De traditionele kite gaat nooit verloren, de Bow is een 'erbij' kite, golfrijden en big air daar is die op dit moment goed voor.
klopt wel als je zegt dat de bow meer is voor golfrijden en springen. Wil je er truukjes mee gaan doen, dan gaat dat moeilijker dan met een classic kite, denk ik. Maar er wordt niet voor niks gezegd dat je een bow anders soms anders moet vliegen. Zolang je niet veel mee gevaren heb, is het niet helemaal terecht te zeggen dat het niks is.
De crossbows van de testdagen hebben gewoon een standaard afstelling gehad. Schijnt dat de meeste kiters, die al langer CB varen, de achterlijnen 5-10cm strakker zetten. Je kunt bijv. ook die stopperball nog dichterbij zetten. Je eigen kite staat ook niet meteen lekker afgesteld.
Bow lijkt me super als je op zee gaat varen, in wijk bijvoorbeeld. Als er goede golven staan kun je lekker rippen en ben je niet zo bezig met trukjes. Bow is daar ideaal voor, want het is gewoon een gaspedaal/handrem.
Maar ik snap wel dat je nog niet overstapt. Doe ik zelf ook nog niet. Het is net als x-wax zegt. Een bow is de ideale kite voor 70% van de kiters. De betere riders zullen er misschien nog wat highperformance in missen.