Gaan lenzen en kitesurfen samen ?

sublimety

Oktober 04, 2005, 23:07:24
edit2Rapporteer  
Ben afgelopen zondag op scheveningen m'n bril verloren in de zee,  toen ik door de golf ging inplaats van er overheen  loser.
Ik heb al wel eens vaker gehad dat met een crash de bril afging, alleen zat ie dan nog vast aan het elastisch bandje die ik altijd vast maak aan de wetsuit. Maar nu was die op een of andere manier helemaal pleite.

Maar ik zit er nu dus aan te denken om lenzen te proberen voor het kitesurfen. Hebben mensen hier ervaring mee kwa zand in de ogen op het strand of uitspoelen van de lens bij crash of golf ?
Kamikaze
Gast
Antwoord #1 Oktober 04, 2005, 23:10:22
edit2Rapporteer  
Ik heb lenzen en ik ben er nog nooit een verloren. En geloof me maar als ik zeg dat ik de nodige klappers heb gemaakt  loser
Zand in je ogen is inderdaad niet fijn, maar dat is het zonder lenzen ook niet.
JW

Antwoord #2 Oktober 04, 2005, 23:13:26
edit2Rapporteer  
gaat top ThumpsUp maar toch wel die oogjes op tijd dicht doen, nu 2 keer 1 lens kwijt geraakt, maar met 1 oog kiten gaat ook nog prima, en een daglensje kwijt daar hoef je niet om te treuren. Maar een bril zou dienk ik al 900 keer door midden zijn gegaan YeSS
skyrider 138
Gast
Antwoord #3 Oktober 04, 2005, 23:16:08
edit2Rapporteer  
vaar al ruim 20 jaar met lenzen, nu draag ik lenzen voornamelijk met kiten.... gaat erg goed... soms verlies ik er wel eens eentje, maar heb daglenzen dus zo'n ramp is dat niet !!
boardfreak

Geen avatar

Antwoord #4 Oktober 04, 2005, 23:24:44
edit2Rapporteer  
hey, ben optieker en lenzen en kitesurfen gaat prima samen!!  Zoals hierboven al vermeld draag je het beste daglenzen, geen gezeik op het einde van de dag met zuivermaken met vloeistof ed maar gewoon de vuilbak in.  Gaat veel beter zijn dan met een bril want die ga je nog vaak verliezen.
sublimety

Antwoord #5 Oktober 04, 2005, 23:39:00
edit2Rapporteer  
Alleen een klein nadeeltje is dat ik een cylinder van 1,5 heb en dit is niet te verkrijgen volgens mij in daglenzen. Wel in maand volgens mij, ik ga maar eens effe informeren.

Dus lenzen zijn geen probleem thnx for the info.  ThumpsUp
Joris

Antwoord #6 Oktober 04, 2005, 23:45:48
edit2Rapporteer  
Wel goed opletten, als er zand tussen je oog en je lens komt merk je dit (afaik) niet en je hoornvlies vind het niet leuk als je daar vrolijk mee door vaart.
boardfreak

Geen avatar

Antwoord #7 Oktober 04, 2005, 23:54:57
edit2Rapporteer  
met diene cylinder wordt het natuurlijk wel iets moeilijker ma zal eens zien morgen op het werk of ik iets vind van daglenzen bij de één of andere producent en dan laat ik het je wel weten. 
Rudolf

Antwoord #8 Oktober 04, 2005, 23:58:59
edit2Rapporteer  
Ja, joh! Ik kitesurf al vier jaar, altijd daglenzen in, geen probleem!
Ik ben ze pas 1 keer kwijtgeraakt na een crash (een lens), sindsdien heb ik altijd een reserverve setje bij me...
Pbter

Geen avatar

Antwoord #9 Oktober 05, 2005, 01:11:39
edit2Rapporteer  
ey boardfreak
check dailies toric van ciba ff voor hem, cyl van 1,5 trek je niet, maar komt wel dicht in de buurt  ThumpsUp
waar ben je optiekboer?
ErikB

Antwoord #10 Oktober 05, 2005, 02:15:26
edit2Rapporteer  
Ik zeg laseren die handel  Joepie
Oh ja wel in december of januari dan heh want je kan 4 weken niet kiten.
Bodhi

Antwoord #11 Oktober 05, 2005, 03:05:51
edit2Rapporteer  
Ik surf ook met lenzen, totaal geen probleem. Een paar keer eentje verloren, maar is bijna de vermelding niet waard. Zorg gewoon dat je dan een reserve-setje hebt liggen, komt het allemaal goed! Kan je geen daglenzen dragen, neem dan idd maand- of 3maanden lenzen. Lenzen bij de Kruidvat kosten (bijna) niets (€5.99) dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Een bril op tijdens kiten lijkt me trouwens nog best link ook. Bestaat er geen kans dat er een onderdeel (die "neusvleugelvleugeltjes" bijvoorbeeld) je oog in kan schieten tijdens een valpartij??
ouddorp-rules

Antwoord #12 Oktober 05, 2005, 06:11:45
edit2Rapporteer  
Ik gebruik al een poosje lenzen van Acuvue2 en ik ben er nog nooit 1 verloren met kiten!
Roni-Size

Antwoord #13 Oktober 05, 2005, 07:09:52
edit2Rapporteer  
Gebruik de laatste jaren gewoon 3 maanden lenzen van de Kruitvat.
Gaat prima, en heb er gewoon een paar in de auto of tas zitten.
bartengelen
Gast
Antwoord #14 Oktober 05, 2005, 11:21:48
edit2Rapporteer  
1 jaar met lenzen gevaren, en nu al 2 jaar met laser-ogen. Met oude waarde van -6 is lenzen op zee verliezen, geen fijne optie.

ps heb nog wel watersport bril (kleine uitvoering duikbril zonder "neus")  liggen
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Oktober 05, 2005, 12:39:11
edit2Rapporteer  
Lenzen is niks. Afgelopen zaterdag op het autostrand was er ook iemand zijn lenzen verloren en die had min 6.
Die zag echt helemaal niets. Heb voor hem zn board uit het water gevist en hem terug naar de kant geleid. Is echt gevaarlijk dan.
e_surf
Gast
Antwoord #16 Oktober 05, 2005, 12:40:15
edit2Rapporteer  
Ik draag normaal harde lenzen.
Met windsurfen en kiten draag ik zachte lenzen.
Ook ik heb een cilindrische afwijking.
Met zachte lenzen gewoon 0.50 dioptrie sterker nemen.
en de cilindrische afwijking wordt enigszins geccorigeerd.

Kruidvat of trekpleister 2 stuks zachte maandlenzen halen en je kunt een half seizoen
kiten of windsurfen.

Ben in al die jaren met windsurfen en kitesurfen 1 keer een lens kwijtgeraakt.
Bleek die ook nog op mijn wang te plakken, even in je mond doen en op de kant opnieuw
inzetten en klaar.
Wel zitten ze soms wat dubbel in je oog.
Even goed knipperen en tis ook weer klaar.

Geen probleem dus en gewoon doen. SUCCES

Ik windsurf al jaren met lenzen
Mitchel_12000

Antwoord #17 Oktober 05, 2005, 13:20:25
edit2Rapporteer  
Ik kitesurf nu ongeveer 3 jaar en vorige week ben ik toevallig voor het eerst een maandlens verloren. Het is een klein beetje irritant want je ziet wat minder diepte maar je kan er nog uitstekend mee varen. Thuis gewoon weer een nieuwe in gedaan en die maar even iets langer dan een maandje inhouden. Je moet inderdaad niet met -6 een lens verliezen want dan zie je meteen helemaal niks meer.
KiteDemon

Antwoord #18 Oktober 05, 2005, 13:22:18
edit2Rapporteer  
Lenzen en kiten gaat prima samen als je de juiste zachte lenzen hebt. Bij een crash wel automatisch je ogen sluiten natuurlijk. Ben in 6 jaar 2 x een lens verloren (beide met kiteloopcrashes). Maar heb wel mijn ogen een beetje vernaggeld in combinatie met rotzooi die tussen lens en oog kan komen. Ik ga dus binnenkort ook voor de lazeroogjes om voor eens en altijd van alle gezeik af te zijn.
Momenteel vaar ik gewoon lensloos en heb -3.75 en -2.50. Zie eigenlijk dus geen reet, maar het is goed te doen.
jelle192

Antwoord #19 Oktober 05, 2005, 13:23:40
edit2Rapporteer  
Lenzen is niks. Afgelopen zaterdag op het autostrand was er ook iemand zijn lenzen verloren en die had min 6.
Die zag echt helemaal niets. Heb voor hem zn board uit het water gevist en hem terug naar de kant geleid. Is echt gevaarlijk dan.

....zou dat dan anders zijn geweest als ie zn bril kwijt was?
dimitri
Gast
Antwoord #20 Oktober 05, 2005, 14:05:41
edit2Rapporteer  
Ik zeg laseren die handel Joepie
Oh ja wel in december of januari dan heh want je kan 4 weken niet kiten.

Dit kan tegenwoordig ook al bij de bekende buurtsuper.

Gewoon ff aanbellen bij de amballage.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #21 Oktober 05, 2005, 16:14:53
edit2Rapporteer  
1. koop je lenzen NIET zomaar bij een kruidvat, laat alles ff goed opmeten bij een gekwalificeerd persoon (geloof me kan je echt veel gezeik schelen)
2. laseren is vaak ideaal, maar kijk uit met stunters
een goeie is visionclinics, die mensen zijn erg goed bezig en zetten de standaard in nederland.

je hebt maar 1 paar ogen, ben er voorzichtig mee!

daglenzen zijn voor jou een mooie oplossing, tenzij je het geld voor een laserbehandeling wilt neertellen
Antwoord #22 Oktober 05, 2005, 18:12:09
edit2Rapporteer  
mijn daglenzen raakte ik regelmatig kwijt. nu heb ik lenzen die ik een maand in kan houden en ben er nog geen een kwijt geraakt!
(R)Ikke

Antwoord #23 Oktober 05, 2005, 18:16:42
edit2Rapporteer  
Bij mij werkt het prima. Alleen wat zout aanslag op het einde van de dag
Marc de Munnik

Antwoord #24 Oktober 05, 2005, 18:58:17
edit2Rapporteer  
Ik heb ook lenzen, Maar doe ze altijd uit als ik ga varen ben er al eens een kwijt geweest maar zonder gaat het ook. Is ook veel fijner anders heb ik steeds in me achterhoofd: "pas op Marc je lenzen"
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.