar een klein landje en hebben als het doorgaat niks meer in te brengen in onze eigen sociale zekerheden die we nu nog hebben en ook al word er veel over geklaagd wij mogen echt wel blij zijn met onze sociale zekerheden mij geeft het gevoel dat dalijk de uiteindelijke verantwoordelijkheden voor ons sociaal stelsel naar andere landen doorgeschoven word die nu nog niet eens een brood in de week kunnen betalen maar wel zo groot zijn dat ze wel degelijk inspraak krijgen in dit soort zaken daarvoor  ->   NEE, NEE en nogeens NEE

idd iedereen heeft een eigen denkwijze hierover die ik ook echt wel respecteer maar ik hoop echt dat deze bullshit niet doorgaat  ^


GGGRRRTTZZZ Ed
aa-p n-oo-t kiten

Berichten: 161
Antwoord #33 Juni 01, 2005, 16:45:18
edit2Rapporteer  
Whahaha, ff t forum niet getjekt, loopt deze topic weer een hele andere kant op. Uit verveling op mn werk wat emailtjes met fotosjop op t forum gezet, met als doel dat meerdere het zelfde zouden doen. Whahahaha, maar dit is ook interessant om te lezen
 ???
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #34 Juni 02, 2005, 09:29:45
edit2Rapporteer  
En dat was dat
Welkom in NEEderland !!
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #35 Juni 02, 2005, 09:46:46
edit2Rapporteer  
hoge opkomst!  .^
KITE ANGEL

Berichten: 293
Antwoord #36 Juni 02, 2005, 11:49:15
edit2Rapporteer  
Zo echt wel beter blij dat er zoveel mensen tegen hebben including me  @#$ 8) %@! %proost%
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.