Passie
|
hoe hard??
|
|
|
|
FaBian
Gast
|
enzo..
|
|
|
Passie
|
wtf is dat??
|
|
|
slufterhufters.com
|
Heb je niet in de hoos gesprongen... flauw man, had je lekker hoog gegaan.
|
|
|
FaBian
Gast
|
3,5 jaar geleden al een keertje geprobeerd ....is toch ook niet alles!
|
|
|
Marc de Munnik
|
heb je hem nog een naam gegeven? Wat dacht je van Rhino.. i.p.v Rita!
|
|
|
KiteDemon
|
Slufterslurf achtervolgt kiter..... Ik kwam net aanrijden en zag die slurf al boven de Slufter hangen. Blijft een bizar gezicht.
|
|
|
TtHoM@s
|
hoelaat was dat ? ik was vandaag op het ex autostrand had ik hem vandaar ook kunne zien. jammer lijkt me wel een mooi gezicht
|
|
|
FaBian
Gast
|
Heb ook nog een filmpje van kunnen maken....echt bizar mooi! Toen stonden we gelukkig nog niet op het water! De link komt straks.
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Wie is die gast die daar gewoon aan het doorvaren is? Dat is natuurlijk vragen om problemen.
|
|
|
benjamin
Gast
|
echt bizar heb ik nog nooit gezien en heb al wat uurtjes op het water gestaan
|
|
|
plaaggeest
|
lijkt me inderdaad wel keer vet om mee te maken en te zien! hoelang duurde die windhoos dan?
|
|
|
flyingkite
|
Was een waterhoos geen windhoos....! dit is wat het knmi er over te zeggen heeft!
Waterhozen zijn kleine trechtervormige slurfjes veroorzaakt door snel draaidende luchtbewegingen die soms onder buienwolken zichtbaar zijn boven de Noordzee, de Waddenzee en het IJsselmeer. Als zo'n slurf het wateroppervlak raakt en water opzuigt wordt dat een waterhoos genoemd. Een waterhoos is doorgaans een betrekkelijk onschuldige vorm van een windhoos. Boven land verliest de hoos meestal zijn kracht. Alleen in zeldzame gevallen behoudt de waterhoos voldoende kracht langs de kust ongelukken te veroorzaken en schade aan te richten. Waterhozen komen vooral in de tweede helft van de zomer en het najaar voor, wanneer het relatief warme zeewater de vorming van buien bevordert. Vooral wie zich op het water bevindt moet bedacht zijn op waterhozen. Het windveld is in de regel veel minder sterk dan bij windhozen, maar sterk genoeg om voorzichtigheid in acht te nemen. Meer algemeen: watersporters doen er verstandig aan om wanneer een flinke bui in aantocht is zo snel mogelijk de kant op te zoeken en het water te verlaten. Afgezien van hozen gaan zware buien vaak vergezeld van windstoten en onweer.
|
|
|
Nomaad
Gast
|
Moet er niet aan denken om met mijn kite is zo'n apparaat terecht te komen. Brrrrrr
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Feep, brute foto's! Waar blijft je filmpje? Ik ben echt benieuwd.
En Flyingkite, in het stukje staat wel degelijk dat een waterhoos een windhoos is, en zeker niet ongevaarlijk is. Waarom vaart die kiter op de foto gewoon door? Heeft ie het niet in de gaten?
|
|
|
|
Frits
|
op het water ook niet trouwens.
|
|
|
Arthur
Gast
|
Top pica's Fab ! Zie je nou : een echte top windspot de Slufter ps. Het zat hem net vandaag in de staart vandaag Fabs (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
ldr
|
marc. water/windhozen kun je niet vergelijken met orkanen, dat is helemaal anders! je geeft hozen geen naam
|
|
|
|
THEGREEN
|
Bruut voor de serious hang time
|
|
|
Pitbul
Gast
|
Ziet er waus uit blij dat ik nie op het water stond
|
|
|
Rudolf
|
Mooi zeg! Ik heb dit vorig jaar ook eens gezien toen ik aan het varen was op Scheveningen. Aparte ervaring!
|
|
|