geplofte aero 2

Joshua

Juli 01, 2005, 19:47:34
edit2Rapporteer  
Vandaag is de leading edge van mijn aero 2 geploft en uitgescheurd toen een een andere kitesurfer mijn kite aanpakte meteen daarna ontplofte hij. Ik weet dat North'dit kunnen doen maar had nog nooit gehoord dat aero's dit ook hadden. Verder is er niets bijzonder gebeurd tijdens het kitesurfen vandaag hij is niet hard neergeklapt ofzo. Ik heb zelf nog maar 10 keer met deze kite gevaren en heb hem tweedehands gekocht bij een kitesurf shop.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen ik ga in ieder geval terug naar de winkel  en daar maar zien wat ze er van zeggen.
Ik denk zelf dat repareren niet veel zin heeft aangezien een nieuwe le al veel kost en dan heb je ooknogeens de kosten van het rapareren.

Hier de foto's:

groeten
joshua
Naish........what else???

Antwoord #1 Juli 01, 2005, 20:10:31
edit2Rapporteer  
Door de warmte kan de druk aardig toenemen, houd er bij warm weer dus rekening mee!
Joshua

Antwoord #2 Juli 01, 2005, 20:12:35
edit2Rapporteer  
Het was niet eens warm vandaag bij ons en de vlieger was ook zeker niet te hard opgepompt ,daarom was het ook zo vreemd dat hij eigelijk uit niets ontplofte.
KiteDemon

Antwoord #3 Juli 01, 2005, 20:17:13
edit2Rapporteer  
En de kite is ook al een dagje ouder, en waarschijnlijk in die jaren flink misbruikt. Dus versleten. Op die leeftijd kunnen ze niet meer zoveel hebben.
Claudia

Antwoord #4 Juli 01, 2005, 20:18:05
edit2Rapporteer  
stukje schelp misschien? Dat het er al een tijdje in zat en toen ie toevallig op die plek werd vastgepakt.....ja hoeft maar minuscuul te zijn natuurlijk.
Psychotic

Antwoord #5 Juli 01, 2005, 22:26:16
edit2Rapporteer  
Ik was de gene die de kite aanpakte. Geberude niets speciaals want ik weet hoe je een kite aan moet pakken... Wel jammer dit, komt er wind, gaat je kite stuk  Huh

Warmte was het vandaag niet, geen zon en ook de omgevingstemperatuur zat ver onder de 25 graden. Schelpen etc heb je bij ons niet plus dat ik de kite in het water aanpakte. Ik vermoed dat het gewoon ouderom is helaas  ThumpDown
mathieu3
Gast
Antwoord #6 Juli 02, 2005, 00:47:20
edit2Rapporteer  
Ouderdom???

Een kite uit 2002/3?!!!

Als het bij een AR5 gebeurt mag je van ouderdom spreken....
Daniell

Antwoord #7 Juli 02, 2005, 12:08:19
edit2Rapporteer  
Heb hetzelfde gehad met het aanpakken van een Rhino 4 16. Bijn zelfde scheur. Maar het verhaal van ontploffende Rhino's kennen we inmiddels wel.
Trouwens wel goede service met North.
ES

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 02, 2005, 13:59:28
edit2Rapporteer  
Mijn blauwe àero 1 was ook es uitgescheurd maar precies op de naad, LE tube was gelukkig niet kapot. Heb hem toen zelf onder de naaimachine weer dichtgenaaid, later is het leegloopventiel ook nog es losgegaan. Heb die toen zelf weer erop geplakt, die zit nu ook altijd dicht ook. hehe Maar ik vaar er nog steeds mee, voor foto's moet je maar es ff op me naam klikken en naar m'n wat oudere topics zoeken.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juli 02, 2005, 16:16:13
edit2Rapporteer  
Kom op! De levensduur van een kite is toch geen enkel of 2 seizoenen? Windsurfers doen toch ook jaren met hun zeilen.

Als de levenduur zo kort is mag er wel eens wat gedaan worden aan de prijzen van kites. Beetje duur voor een "wegwerp" artikel
KiteDemon

Antwoord #10 Juli 02, 2005, 17:24:35
edit2Rapporteer  
Als je erg veel op het water staat en ook nog eens regelmatig in zonnige oorden komt, dan is je kite na 1 seizoen al af geschreven, op, versleten of finaal afgeragd.
Dus koop nooit kites van competitieriders.(tenzij voor een heel zacht prijsje)

Precies hetzelfde met auto's. Beter koop je je occassion van een oud vrouwtje die de auto alleen voor boodschappen heeft gebruikt.
Psychotic

Antwoord #11 Juli 02, 2005, 17:40:38
edit2Rapporteer  
Het doek van deze kite is ook nog niet echt versleten ofzo.......

Ennieway, Wat is verstandig om te doen voor um denken jullie? Laten maken, terug naar de shop, een goedkope 16 meter kite scoren via dit topic of?
Joshua

Antwoord #12 Juli 02, 2005, 18:17:09
edit2Rapporteer  
Ik ben vandaag naar de winkel gegaan en heb gevraagd wat ik het beste kan doen. Ik laat hem nu repareren het bedrag viel me mee want ze hebben me wat gematst. hopelijk heb ik hem over een week ofzo terug samen met een nieuw boardje ik zit nog zelf beetje te twijfelen tussen een brunotti horizon en een fanatic skyrider 2005, iemand id wat beste keuze zal zijn?

groeten
Joshua
matman

Antwoord #13 Juli 02, 2005, 19:22:32
edit2Rapporteer  
PL Venom Twinskin kopen? (sealedlips_kitesmiley) Hee, al ben ik een enorme fan van de extreme levensduur van foils, ik vindt het wel een rare zaak dat dit gebeurt. Succes met het garantie-verhaal en/of de reparatie.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juli 04, 2005, 10:06:57
edit2Rapporteer  
Als je erg veel op het water staat en ook nog eens regelmatig in zonnige oorden komt, dan is je kite na 1 seizoen al af geschreven, op, versleten of finaal afgeragd.
Dus koop nooit kites van competitieriders.(tenzij voor een heel zacht prijsje)

Precies hetzelfde met auto's. Beter koop je je occassion van een oud vrouwtje die de auto alleen voor boodschappen heeft gebruikt.

Die vergelijking met dat oude vrouwtje gaat zeker niet op. Met een gewone auto een volle week op een circuit los te gaan komt dichter in de buurt.

Laat het duidelijk zijn dat idd. megaharde klappen op het water niet goed zijn voor de stiksels, en dat UV idd. je doek beschadigt. Maar harder slijt de kite nog van het onnodig laten liggen in de wind op het strand. Klapperen is voor het doek is echt funest. Ook twinskin kites gaan hieraan uiteindelijk ten onder.

Maar dit zijn algemeen bekende zaken die een teamrijder eerder aan zijn laars zou lappen dan een particulier. Maar hoeveel van zulke kites worden er nou in Nederland aangeboden?

Bij normaal gebruik moet een kite zeker een aantal seizoenen mee gaan. Ik zie nog regelmatig mensen varen met Airblasts en ARX en AR5 kites.

Ook bij intensief gebruik is een levensduur van 1 seizoen belachelijk kort!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.