Vergunning voor vliegeren??? (autoplaya)

PDJ
Gast
September 14, 2004, 13:08:06
edit2Rapporteer  
Okay had dus een mailtje naar natuurmonumenten gestuurd, over het hoe en waarom en dat ik het niet eens ben met het besluit om te sluiten. Dit is hun reactie.

Dank voor uw E-mail. Mensen hebben natuurlijk recreatieruimte nodig,
Natuurmonumenten steekt veel energie in het voor recreatie toegankelijk maken van haar gebieden. Voorwaarde is echter wel dat die openstelling niet ten koste gaat van de natuur.
Natuurmonumenten is voorstander van afsluiting van het strand bij
Voorne voor auto's. De natuur in het Voornes Duingebied wint veel aan rust als op het bedoelde strand geen auto's meer mochten komen. Hier gaat openstelling voor auto's volgens Natuurmonumenten wèl ten koste van de natuur. Het strand wordt per 1 oktober afgesloten voor auto's. Overigens blijft het strand toegankelijk voor voetgangers. Vliegeren is een plezierige bezigheid, die echter gevaar kan opleveren voor de overige recreanten als de stunts te gevaarlijk worden. Daarom is ervoor gekozen om een en ander te reguleren. Voor het vliegeren kunt u een vergunning aanvragen bij het Zuidhollands Landschap (tel.010-2722222).  Op deze manier kan iedereen van de natuur genieten zonder dat er van kwalitietsverlies sprake is. Met vriendelijke groet, Anneke Stegenga
Ledenservice
RLV
Gast
Antwoord #1 September 14, 2004, 13:11:17
edit2Rapporteer  
jajajaajaaahh, nou wordt het nog mooier.. whats next een vergunning om te ademen??  

kentyman

Antwoord #2 September 14, 2004, 13:20:23
edit2Rapporteer  
heb je die nog niet dan?
zou ik maar snel gaan halen als ik jou was anders is 't 40 euro per liter lucht de eerste 3 dagen en daarna knijpen ze je keel af!

Een vergunning om te kiten... en wie bepaald dan wie er wel en wie er niet mag vliegeren? 'Het Zuidhollands Landschap' maar wat weten die nou van kites?!?!?
.WHAT THE FUCK.
Kost natuurlijk ook 10000 euro per maand ofzoiets want dan kunnen ze allemaal van die vogelrust-constructies en kijktorens bouwen zodat er straks helemaal niet eens meer gekite KAN worden...

rest ons nog maar 1 optie: REVOLUTIE!
Luc=los

Antwoord #3 September 14, 2004, 14:01:30
edit2Rapporteer  
je bent toch niet op het strand aan het vliegeren maar op het water aan het varen (zeilen want je valt binnen het BPR onder een zeil boot). Zodra je op het strand komt moet je gewoon landen, of zelfs als je nog net in de branding staat. Dan kunnen ze je niks makken je loopt dan met een wind scherm over het strand om achter te liggen. Ik neem aan dat ze geen zeggenschap hebben over de Noordzee.

en toch ook eens infowen wat je moet doen voor zoon vergunning.
KiteKoe®t

Antwoord #4 September 14, 2004, 14:13:29
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ze niet moeilijk gaan doen. Als ze goed nadenken weten ze hoeveel ze ons vertrouwen in hun al geschaad hebben.

Het sluiten is al heel erg voor een heleboel mensen maar het vragen van een vergunning zou voor iedereen de druppel zijn.
billy verveelt zich
Gast
Antwoord #5 September 14, 2004, 14:42:51
edit2Rapporteer  
Vergunningen moeten toch altijd eerst door Burgermeester en wethouder worden goedgekeurd? Het autostrand is toch nog niet van Natuurmonumenten? Is dat wel het geval dan zullen ze een beheerder aanstellen. Deze beheerder zal verguningen gaan controleren. Lijkt mij sterk. Ook van de kwade hoek is maar een klein deel van natuurmonumenten. De fantastische tong die daar het water inloopt is gewoon noordzee strand (en super om te kiten). Als we dan toch moeten lopen loop ik liever daarheen in de toekomst.
KiteDemon

Antwoord #6 September 14, 2004, 15:32:44
edit2Rapporteer  
Sterkte jongens.... Wink
Zoeffie

Antwoord #7 September 14, 2004, 15:42:23
edit2Rapporteer  
Ik wilde graag reageren op het bericht van luc=los...

Ik ben gaan kiten op Ameland en daar heb je dus ook een vergunning nodig die je op het gemeentehuis moet ophalen. Ik moest er 13 euri voor betalen. In de voorwaarden staat dat je je alleen op het strand mag begeven met een kiteboard en vlieger en ander materiaal tussen bepaalde strandpalen van het noordzeestrand. Blablabla... ze kunnen dus ook verbieden je op bepaalde delen van het strand te bevinden met je spullen. Heeft niets te maken met het BPR.

Groetjes Tino
ARC-Rider

Antwoord #8 September 14, 2004, 15:58:04
edit2Rapporteer  
Ook van de kwade hoek is maar een klein deel van natuurmonumenten. De fantastische tong die daar het water inloopt is gewoon noordzee strand (en super om te kiten). Als we dan toch moeten lopen loop ik liever daarheen in de toekomst.

De Kwade hoek is zowiezo off limits!!! Geregeld in de APV van gem. Goedereede.
Rond de kop van goeree zijn 2 kitezones aangewezen en dat is tussen de boeien op de brouwersdam en tussen de boeien op het vuurtorenstrand. Beide spots moet je een rot eind lopen om bij het water te komen.
~Dirk~

Antwoord #9 September 14, 2004, 16:03:49
edit2Rapporteer  
Niet te geloven, als je afgelopen weekend eens ziet hoeveel mensen er op het autostrand recreeren, en dat waren echt niet allemaal kitesurfers maar ook vliegeraars met of zonder buggy wandelaars paarden enz.
Dat moet allemaal wijken voor zo'n stelletje verveelde machtswellustelingen met zo'n vervelend leven dat ze alleen nog hun plezier kunnen halen uit het ontzeggen van het plezier van anderen   >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad
BlackMagic
Gast
Antwoord #10 September 14, 2004, 16:10:30
edit2Rapporteer  
Dit wordt echt belachelijk. Natuurmonumenten laat een fietspad en parkeerplaats aanleggen (ZONDER VERGUNNING overigens!!!!) dwars door een broedgebied en laat ons vervolgens een vergunning aanvragen.
Afgelopen zondag was het heerlijk druk en het barste werkelijk van de vogels. Die trekken zich weinig van ons vliegeraars aan. Ze zijn tenslotte ook gewens aan de industrie, die volgens mij veeeeeeeel bedreigender is voor hun voortbestaan.
Als dit bericht waar is, dan vraagt dit inderdaad om REVOLUTIE (en dan niet alleen met de Rev).
 >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad >Sad
kentyman

Antwoord #11 September 14, 2004, 17:01:39
edit2Rapporteer  
als we nou een nieuwe politieke partij oprichten: de kitesurf partij (KSP?), als de sport net zo blijft groeien als nu dan zijn we over 5 jaar de baas van Nederland Smiley

Dan breken we al die rotzooi af, leggen we overal mega-coole stranden aan (en binnenmeren in het zuiden / oosten), schaffen we geld af zodat alle kitespullen gratis zijn, zetten we overal ventilators neer voor het geval het niet waait en en en ...
ErikB

Antwoord #12 September 14, 2004, 17:23:25
edit2Rapporteer  
Heb het al eerder vermeld je kan of lid worden van Natuurmonumenten ,of een kaartje kopen bij de keet volgend jaar om het strand op te komen zonder auto.

Helemaal gek zijn ze geworden  Undecided
billy
Gast
Antwoord #13 September 14, 2004, 17:37:43
edit2Rapporteer  
Heb natuurmonumenten zojuist een mail gestuurd - dit kan echt niet langer! Iemand had het over Erica Terpstra in het verleden, is daar nog wat uit gekomen?
Alex.....
Gast
Antwoord #14 September 14, 2004, 17:47:43
edit2Rapporteer  
ze komen me maar uit de lucht halen als we daar aant zweven zijn......

gekkehuizen zijn het  >Sad
Luc=los

Antwoord #15 September 14, 2004, 17:54:03
edit2Rapporteer  
Ik wilde graag reageren op het bericht van luc=los...

Ik ben gaan kiten op Ameland en daar heb je dus ook een vergunning nodig die je op het gemeentehuis moet ophalen. Ik moest er 13 euri voor betalen. In de voorwaarden staat dat je je alleen op het strand mag begeven met een kiteboard en vlieger en ander materiaal tussen bepaalde strandpalen van het noordzeestrand. Blablabla... ze kunnen dus ook verbieden je op bepaalde delen van het strand te bevinden met je spullen. Heeft niets te maken met het BPR.

Groetjes Tino

Ja dat kunnen ze. Maar ik bedoelde meer, dat ze je zodra je op het water bent niet meer kunnen pakken. Dan ben je gewoon een klein zeil schip = korter dan 20m en ze kunnen nooit (zeg nooit nooit)verbieden om te zeilen op de Noordzee. De tijd dat je op het strand bent is eigenlijk Maar kort. En daar makken ze nu net een punt van. Waar zeiken ze nu eigenlijk over. Gaat nergens over. Goed daar schiet je dus ook niets mee op je wild gewoon van af een groot strand starten.
Japairman

Antwoord #16 September 14, 2004, 18:27:01
edit2Rapporteer  
Als we nauw na 1 oktober met een massale groep toch het autostrand oprijden wie gaat ons er dan vanaf sturen ?
De M.E. !!!!!!!! (lache)
Elke zaterdag en zondag!!!!!
Kijken wie de langste adem heeft!!!

Of durfen jullie dat niet?
www.surfensoul.nl

Antwoord #17 September 14, 2004, 19:09:20
edit2Rapporteer  
Strand gaat dicht daar helpt niks aan wat we nu nog kunnen doen is zorgen dat de recreatie en met name t kitesurfen blijft.
Ik snap best dat iedereen zn frustratie ff kwijt moet maar tegendraadse actie helpt op de lange termijn niet.
Terwijl ik denk door contacten met de bevoegde instanties dat we het autostrand als surfplek kunnen houden.
Daar moeten we nu op inzeten, de rest is een achterhoede gevecht.
Superstar
Gast
Antwoord #18 September 14, 2004, 19:32:59
edit2Rapporteer  
wat zou een onafhankelijk onderzoek kosten naar de invloed van auto's op het autostrand ? Het lijkt me naast zo'n druk industriegebied heel erg weinig.

Komt allemaal door zo'n vogelaar / ambtenaar met o jongens we moeten op de natuur letten. Terwijl heer nederland zijn afval gescheiden aan het inzamelen is hun er niets aan doen dat het op dezelfde vuilnisbult terecht komt.

pffff de natuur. verzin een betere smoes.
www.surfensoul.nl

Antwoord #19 September 14, 2004, 19:37:49
edit2Rapporteer  
wat zou een onafhankelijk onderzoek kosten naar de invloed van auto's op het autostrand ? Het lijkt me naast zo'n druk industriegebied heel erg weinig.

Komt allemaal door zo'n vogelaar / ambtenaar met o jongens we moeten op de natuur letten. Terwijl heer nederland zijn afval gescheiden aan het inzamelen is hun er niets aan doen dat het op dezelfde vuilnisbult terecht komt.

pffff de natuur. verzin een betere smoes.
het zijn meer dan 6 instanties die hier een rol spelen en het speelt al 10 jaar het is niet een ambtenaar.
Dat strand is dicht dat moeten we acepteren, waarderen is wat anders.
Japairman

Antwoord #20 September 14, 2004, 21:33:27
edit2Rapporteer  
Strand gaat dicht daar helpt niks aan wat we nu nog kunnen doen is zorgen dat de recreatie en met name t kitesurfen blijft.
Ik snap best dat iedereen zn frustratie ff kwijt moet maar tegendraadse actie helpt op de lange termijn niet.
Terwijl ik denk door contacten met de bevoegde instanties dat we het autostrand als surfplek kunnen houden.
Daar moeten we nu op inzeten, de rest is een achterhoede gevecht.

Ik ben het helemaal met je eens Bart, wilde ff vuur spugen.
Maar een actie om heel nederland te laten zien wat er op (gewezen)autoplaya gebeurt lijkt me toch wel op zijn plaats en om dat voor elkaar te krijgen moeten we nu actie ondernemen om alle kiters te mobiliseren en het laatste weekend van deze maand massaal op het autostrand te verschijnen en verschillende media uit te nodigen.

Gewoon relaxt autoplaya vaarwel te wensen met z''n alle.

Wat dan nu belangrijk is is om op korte termijn een actiecomite op te richten zodat we enigszins dit goed georganiseerd kunnen regelen.

Ik stel mezelf beschikbaar!!!!!

P.S. wel balen Bart van die scheur in je kite en ik zag het gebeuren in de lucht, ik voelde mezelf zwaar shit (hoofdpijn maagkrampen) vandaar dat ik het water niet opging.
Paul

Antwoord #21 September 14, 2004, 21:39:58
edit2Rapporteer  
je kan altijd nog lid worden van het NKV. Deze hardwerkende vrijwilligers willen graag voor jullie opkomen!
Japairman

Antwoord #22 September 14, 2004, 22:07:21
edit2Rapporteer  
je kan altijd nog lid worden van het NKV. Deze hardwerkende vrijwilligers willen graag voor jullie opkomen!
Doen ze al! Ben ik al.
Naish........what else???

Antwoord #23 September 14, 2004, 22:15:48
edit2Rapporteer  
Heb in hun mail weinig motivatie kunnen vinden waarom nou precies en al helemaal weinig begrip voor ons! Je kunt ook via het water op onze gronden komen, vaar je na een heerlijke sessie gewoon weer lekker terug naar je stratplaats, of zouden ze ook op het water vergunningen gaan checken??????????? Sorry meneer, kunt u ff mijn pak los ritsen om mijn vergunning uit mijn binnenzak te halen?
denniSS fuel
Gast
Antwoord #24 September 15, 2004, 08:45:09
edit2Rapporteer  
het lijkt wel of ons in de je naait me steeds of america bevinden.....DAAR SPOREN ZE OOK ALLEMAAL NIET....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.