Klein safety ongelukje:

Leon aero2
Gast
Juni 25, 2005, 22:10:13
edit2Rapporteer  
Na een heerlijke sessie gevaren te hebben op “Kitie Beach” ging er vandaag
iets verkeerd met het ontkoppelen van mijn kite.

Ik was me aan het voorbereiden op een Big Air toen ik opmerkte in de lucht dat mijn
chickenloop uit mijn trapeze schoot. Hoewel ik deze gelocked had toen ik ging varen.

Nu  is dit niet zo, n ramp, maar de wind was vrij stevig vandaag en kreeg hem niet meer ingehaakt dus moest ik hem loslaten.
Toen ik dit deed verwacht je normaliter dat je kite meteen de-powerd en uit de lucht valt.

Alleen dit keer ging er iets niet goed, mijn kite depowerde niet na deze los te hebben gelaten maar wilde gaan loopen en klapte vol open in de wind waardoor ik een eind mee gesleurd werd.

Met de kite hangende alleen aan mijn safety leach lijn boven mij wilde ik de kite dus dan maar compleet ontkoppelen voordat er weer power op kwam te staan.

Nou en dit deed ik…..de borgpen van de safety leash  schoot dwars door mijn duim met als resultaat een grote snee tot bijna op het bot en 3 hechtingen.

Kortom het is wel gewoon pech hebben want voor de rest heb ik hier nooit echt problemen mee gehad., ik vaar mijn kites nog gewoon 4-lijns met de standaard safety leach.

Maar ik ga toch is kijken voor een andere safety.

Er is overigens melding van gemaakt dat mensen die nog het oude Naish safety systeem hebben op hun kite gratis een nieuwe verbeterde kunnen krijgen.

Dus ook ik…….

In ieder geval Tony en aanhang nog heel erg bedankt voor jullie hulp.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #1 Juni 26, 2005, 00:30:10
edit2Rapporteer  
Bij de verbeterde variant is het buisje langen en zit het rode bolletje beter vast! Controler af en toe of het bolletje nog goed op het buisje gelijmd zit, dit wil namelijk nog wel eens los gaan. Best wel lullig als je tweede saftey niet werkt!!!
Bij gebruik van je tweede kan het ijzeren pinnetje je hand aardig verwonden, het beste tussen twee vingers het bolletje naar voren schuiven, nooit met de volle hand en nooit strak vast blijven houden, de pin zal je goed verwonden!!!
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #2 Juni 26, 2005, 02:12:42
edit2Rapporteer  
Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik iemand les gaf, en die kreeg een haak in zijn hand en is daar aan voortgesleurd. Huid van zijn hand was opengereten.

Dus pas op, want materiaal wat bot lijkt, kan toch onder flinke kracht je echt verwonden.
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #3 Juni 26, 2005, 06:10:24
edit2Rapporteer  
Vergeet zulk soort dingen ook niet bij in dit geval Naish te melden, met dit soort input zullen ze toch zeker wat gaan doen met name als dit vaker voor komt. Of ben ik nou naief ?
Sterkte met je hand in ieder geval
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Juni 26, 2005, 08:10:14
edit2Rapporteer  
Sterkte met je duim Leon.
Ik zou zeker een mailtje naar Naish sturen. Feedback wat ze heel goed kunnen gebruiken voor verbetering van de produkten.
Maarre...mag je nog het water in met je duim of kan je de komende tijd niet meer varen?
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #5 Juni 26, 2005, 10:04:56
edit2Rapporteer  
Klote Leon,

Ik heb  het niet zien gebeuren. Gelukkig Tony wel las ik. Snapte al niet dat je ineens weg was. NOu in ieder geval beterschap en laat die duim snel helen, zodat we weer lekker kunnen knallen.

Heb je nog niet met die torch 8 kunnen varen, maar dat hou je zeker te goed

Beterschap man

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2005, 10:24:04
edit2Rapporteer  
Oops... Daar had ik nog niet van gehoord. Vond het altijd al wel vreemd dat je moest duwen ipv trekken maar ik gebruik nog gewoon het WiPiKa systeempje ernaast.

Sterkte Leon!
zwitselaar
Gast
Antwoord #7 Juni 26, 2005, 11:11:15
edit2Rapporteer  


Er is overigens melding van gemaakt dat mensen die nog het oude Naish safety systeem hebben op hun kite gratis een nieuwe verbeterde kunnen krijgen.



Ik heb nog een aero 2 met het oude safety systeem uiteraard. Maar is er dus een verbeterd safety systeem dat gratis te verkrijgen is?? Ik heb hier nog nooit wat over gehoord. Wat zijn de veranderingen?

sterkte met je duim!!!

Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #8 Juni 26, 2005, 11:39:19
edit2Rapporteer  
Het "nieuwe" systeempje is nog steeds met een scherp pinnetje. Je tweede saftey gebruik je natuurlijk alleen maar in uitzonderlijke situaties (wanneer je eerste saftey niet goed werkt).

Je kunt de saftey-leash vervangen door de leash van de 2005 kites, deze zijn wel goed en kunnen je niet verwonden. Je zult het haakje(bij de bar)  wel moeten vervangen door een touwtje of iets dergelijks, dit haakje zou ergens achter kunnen blijven haken!!!!
JT
Gast
Antwoord #9 Juni 26, 2005, 11:49:57
edit2Rapporteer  
Allereerst sterkte met je duim. Maar dan heb ik toch een vraagje, waatrom levrt niash zo'n leipe release op zijn leashlijn? Er zijn genogen merken die dit keurig met een goedkope buckle + bolletje eraan oplossen. Kan nooit in je hand schieten. Waarom kan naish dit dan niet?  ^
Leon aero2
Gast
Antwoord #10 Juni 26, 2005, 15:39:31
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties jongens….

Het valt allemaal nog wel mee, gelukkig over een klein weekje mag ik het water weer gewoon op. Dus dit zit wel goed.

Nogmaals het is gewoon even pech, het hoort er nu eenmaal bij.

Met de beste “safety systemen” zal er ook wel eens wat mis kunnen gaan denk ik.

Want in principe werkte het loskoppelen wel, alleen jammer van die pin.

Als het nou idd. Zo zal zijn de je 2de safety optie niet werkt dan heb je echt een heel groot probleem waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. En dit is dan zeker een heel slechte zaak.

Het is natuurlijk nog steeds beter dan een duim open gereten te hebben of etc. dan dat je safety compleet NIET werkt. Want dan kunnen de gevolgen 100 x erger zijn.

Gelukkig worden safety systemen steeds beter en geavanceerder maar het is nog steeds aan de rider die het hem doet, hoe dan ook.
Hoe vaak je je safety ook uitprobeert.
In een noodgeval is het altijd anders want je denkt hier namelijk niet over na omdat de tijd er niet voor is.

Dit neemt zeker niet weg dat je je eigen safety niet moet uitproberen want dit is eigenlijk het eerste wat je moet doen bij een kite.  Leer je safety kennen.

Het is immers wel zo dat we over het algemeen zo gehecht zijn aan ons “lieverdje” waar ik compleet in kan komen, dat je het eigenlijk zonde vind om dit eens in de zoveel tijd gewoon te doen “aan de safety te trekken”. 

Je kunt er echter  nooit dommer van worden…
Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #11 Juni 26, 2005, 18:18:08
edit2Rapporteer  
Leon, ik vind het wel leuk dat je er zo nuchter over doet opzich. "Nogmaals het is gewoon even pech, het hoort er nu eenmaal bij. " maja, als je hem straks een keer echt goed nodig zult hebben, is het ook gewoon pech alleen misschien dan met een andere afloop dan alleen een sneetje in je duim!!! zoals je zelf al zegt.

In ieder geval veel sterkte met je duimpje, dat komt allemaal wel goed denk ik zo.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.