F-one impact getest....

mathieu3
Gast
Antwoord #25 Juli 28, 2005, 23:42:23
edit2Rapporteer  
Ja, hoop dat ze dit aanpassen. Beetje dom als ze dat niet doen.
Zou voor mij een reden zijn om `m niet aan te schaffen. Is wachten op problemen....
xray

Berichten: 3688
Antwoord #26 Juli 30, 2005, 21:07:58
edit2Rapporteer  
En vandaag was het mijn beurt om hem eens te testen. Rolf van F-One was op Horst en daar was ik toevallig ook a) om te varen b) om de crossbow te testen. Dank voor het lenen van kite en board Rolf!

Heb ze mooi na elkaar gevaren dus kon ze goed vergelijken. De F-One is een meer traditionele kite t.o.v. de Crossbow maar wel met vergelijkbare karaktertrekken zoals een erg goede depower, itt tot de Crossbow is de Impact echter wel goed tegen de knoop te varen.

Ik heb niet zo lang met de impact gevaren daarom wat korte indrukken.
Heerlijke kite, draait als een tierelier maar voelt stabieler aan dan bijv. de Crossbow. Erg goede depower zoals gemeld. De low-end is daarentegen wel minder (13m). Springen is top, hoog en lang en ik durfde zonder problemen op 4m hoogte een kiteloop in te zetten. Hoogtelopen ook geen probleem. Kitelopen is easy met deze kite en heerlijk ook nog eens, weinig pull maar wel goed gevoel. Kite voelt heerlijk direct aan zonder te direct te willen zijn. Mooi stabiel ook, niet zoals een Raven maar toch.

Wil hem graag nog eens wat beter testen en dan zal ik er verder over uitwijden!

miha
Gast
Antwoord #27 Augustus 02, 2005, 19:33:33
edit2Rapporteer  
First sorry for writing in english but I dont understand dutch and I am reading this forum with online transaltors but they dont work well...

Can somebody tell me more about Impact in english please.
This is only source where I found some info about it.

Thanks
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #28 Augustus 02, 2005, 19:44:25
edit2Rapporteer  
Well, Ray does write perfectly english, so Ray would you please be so kind to translate the stuff you wrote?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #29 Augustus 02, 2005, 19:50:48
edit2Rapporteer  
kan wel voorstellen dat ie lekker vaart. lekker lichtvoetig, snel, depower, net als de cabrinha kites. Meer gericht op de highend.
Zag ze op de bdam zondag, met de snelheid en beweeglijkheid zat het zeker goed.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #30 Augustus 02, 2005, 19:54:37
edit2Rapporteer  
@ rory er zit niet alleen highend gericht. een goeie  low end was de belangrijkste ondwerp eis. moet je maar eens testen hoe snel de 13 gaat. ik neem nu niet groter dan 13 omdat dat al voldoet denk ik.
Goeie low end met ultra de-power zo noemd F-one het.
manf

Berichten: 45
Antwoord #31 Augustus 02, 2005, 20:05:24
edit2Rapporteer  
)Yho Miha.

The Impact is a completely different kite between the others from F-one and not only from F-one, it's put the kiteworld till now upside down, this kite is very quick when your steering the controlbar to his side for going, easy to controlled (what your normaly not aspect from a quick kite), the way you can make Kiteloops is very easy with this kite because the Impact is turning easy on his axle, and give you ready for take off a high time air,...the Impact is so quick that carving turns on the water easy is to do, even the Backloops is really under control with the Impact,...when i was testing the kite, i was fully suprised, try it and buy it.

Manf Joepie
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #32 Augustus 02, 2005, 20:09:56
edit2Rapporteer  
@Xray "itt tot de Crossbow is de Impact echter wel goed tegen de knoop te varen."

De knoop kan je verschuiven bij de crossbow.. balletje kan je verstellen met een schroefje... en vervolgens kun je hem ook prima tegen de "knoop" varen.

Sjors
xray

Berichten: 3688
Antwoord #33 Augustus 02, 2005, 20:41:13
edit2Rapporteer  
Yo Miha,

Manfred is biased since he is involved in F-One here in the Netherlands. ;-)

All in all the Impact is very good, I didn't have much time on it but got a good first impression. Great depower (really big high-end), lovely very fast steering with good feedback, real direct feeling. It's a more traditional kite than the Crossbow. Great jumping, kiteloops on a dime, jumped my highest kiteloop ever with this kite, very little lateral pull. Kite feels very stable, more than the crossbow but less than my own Raven's. Low-end was a tad less than that of the Crossbow. Good but could be better.

The Crossbow I rode was not adjusted to my needs and you couldn't let go of the bar without loosing al its power. This will be better on production kites as I was told.

@ Sjors
Ik heb duidelijk aangegeven bij de Crossbow dat dit verbeterd kan worden.
Als je de stopper verstelt moet je hem doordrukken om volledige depower te hebben. Ik zou die stopperball graag on the fly verstelbaar zien zodat je ten allen tijde kan kiezen
miha
Gast
Antwoord #34 Augustus 04, 2005, 11:44:50
edit2Rapporteer  
Thanks to all.

I have few more questions:
1. Is it's low end really so good that you ride one size smaller kite?
2. Is it good for beginner like me - basic jumps, big air and no kiteloops, no hp, no unhooked yet? Are jumps easy acessible like D2?
3. I need kites to complement my quiver. I have M3 16 and I sold M2 12 and D2 9.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #35 Augustus 04, 2005, 19:12:15
edit2Rapporteer  
Hard to give a good answer on these questions, very personnal.

Low-end was pretty good for a 13 but don't expect it to as good as a 16.
As a advanced kiter (you're not a beginner) it is a very nice kite. Very easy jumping. Great to start kitelooping with this kite! Good combi with your m3 16 but I personaaly would like ot have an 8 on top.

Raymond
Nicolas
Gast
Antwoord #36 Augustus 11, 2005, 14:49:53
edit2Rapporteer  
Vind het beetje een ambetante maten.

Hoe zou jullie quiver er dan uit zien?  Een 16 (niet impact) , met een 13 en dan nog eens een 9 impact?

Beetje rare maten neit? Niet gewoon beter om bij je 16 een 11 te nemen. Zit je dan niet compleet?

xray

Berichten: 3688
Antwoord #37 Augustus 11, 2005, 16:12:16
edit2Rapporteer  
Ben ik het mee eens, zou wel eens een Impact in 16m willen varen.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #38 Augustus 11, 2005, 17:11:57
edit2Rapporteer  
wat zijn de ondwerp eisen van de impact:
-Unhooked riding,
-Kiteloops,
-Handle passes en
-Wave riding onder alle omstandigheden
deze eisen kan je niet kwijt in een 16.

een 16 moet goeie low end hebben snel draaien veel hoogte lopen. vandaar dat er geen 16 gemaakt wordt omdat dat niet bij het imago van impact past.

16 meter kan je M6 of Dream 06 nemen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #39 Augustus 11, 2005, 17:21:11
edit2Rapporteer  
Hmm imagobullshit (excusez le mot), goede en lekkere kite is goede en lekkere kite. Helaas varen we hier in NL veel met 16m, althans ik wel! Gisteren met mijn 16m ook kiteloops gedaan en unhooked gevaren. Kan met mijn kite ook nog eens prima hoogte lopen.

Harm

Berichten: 865
Antwoord #40 Augustus 11, 2005, 17:27:45
edit2Rapporteer  
ja maar daat heeft f-one de dream en M6 voor!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #41 Augustus 11, 2005, 17:32:08
edit2Rapporteer  
Ik zou geen Dream of M6 willen maar een serie Impacts als ik de keuze zou maken.

Harm

Berichten: 865
Antwoord #42 Augustus 11, 2005, 18:12:33
edit2Rapporteer  
impact is er maar tot 13 en zal niet groter komen helaas!
huib

Berichten: 453
Antwoord #43 Augustus 11, 2005, 18:14:41
edit2Rapporteer  
Toch wel vreemd. Een Torch kan je toch ook groter dan 13 kopen!
manf

Berichten: 45
Antwoord #44 Augustus 11, 2005, 18:31:51
edit2Rapporteer  
Toch wel vreemd. Een Torch kan je toch ook groter dan 13 kopen!


Huib de 13 Impact van F-one kan je varen vanaf 10-20 knopen, van de importeur heb ik te horen gekregen dat ie 'm zelf tot 30 knopen doorgevaren heeft,...zelf heb ik de Dream 16mtr van F-one en daar kan ik ook tot 18 knopen mee varen kdenk zelfs nog wel met wat meer knopen, door het snelle sturen van de kite heb je zelfs geen 16mtr meer nodig daarom ook deze maten, de Impact is binnen F-one ook een andere kite dan de anderen en niet alleen binnen F-one ook daarbuiten. ThumpsUp
xray

Berichten: 3688
Antwoord #45 Augustus 11, 2005, 18:34:40
edit2Rapporteer  
... en dat is een gemiste kans want hij verdient het om ook als 16 op de markt gebracht te worden!

Voor wat betreft het houden van een kite, ik kan mijn Raven 16 ook bij 20 knopen prima varen, sterker nog vlagen tot 25 zijn nog te doen!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #46 Augustus 11, 2005, 19:14:18
edit2Rapporteer  
Idd imagoBS!! Verre van commercieel.
Zoals gezegd is de Torch ook in 16 verkrijgbaar, en de karakteristieken voldoen ook aan de kriteria van de Torchserie. Ze hebben de verschillende maten zodanig aangepast dat ook de grotere maten voldoen aan de wensen van newskoolriders. En 16 is een erg veel gebruikte maat hier in NL.

En een 13 in 10 knopen...? Dat betekend een kastdeur onder je voeten, en sinussen als gek.....tenzij je 45 kg weegt...... Dat is dus niet bepaald fun, zelfs met een 16 niet.
huib

Berichten: 453
Antwoord #47 Augustus 11, 2005, 20:23:57
edit2Rapporteer  
Huib de 13 Impact van F-one kan je varen vanaf 10-20 knopen,

10 knopen, dus niet he! Ik geloof best dat die Impact een hele goede kite is met veel depower maar toen ik hem wou testen kon ik net met mijn 18 varen en was de Impact 13 met een groter board en lichtere kiter op het water en kon minder goed hoogte houden. En die kiter met de Impact was echt beter dan ik dus daar lag het ook niet aan.
jeromeke
Gast
Antwoord #48 Augustus 11, 2005, 20:39:51
edit2Rapporteer  
der word meer gedacht dan zeker geweten hier.haha
manf

Berichten: 45
Antwoord #49 Augustus 11, 2005, 21:15:38
edit2Rapporteer  
FF het volgende de Impact is niet bedoeld als een kite waar je mee gaat cruisen, deze kite is speciaal op de markt gebracht voor Kiteloops, en handle passes enz, Harm heeft daar ook het nodige over verteld dus het heeft geen zin om dat nog een keer te vertellen.
Harm heeft het perfect uitgelegd!

Huib// van 10-20 knopen staat aangegeven als windrange, Ik heb zelf een 16mtr Dream van F-one en ook daar staat aangegeven van 8-18 knopen dat wilt niet zeggen dat ik met 8 knopen ermee kan varen ik vaar vanaf 12 knopen lekker daarmee, wat mijn ervaring was met de Impact van F-one is in vergelijking met mijn 16mtr Dream zoveel anders,...dat ik besloten heb de 16mtr te verkopen omdat ik met de 13mtr Impact veel sneller ben dan als met mijn 16mtr met 13 knopen en daarbij de 13 voor mij veel meer effectief is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.