Wat is de definitie van vlagerige wind

Tomislav

Geen avatar

September 07, 2004, 23:42:11
edit2Rapporteer  
Ik zat even aan het volgende te denken: Al vele malen heb ik meegemaakt dat na een lekkere kitesessie mensen van het water komen en zeggen dat de wind "erg vlagerig" was. Ik heb ook het omgekeerde gehad, dat ik het vlagerig vond en anderen niet.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat in het ene geval veel te overpowered was of juist underpowered, terwijl een ander met een kleinere/grotere kite juist precies goed gepowered was.

En geloof me, dit gebeurd met elke soort kite een Rhino 04, Naish X4 of Best :-) Waar ik wel naar benieuwd ben is welke soorte windvlagen kan je nou daadwerkelijk goed opvangen en lekker blijven varen? 15/18 knopen gaat wel, maar 15/23 wordt toch iets teveel?!
Antwoord #1 September 08, 2004, 09:27:54
edit2Rapporteer  
Voor mij is vlagerig als ik eerst underpowered ben en dan weer vet overpowered zodat ik mijn kite niet goed kan afstellen.
Dus ja 15-23 knopen vind ik echt wel vlagerig.
20-25 knopen zoals gistermiddag zijn gewoon harde vlagen tussendoor maar niet anders dan normaal hier.
Maar ja ik kite nog niet zolang dus ik weet niet hoe de gevestigde orde erover denkt.
kentyman

Antwoord #2 September 08, 2004, 12:36:48
edit2Rapporteer  
vlagerig is als je het ene moment stil valt en het volgende moment over je board getrokken wordt. Laatst op Curacao had ik een dag met wind ergens tussen de 1 en 7 Bft, dat is niet echt relaxed varen Smiley
Jaimeson!

Antwoord #3 September 08, 2004, 23:47:36
edit2Rapporteer  
vlagerig is als je het ene moment stil valt en het volgende moment over je board getrokken wordt. Laatst op Curacao had ik een dag met wind ergens tussen de 1 en 7 Bft, dat is niet echt relaxed varen Smiley
1 en 7 valt dat onder vlagerig Maar meestal is de wind toch redelijk constant op curacao???
Voor mij is de definitie van vlagerig dat je om de 2 minuten van kite wil wisselen (dan istie veels te klein dan istie veels te groot)
slufterhufters.com

Antwoord #4 September 09, 2004, 08:09:03
edit2Rapporteer  
Sotavento das vlagerig, El Cotillo ook.

vlagerig vind ik dat wanneer je vaart en dan ineens zinkt en dan weer stukkie varen en weer zinken, enz
kentyman

Antwoord #5 September 09, 2004, 10:04:00
edit2Rapporteer  
meestal was de wind mooi constant op Curacao ja, maar we zaten op de St Jorisbaai die omringd is door wat bergjes enzo... als de wind dan net van de verkeerde kant komt dan is het echt niet te doen
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #6 September 09, 2004, 10:35:34
edit2Rapporteer  
Vlagerig is toch als de windstoten veel harder zijn dan de constante wind... soms is het dan constant 4 Bft waarbij je net niet kan varen en zijn de stoten 5Bft...
Dus als de wind af en toe wegvalt, is het gewoon veranderlijke wind en als er harde windstoten zijn (Verschil stoten-windkracht), is het vlagerig.... toch?
mijngatindelucht

Antwoord #7 September 09, 2004, 10:51:20
edit2Rapporteer  
Tomislav bedoelt windstoten zijn lekker kitebabes! Wat zijn windvlagen dan?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.