Pieter84
|
Shit zeg, wat een gezeik. Als al die kiters op de brouwersdam inderdaad allemaal tussen die boeien moeten wordt het echt stervensdruk en dan zal het dus gevaarlijker worden. Shit zeg
|
|
|
xray
|
Dat is wat mij betreft een belangrijk aandachtspunt voor de NKV. Door het maar te verbieden en op te kleine gebieden te concentreren zullen er alleen maar meer ongelukken gebeuren, zelfs met ervaren rijders. Het is wat mij betreft zaak om juist zo veel mogelijk plekken zo groot mogelijk open te houden en de mensen die domme dingen doen daarop aanspreken. Het beperken van het gebied op de B'dam snap ik bijvoorbeeld niet goed, tenzij het +25 graden en 4-5 bft is en het strand vol ligt, dan wordt er een beroep gedaan op ieders redelijkheid.
|
|
|
DaRipper
|
Hebben ze niets beters te doen?
|
|
|
Kitty
Gast
|
Aiaiai.....het wordt ook echt met de dag erger. Ben echt benieuwd wanneer kiten enigszins erkend zal worden, net als met windsurfen in de tijd het geval is geweest. Toen was er in het begin ook zoveel gezeur over locaties, veiligheid, restricties etc. Maar voorlopig zit het er naar uit dat we meer en meer problemen krijgen met politie als kiters zijnde. Hoop dat dit niet de spuigsaten uit gaat lopen, maar laten we in ieder geval zoveel mogelijk proberen onzelf er aan te houden en ook andere (niet wetende/luisterende) kiters wijzen op deze regels. Hoe meer de restricties genegeert zullen worden, hoe meer gezeik er in de toekomst zal ontstaan.
Greetz
|
|
|
blackbooster
Gast
|
Strandpolitie en verder is er nu niemand he. Dus dan de kiters maar aanpakken, denken ze nog een paar stuivers te kunnen verdienen. Het zijn en blijven gewoon laaielichters.
mzzl
|
|
|
jeromeke
Gast
|
op druke zomerse stranddagen kan ik het wel begrijpen maar de meeste tyd zie niet veel bad-strand gasten aan de kust, dus vind ik dat ze dit soort plekken niet heel het jaar dicht moeten gooien.wel moet en kan die boei een paar km noordelijker, lijkt me redelijk
|
|
|
plaaggeest
|
da word echt stervens druk dan! als je met ze allen tussen die gele boeien moet varen wordat geen succes. Mooi aandachtspunt voor de nkv om te gaan praten!!
|
|
|
kiteron
Geen avatar
|
O.K. Stel je even de volgende situatie voor: - Het is zaterdag ochtend. - Er staat een ZW 16 knopen windje. - Er staat een ENORME colonne duitse campertjes aan beide uiteinden van de DAM (nee, die mensen gaan NOOIT bij de Kous staan...).
... en vervolgens gaan die twee agenten tegen 500 Duitsers vertellen dat ze daar niet mogen Kiten??? Breng maar 5 busjes ME-ers mee anders ga je die strijd verliezen...
Maar even serieus, ik denk dat dit voor alle betrokken partijen een slechte zaak is. De situatie wordt er niet veiliger op.
Denk inderdaad dat hier een taak ligt voor de NKV. Zelf denk ik dan in de vorm van oplossingen als bij HvH: zwart-geel geblokte vlag => dan te druk voor kiters buiten de boeien, dus binnen de boeien blijven. Anders, ga lekker je gang! (Ja ja, ik weet dat in HvH de vlag een algemeen verbod betekent...maar lijkt me niet slim om daar op aan te sturen...)
Hopelijk kunnen we op deze manier deze fantastische spot nog redden voor verder (over)regulering.
My 2 cts.
Kiteron
|
|
|
|
Wordt tijd ook dat ze die duitsers is gaan bekeuren!
|
|
|
Bazmark
|
... en vervolgens gaan die twee agenten tegen 500 Duitsers vertellen dat ze daar niet mogen Kiten??? Dit vind ik wel een heel goed idee!!!!
|
|
|
~Sjors RE-CO2
|
Denk dat eerst iedereen op de Brouwersdam maar eens lid moet worden van de NKV... voordat er weer geroepen wordt dat het een taak van de NKV is!!!
Er varen namelijk mre mensen op de Brouwersdam dan dat het NKV leden heeft!
Misschien snappen ze nu de noodzaak van lid worden...
Sjors
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
- Er staat een ENORME colonne duitse campertjes aan beide uiteinden van de DAM (nee, die mensen gaan NOOIT bij de Kous staan...).
Gelukkig niet zeg! (tong_kitesmiley) Maar goed, Het is idd geen goed idee om alles te verplaatsen tussen de boeien. Dat wordt gewoon veel te druk. Als ze dat dan al doen, dan vind ik wel dat daar ook geen windsurfers mogen komen. Laat die dan buiten de boeien blijven. Ik heb me van het weekend echt blauw geërgerd aan die windsurfers die overal varen. Als het dan toch moet, dan maar meteen goed scheiden.
|
|
|
xray
|
Sjoerd, ik ben lid maar merk er weinig van!
|
|
|
|
Misschien een keer folders uitdelen aan die duitsers dat ze ook lid moeten worden als ze willen blijven kiten daar? Of op duitse forums plaatsen. Jammer genoeg spreche ich allein stehnkolen deutsch
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
staan er borden dan op b'dam. ik weet dat die boeien er zijn maar wist nooit waarom ze er stonden.
|
|
|
jeromeke
Gast
|
de borden is toekomst volgens polite,en ze waren niet met z`n twee, wel met twee wagens en de politie stapte zelfs bij de redingsbrigade aan board, ze kwamen dus van drie kanten.
vertel mij nou eens wat de NKV hier aan kan gaan doen, worden we mischien lid, of is dat zonde van mijn geld???
|
|
|
kiteron
Geen avatar
|
staan er borden dan op b'dam. ik weet dat die boeien er zijn maar wist nooit waarom ze er stonden.
Da's natuurlijk wel een raak punt: hoe moet je als kiter weten waar je wel en niet mag kiten? Normaal gesproken ga ik als ik een strand op ga even kijken of ik niet ergens van die grote witte borden staan die aangeven wat ik wel en niet mag... maar als ik die borden niet zie... Bij mijn weten is het zo dat het aan de kust zo is: het mag tenzij specifiek aangegeven dat het niet mag. Of zit ik er daar nou naast... ???
|
|
|
|
die boorden staan er al een hele poos, maar niet in de duitse bocht. wel bij de 1e ingang vanaf de german corner gezien.
|
|
|
Tjarlie
Geen avatar
|
Denk dat eerst iedereen op de Brouwersdam maar eens lid moet worden van de NKV... voordat er weer geroepen wordt dat het een taak van de NKV is!!!
Sjors
Duitsers gaan natuurlijk sowieso niet lid worden van de NKV... en ik denk dat toch wel 30 - 40% Duits is daar... Net als op Oostvoorne trouwens! [daar misschien iets minder]
|
|
|
kiteron_niet_ingelogd
Gast
|
Sjors
Duitsers gaan natuurlijk sowieso niet lid worden van de NKV... en ik denk dat toch wel 30 - 40% Duits is daar... Net als op Oostvoorne trouwens! [daar misschien iets minder] Mwoa... als je ze duidelijk kunt maken dat het in hun belang is om deze ("hun") spot open te houden zou ik er niet raar van op kijken als er zowaar nog wat lid gaan worden... Maar zolang het overgrote deel nog niet weet wat het verhaal achter (tussen) de boeien is, denk ik dat daar een belangrijkere taak ligt... Want laten we eerlijk zijn, als een groep (ongeacht de nationaliteit) structureel de kitezone negeert denk ik dat we op Brouwersdam wel eens grotere problemen kunnen krijgen. Bijvoorbeeld een algeheel verbod???
|
|
|
|
Bijvoorbeeld een algeheel verbod??? Voor duitsers!!
|
|
|
kiteron_niet_ingelogd
Gast
|
Bijvoorbeeld een algeheel verbod??? Voor duitsers!! Zit je me nou te stangen of meen je dit serieus??? :-?
|
|
|
Vietcong windhoos
|
Als ze die kitezone inderdaad willen handhaven zullen ze wel de nodige borden moeten plaatsen. Laatst was ik op een mooie dag daar aan het kiten en alle badgasten lagen precies in de kitezone . m.a.w. de kiters weten wel wat de kitezone is, maar de badgasten dus niet... stel dat ze er wel mogen liggen lijkt het me handig als ze zich van de gevaren bewust zijn
|
|
|
Otto
|
Maar er liggen tog ook niet altijd badgasten als het hard waait, ik kan me niet voorstellen dat je nog lekker op het strand ligt met windkracht 5-6
|
|
|