Big Busniss

sublimety

Augustus 30, 2004, 20:50:06
edit2Rapporteer  
Ik vroeg mij eens af is een niewe kite eigenlijk wel 1000-1400 euries waard.

Bedoel dus eigenlijk te zeggen zijn de fabricage kosten van een kite wel in verhouding met de verkoop prijs.

Oke je hebt ook research kosten.

En de kites die naar de team riders gaan en andere reclame moeten ook terug verdient worden.

Is een verkoop prijs van 1000-1400 euro dan toch terecht?¿  ???

Or Is It JuSt BiG BuSnIsS.
SjaarD

Antwoord #1 Augustus 30, 2004, 21:00:46
edit2Rapporteer  
wat denk je zelf?
Yannick

Antwoord #2 Augustus 30, 2004, 21:08:00
edit2Rapporteer  
zolang jij een nieuwe kite koopt, blijven ze 1000-1400 euro kosten  Wink. En zolang elke kiteboarder het doet. . . .  ;D
ze worden wel duurzaam ontwikkeld btw!
Roel W

Antwoord #3 Augustus 30, 2004, 21:24:17
edit2Rapporteer  
sommige merken zijn al op de goede weg,kan ik alleen maar toejuichen zolang mijn eigen bankrekening mijn grootste sponser is...

Vindt de prijzen wel vrij hoog,maar heb het er wel voor over!!
sublimety

Antwoord #4 Augustus 30, 2004, 21:25:39
edit2Rapporteer  
wat denk je zelf?

Ik begin deze topic om jullie meningen te weten te komen.
M'n eigen wist ik al ;D
Garmt

Antwoord #5 Augustus 30, 2004, 21:42:16
edit2Rapporteer  
't Is met kiten denk ik 't zelfde als snow-boarden en zo in het begin was... het gaat om (relatief) kleine volumes en een sport die nog erg in beweging is. Dat betekent:

1. Een winkel verkoopt weinig kites en moet daar wel een toko draaiende van kunnen houden
2. R&D & promo-kosten over kleine volumes uitspreiden
3. Snelle vernieuwingen in de sport: als dealer blijf je met spul van 1 jaar oud zitten dat je alleen tegen bijna-bodemprijzen nog kwijtraakt
4. Nog 'n risico voor de dealer: heel veel nieuwe merken die tegen elkaar gaan 'opbieden', de markt is nog niet in evenwicht... als je gokt op Wipika en die blijkt volgend jaar nog maar 1% marktaandeel te hebben sta je mooi met je etalage vol en je handen leeg.
5. Ook nog: werelddekking voor de meeste merken; in elk land een dealership opzetten en zo... ineens een wereldwijde logistiek zien in te richten... voor O'Neill en NeilPryde (en, come to think of it, Naish en Cabrinha) zal dat niet zo'n probleem zijn maar echt nieuwe merken (Wipika / Best / euhhh) moeten daar wel nog helemaal tegenop boksen.

Je merkt dat sommige onderdelen al redelijk aan euh prijserosie onderhevig zijn; waar een LE tube 2 jaar geleden nog 100-150 euries moest kosten betaal je tegenwoordig nog maar EUR51 voor een LE en EUR10-EUR20 voor een strut. Dat zal denk ik komen omdat je dat soort onderdelen al vrij snel 'merkloos' zal kunnen kopen (er zit immers vast geen trademark op het vormpje van een stukje plastic, en wat let een stel chinezen (geen racistische bedoelingen mee) dan om een fabriek uit de grond te stampen waar die dingen voor EUR0.001 bij 1000 stuks tegelijk gefabriceerd worden?).

Ach... over 5 jaar koop je een complete kiteboardset van wat nu nog droomkwaliteit is toch bij de Aldi voor minder dan EUR500!

't Is net hetzelfde als een gloednieuwe Pentium Ultra 9 Miljard X met Geforce Allernieuwste FXUltraPlus kaart te kopen... De afschrijving (waardevermindering) in de eerste maanden is gewoon gigantisch, maar ik heb het er graag voor over aangezien ik niet eerst nog een jaar of 2 wil wachten met kiten  Wink
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 30, 2004, 21:46:13
edit2Rapporteer  
Shannon Best bewijst in ieder geval dat het zeker niet onmogelijk is de prijzen lager te maken.

Mijn werkgever is nu bezig een vestiging in China te openen, waar vrijwel alle kites ook gemaakt worden. Als je de productiekosten daarvan weet dan weet je zeker dat het onzin is. Het gebruikte doek wordt in bulk ingekocht, evenals de rest van de materialen.

Daarbij komt dat een maat van me een tijdje bij een importeur van kites heeft gewerkt. Als je de inkoopprijs hoort (bijna de helft van de adviesprijs) Moet ik nog meer vertellen?

Aan de andere kant, dat is met veel "fun" producten zo. Snowboards, wakeboards, windsurfen, etc, etc.
rocket man

Antwoord #7 Augustus 30, 2004, 21:50:09
edit2Rapporteer  
De waarde van een kite is wat jij bereid bent ervoor te betalen. Trouwens ik denk dat amper niemand de adviesprijs betaalt. Als wij stoppen met kiten dan gaat de prijs omlaag, maar ja wie wil dat??
sublimety

Antwoord #8 Augustus 30, 2004, 21:59:25
edit2Rapporteer  
Gramt

Het snowboarden is een mooi voorbeeld, ik kom zelf ook uit het snowboard wereldje. Denk dat je ook gelijk hebt dat het een nog groeiende sport is.

Maar wou het nog niet helemaal daar mee gaan vergelijken want eerst betaalde ik 500 gulden voor een goed boardje en het nieuwe board wat ik nu rij heeft een winkelwaarde van 550 euro's, oftewel het wordt alleen maar duurder.
 En ook voor inflatie (euro) werd ut al duurder
 :Smiley dus hoop niet dat het die kant op gaat.
Roel W

Antwoord #9 Augustus 30, 2004, 22:10:08
edit2Rapporteer  
Als ik met gasten praat die al een tijdje kiten vertellen ze mij dat ze vroeger duurder waren dan nu,toch zeker in verhouding.

Dus als je na gaat dat er momenteel veel meer kiters zijn dan vroeger en er dus ook veel meer kites verkocht zijn is de prijs dan wel gezakt omdat er meer vraag is achter kites.

Momenteel zijn er wel veel meer verschillende merken waardoor de concurrentie groter is en de prijs zeker wat wordt gedrukt.
Rutger II

Antwoord #10 Augustus 30, 2004, 22:44:24
edit2Rapporteer  
jesus wat een vraag
slufterhufters.com

Antwoord #11 Augustus 30, 2004, 22:49:34
edit2Rapporteer  
is het niet met alles wat je koopt, bv een auto kost zo rond de 25.000e
je rijdt de garage uit en hij is gelijk 4000e gezakt in waarde....

of met huizen, betaalde je een paar jaar geleden 100.000e voor een huis nu betaal je voor hetzelfde huis 250.000e

ga eens uit eten, met de gulden was ik met zn 3en rond de 80 gulden kwijt, nu voor hetzelfde vreten 75e

een kite kost zo 150e als die klaar is in de fabriek in china.
invoerrechten, PR,team, Robby of Pete, mensen bij de groothandel, de winkels enz enz.
iedereen verdient eraan, denk wel dat bv. Robby of Pete er het meest aan verdienen en het minst voor hoeven doen.

maarja tis wel een vette sport.
KiteKoe®t

Antwoord #12 Augustus 30, 2004, 23:13:32
edit2Rapporteer  
een blikje red bull is toch ook veel duurder dan een blikje Golden Shower eeeeh Power..

Monopoly-positie is het gewoon. Mensen kopen de kites toch wel.
Rich

Antwoord #13 Augustus 30, 2004, 23:27:47
edit2Rapporteer  
Je kan ervoor vragen, wat een gek (lees: kiteboard junkie) ervoor wil geven...
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #14 Augustus 31, 2004, 00:15:13
edit2Rapporteer  
een blikje red bull is toch ook veel duurder dan een blikje Golden Shower eeeeh Power..

Er zijn toch ook Best kites... Pete en Robby doen meer aan marketing, en dat zit in de prijs... Maar het werkt wel, dus waarom zouden ze het niet doen...
Japairman

Antwoord #15 Augustus 31, 2004, 00:40:20
edit2Rapporteer  
19% BTW niet te vergeten!
Japairman

Antwoord #16 Augustus 31, 2004, 00:48:34
edit2Rapporteer  

Er zijn toch ook Best kites... Pete en Robby doen meer aan marketing, en dat zit in de prijs... Maar het werkt wel, dus waarom zouden ze het niet doen...
Niet alleen meer marketing maar er ontbreken ook een paar schakels zoals de importeur en de winkel die ook een hoop pakt.

Ja, we hebben een duure hobby maar ik vind het et geld dubbel en dwars waard en heb nog geen moment spijt gehad van mijn kite uitgaven.

Let it be!
Martin S
Gast
Antwoord #17 Augustus 31, 2004, 01:13:19
edit2Rapporteer  
19% BTW niet te vergeten!

verkopen ze die dingen niet in luxemburg?

onderweg naar spanje getankt 72 euro cent voor diesel!!!!!!!!
scheelt gewoon meer dan 20 euro cent dat is 44 gulden cent.
KiteDemon

Antwoord #18 Augustus 31, 2004, 09:32:35
edit2Rapporteer  
Nee, geen enkel produkt dat na 1 seizoen intensief gebruik al eigenlijk is afgeschreven is 1200 euri waard. Voor dat geld verwacht je natuurlijk ook enige duurzaamheid. Maar met een goede babbel met de dealer kan je altijd wel wat van de prijs af lullen.
Maar het is nou eenmaal niet anders dat we die dingen nodig hebben voor ons eigen plezier. ( net als junks die toch afhankelijk zijn van hun dope)
pacific

Antwoord #19 Augustus 31, 2004, 14:40:27
edit2Rapporteer  
Je merkt dat sommige onderdelen al redelijk aan euh prijserosie onderhevig zijn; waar een LE tube 2 jaar geleden nog 100-150 euries moest kosten betaal je tegenwoordig nog maar EUR51 voor een LE en EUR10-EUR20 voor een strut.

Over wat voor merk hebben we het dan  ??? ??? ???
en bij welke dealer ? ? ?
Ik ben nog opzoek naar een goedkope strut voor een Wipika hydro +
Garmt

Antwoord #20 Augustus 31, 2004, 16:16:38
edit2Rapporteer  

Ik heb het over de LE tube van een Wipika Airblast 8.4, en qua struts over een Wipika AMP 11.9.

Ik heb regelrecht met de Wipika-importeur gebeld... gevonden via www.wipikakiteboarding.com of www.wipika.nl. Effe reclame maken:
Interfield Nederland, +31 71 40 34 411 of wipika@interfield.nl . Ze kunnen wat je nodig hebt dan opsturen naar de dealer van jouw keuze.

(hopen dat ze me dan ook helpen met de garantie van m'n spontaan geripte Airblast 10  ;D )

Ik heb afgelopen zaterdag bij Eurofun EUR19.95 betaald voor een strut van een AMP; ik had geen tijd om naar 't Coraaltje in Ijmuiden te rijden waar ze volgens de verkoper maar EUR10/stuk waren (maar daar hebben ze ze weer niet op voorraad).
pacific

Antwoord #21 Augustus 31, 2004, 17:15:24
edit2Rapporteer  
bij eurofun in oostvoorne hebben ze alleen universal struts ik moest de lengte opgeven en dan zouden ze kijken. Het coraaltje heb ik ook gebeld. Maar daar hanteren ze toch hogere prijzen. Trouwens nog een aantal andere zaken gebeld en daar kon ik alleen de complete set kopen a 185 euro. Niemand schijnt die dingen op voorraad te hebben :'( :'( het gaat overigens over model 2003

Ik heb het over de LE tube van een Wipika Airblast 8.4, en qua struts over een Wipika AMP 11.9.

Ik heb regelrecht met de Wipika-importeur gebeld... gevonden via www.wipikakiteboarding.com of www.wipika.nl. Effe reclame maken:
Interfield Nederland, +31 71 40 34 411 of wipika@interfield.nl . Ze kunnen wat je nodig hebt dan opsturen naar de dealer van jouw keuze.

(hopen dat ze me dan ook helpen met de garantie van m'n spontaan geripte Airblast 10  ;D )

Ik heb afgelopen zaterdag bij Eurofun EUR19.95 betaald voor een strut van een AMP; ik had geen tijd om naar 't Coraaltje in Ijmuiden te rijden waar ze volgens de verkoper maar EUR10/stuk waren (maar daar hebben ze ze weer niet op voorraad).
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.