Krizze
|
Aangezien mn skies behoorlijk naar de kloten zijn gegaan heb ik maar ff een paar bigfootjes op de kop getikt, lijkt me ook wel gaaf om mee te snowkijt'n Nu nog n dikke poeste
|
|
|
Walt0r
|
Coool.. ben nog helemaal ziek maar hopelijk het weekeind weer fit. Weet iemand wat van de stance op snowboard voor snowkiten? ben benieuw namelijk moet die bindingen erop schroeven joohohoho
Ik heb slechte ervaringen met de duck stance, heb vroeger ook veel met duck gesnowboard om de fakie tricks beter te kunnen, alleen zeer snel last van mijn knieën omdat je een geforceerde houding aanneemt. Met snowkiten heb ik er nog meer last van mijn knieën dan toen met snowboarden. Nu ga ik ze weer op mijn standaard freestyle stance zetten de achterste bijna haaks op 5 graden de voorste op 20 graden. Zo kan je zonder problemen ook prima fakie rijden, en je knieën blijven goed staan ten opzichte van elkaar. Mijn ervaring is dat deze stance ook bij fakie tricks minder problemen kreeg aan mijn knieën dan duck. Ook een gebruikelijke afstelling is om de bindingen ongeveer net zo ver uitelkaar zetten als de lengte van je onderbeen. Ik weet niet hoe jouw ervaringen zijn met de duck stance Piede?
|
|
|
piede
|
Mijn er varing is dat je met duckstance tijdens snowkiten je voeten niet te extreem naar buiten moet laten wijzen. Ik denk ook dat de krachten tijdens het snowkiten anders zijn als met snowboarden, het is meer te vergelijken met kiten, waarbij je toch een aardig extreme duck stance hebt.
Verder is het fijn dat er weer een dikke 5 cm bij is gevallen, en aan de temps te zien is dat eerst nog niet weer weg! Zaterdag dikke wind, misschien vrijdagmiddag ook al wat van mee te pikken!
|
|
|
Geronimo79
|
Bij snowkiten kan je makkelijker je bindingen in duck zetten. Zorg daarbij dat je vorlage van je Highback niet al te gek is. liefst gewoon volledig open zetten. En niet te veel in duckstand gaan staan.
5 tot 15 graden maximaal. Met snowboarden zelf is duckstance idd gewoon uitermate dom. Omdat je dan toch iets meer vorlage wilt met je highbacks. En het idd uitermate slecht voor je knieen is. Maar dan zijn de krachten ook wel iets anders als bij snowkiten.
Zelf zou ik niet meer als 10 graden gaan. in duckstance.
|
|
|
piede
|
Vorlage, highback.... jaaaaajaaaaa. Erg duidelijk.
|
|
|
Krizze
|
Zaterdag iedereen naar zweefvliegveld Veendam!!! Nieuwjaarssessie in de snjeeeuwww
|
|
|
Bram Wilbrink
|
idd begrijp er geen fuck van..... onbegrijpelijk zoiets te typen... thanks voor de info dude
|
|
|
KappuhH
|
Highback is dat achterste ding van je binding, dat langs je hak omhoog steekt. Vorlage zal dan wel de hoek waar die onder staat zijn
|
|
|
piede
|
Zaterdag iedereen naar zweefvliegveld Veendam!!! Nieuwjaarssessie in de snjeeeuwww Ik vond dat echt een suffe stek. Er moet wel wat beters zijn met meer uitdaging, volgelopen sloten, heuveltjes etc
|
|
|
jaapd
|
Ik ga zaterdag naar een meer met een leuke oever aan de zuid-west kant.
Dan heb je een stabiele wind en kan je op het ijs en op de kant. Er ligt overal sneeuw op het ijs en als dat nog een beetje vast vriest dan is het helemaal ideaal.
Zuidlaardermeer of Paterswoldse meer of zoiets en dan heb je ook publiek!
|
|
|
Gj
|
Kan mij publiek schelen, wij hadden ook toffe shit op zweefvliegveld. Door die sloot over de sloot met die mooie schans iedeaal!
|
|
|
Walt0r
|
knallen met die bak!
|
|
|
Krizze
|
En zo is dat Trouwens er komen ook mensen van het Dagblad vh Noorden voor wat pics en intervieuwzzzzz
|
|
|
skyhigh as a
|
ben morgen ook van de partij wil wel eeum los op zweefvliegveld je mot er zelf wat van maken pietjuhhh!! wie nog meer morgen effe dan??
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
wel En zo is dat Trouwens er komen ook mensen van het Dagblad vh Noorden voor wat pics en intervieuwzzzzz we willen wel foto's zien
|
|
|
piede
|
Ja ik wil morgenmiddag ook nog wel ff los ter voorbereiding op zaterdag. Jij morgen nog Jaap? Eind vd middag?
|
|
|
jaapd
|
Eind van de middag kan wel even, ik moet wel tot 15uur werken. Even Paterswoldsemeer proberen?
|
|
|
Walt0r
|
hee Ik neem Zaterdag ook bungeekoord mee voor bungee snowboarden Kijken hoe dat gaat, schijnt wel leuk te zijn. Een collega van mij heeft zo'n ding zelf gemaakt. Wordt leuk!
|
|
|
Gj
|
hoelaat morgen?
|
|
|
Walt0r
|
ik wil er al rond een uur of 10~11 zijn in veendam, hoelaat jullie daar?
|
|
|
|
skyhigh as a
|
ben erbij morgen!! ook rond 10uur wil nu ook eeum, maar mot nog wel gaan waaien. ksta paraat!!
|
|
|
Walt0r
|
als er nog iemand bindingen voor een board heeft heb ik nog wel 2 boardjes... ik neem ze wel mee....
|
|
|
Gj
|
morgen ben ik er ook rond 9 a half 10
|
|
|