Lycra & Wetsuit: Ha-brr of Ha-lekkr?

Garmt

Berichten: 565
Oktober 04, 2004, 22:37:25
edit2Rapporteer  
Helleu all,

Ik heb een vraag over het gebruik van lycra + wetsuit. Heeft het zin om bij koud weer een lycra onder je wetsuit te dragen? Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het juist wel of juist niet nuttig is en kan ook zelf wel een paar theorien bedenken... maar wat denken jullie ervan?

Het gaat dus om het gebruik van een dun lycrashirtje zonder neopreen erin direct op je lichaam, onder je wetsuit. Met zo'n shirtje onder je pak zou je meer isolatie moeten hebben (=goed) maar zit er ook meer ruimte tussen je lichaam en pak en dus ook meer water (=slecht, meer water voor je lichaam te verwarmen). Bovendien glijdt het pak iets meer over je lichaam (=goed of slecht??). Er zijn zelfs mensen (nou ja, mensen, KITERS) die hun lycra over hun pak heen aandoen. Goed als bescherming en misschien ook extra isolatie?

Kortom... wat is jullie ervaring?
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #1 Oktober 04, 2004, 22:41:12
edit2Rapporteer  
dat mensen een lycra over hun pak heen trekken is puur omdat dat ''stoer'' lijkt, of omdat ze niet willen dat hun pak kouw vat, het helpt alleen wanneer je het onder je pak aantrekt, en die theorie van jouw Wink erg leuk maar klopt niet.

wat je ook er bij aan kan doen is een lycra hardloop broek, helpt ook gewoon Grin
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #2 Oktober 04, 2004, 22:47:16
edit2Rapporteer  
... of omdat het een beetje zonde is om met pak van 23049294 eurie over het zand te schuiven
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #3 Oktober 04, 2004, 23:03:51
edit2Rapporteer  
wanneer je het onder je pak aantrekt, en die theorie van jouw Wink erg leuk maar klopt niet.


Jamaar... WAT klopt er dan niet? Ik noem juist twee tegengestelde dingen in de hoop van jou te horen welke goed is Wink
k
Gast
Antwoord #4 Oktober 04, 2004, 23:13:31
edit2Rapporteer  
lycra over je pak betekent een natte laag aan de buitenkant.

dit is stom want die buitenste natte laag zal enorm gaan verdampen en dus afkoelen (natuurkundig verschijnsel, is gewoon zo).

de buitenste laag moet dus snel droog zijn. Je surfpak dus.

aa-p n-oo-t kiten

Berichten: 161
Antwoord #5 Oktober 04, 2004, 23:22:52
edit2Rapporteer  
Als je een lycra onder je pak draagt zal je t eerder koud krijgen, het haalt de functie van het dunne laagje water op je lichaam weg. Koop dan een neopreen-hesje als je extra isolatie wilt. een lycraatje wordt vaak gedragen om raish tegen te gaan

Al je een lycra boven je pak draagt, blijft je pak langer nat --> dus eerder koud, zonder lycra blijf je langer warm.
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #6 Oktober 04, 2004, 23:44:59
edit2Rapporteer  
Of je koopt een titanium hemdje, helpt ook goed, voel je ook niet zitten
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Oktober 05, 2004, 07:49:44
edit2Rapporteer  
Idd titanium of neopreen er onder en je hebt het niet meer koud.
Helpt vooral als je even op de kant stil staat.
Kan het ook niet om hoog schuiven. (of is een x een goede trapeze kopen  Undecided )
Tukker

Berichten: 185
Antwoord #8 Oktober 05, 2004, 08:05:27
edit2Rapporteer  
K gast begrijpt het. Pak moet aan buitenzijde zo snel mogelijk droog zijn...verdampend vocht ontrekt warme uit je lichaam-> gladhuid neopreen is daarom bij veel wind warmer dan double lined neopreen. Surfers dragen vaak double lined. Wind en kite surfers zijn beter af met gladhuidneopreen. Zekers op body en rug.
Lycra bestaat ook in 'polypropeen' (volgens mij heet het zo) uitvoering. deze geeft extra warmte wanneer je 't draagt onder je pak. Lycra heeft normaal gesproken als functie de raish(schuren) tegen te gaan.





 Wink Wink Wink
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #9 Oktober 05, 2004, 11:07:37
edit2Rapporteer  
dat mensen een lycra over hun pak heen trekken is puur omdat dat ''stoer'' lijkt, of omdat ze niet willen dat hun pak kouw vat, het helpt alleen wanneer je het onder je pak aantrekt, en die theorie van jouw Wink erg leuk maar klopt niet.

wat je ook er bij aan kan doen is een lycra hardloop broek, helpt ook gewoon Grin

Een lycra over je pak is zeker niet enkel omdat men "stoer" wil doen!!

Weet niet hoe het bij jou zit maar aan mijn trapeze zit een klitteband die tegen je pakkie kan schuren.
Doordat je trapeze niet altijd volledig op zijn plaats blijft zitten krijg je dan beschadiging aan je pak en als ik dan moet kiezen tussen een beschadigde lycra van 25 euro of een pak van 250 is mijn keuze snel gemaakt...

En ja het oogt ook wel wat beter,maar dat neem ik er graag bij Wink

En Garmt,neopreem onderaan werkt perfect.
huib

Berichten: 453
Antwoord #10 Oktober 05, 2004, 11:12:08
edit2Rapporteer  
Als je je pak wilt beschermen trek dan een broek over je pak aan. Dan bescherm je je pak tegen het schuren van de trapeze en eventuele over-het-strand-sleur acties.

De meeste mensen dragen zo'n lycry hempje alleen over hun pak omdat het stoer staat.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #11 Oktober 05, 2004, 11:17:09
edit2Rapporteer  
Als je je pak wilt beschermen trek dan een broek over je pak aan. Dan bescherm je je pak tegen het schuren van de trapeze en eventuele over-het-strand-sleur acties.

De meeste mensen dragen zo'n lycry hempje alleen over hun pak omdat het stoer staat.

Hey huib,ik weet niet waar jou broek ergens hangt?! ::)maar de mijne zeker niet op de hoogte van mijn WEAST trapeze ;D

Als je nu huib de clown bent of je veel simpatie hebt voor Bassie,heb ik niks gezegd... Undecided
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #12 Oktober 05, 2004, 12:42:11
edit2Rapporteer  
Ik draag onder mijn pak altijd een lycra omdat dit zachter zit en ik geen last heb van de naden van het pak!
Ik draag een kitepaints omdat mijn balletjes dan niet zo kwetsbaar zijn bij een crash, heb ik alleen last van bij heuptrapeze, je pak slijt ook niet zo snel!
In de zomer draag ik een short-arm(3/2) en als het kouder word een shirt(long-sleeve) met neo-preen er onder. In de winter een 5/3 met lycra er onder!
loki01
Gast
Antwoord #13 Oktober 05, 2004, 13:37:27
edit2Rapporteer  
en is un shoty onder je normale pak goed??
huib

Berichten: 453
Antwoord #14 Oktober 05, 2004, 13:51:36
edit2Rapporteer  
Als je je pak wilt beschermen trek dan een broek over je pak aan. Dan bescherm je je pak tegen het schuren van de trapeze en eventuele over-het-strand-sleur acties.

De meeste mensen dragen zo'n lycry hempje alleen over hun pak omdat het stoer staat.

Hey huib,ik weet niet waar jou broek ergens hangt?! ::)maar de mijne zeker niet op de hoogte van mijn WEAST trapeze ;D

Als je nu huib de clown bent of je veel simpatie hebt voor Bassie,heb ik niks gezegd... Undecided


Ha ha ha  Grin Ik heb een zit/heup trapeze en mijn pak slijt het meest op de beenlussen van mijn trapeze. Maar ja, ik heb dan ook maar een pak van de uitverkoop van 60euro. Laat maar lekker slijten.

Maar misschien is het wel een goed idee. Lekker terug naar de jaren 80 met strakke roze leggings die je dan hoog optrekt tot onder je oksels. Wie zet de trend?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.