wouterb
|
Amen....( indien van toepassing)
|
|
|
Roel W
|
Mooi geschreven stuk!
|
|
|
kentyman
|
doet me denken aan dat nieuwe liedje van Jack Johnson "where'd all the good people go" (ofzoiets) waarin ie ook klaagt over 't feit dat er alleen nog maar idioten op TV komen en dat normale mensen niet meer in de media komen. Maw we worden met z'n allen langzaam maar zeker gehersenspoelt door steeds minder "normale" tv programma's met steeds minder normale mensen erin, net zolang tot we zelf ook gestoord zijn (volgens mij zijn ze in de USA op dit vlak al een stukje "verder").
In Canada (heb ik mij laten vertellen) daar doen ze het heel anders. Daar krijg je nog wel "saaie" mensen op TV, veel minder geweld, en gewoon programma's die je een "normaal en vriendelijk" gevoel geven (geen zwarte humor of schokkende spelshows en zogenaamd informatieve programma's over volslagen idioten zoals de Tokkies etc).
De massa-media heeft (of ze dat nou willen / willen toegeven / beseffen of niet) een voorbeeld-functie: laat je alleen crap zien op TV dan worden de kijkers ook crap. Laat je goeie dingen zien dan heeft dat positieve invloed op de kijkers (luisteraars / lezers). "lead by example!"
|
|
|
FLOF
|
Als dit van jezelf is: chapeau. Zo niet, dan toch een mooi stuk. Er zit nog een kern van waarheid in ook. Al die malloten op TV die hun eigen waarheden verkondigen worden steevast afgewisseld met nog grotere malloten die ons zonodig een kijkje in hun absurdistische keuken moeten gunnen...de totale gruwel van reality-TV...of zoals wijlen Marlo Brando het al zo mooi verwoordde...the horror....
Overigens oorverdovende gerommel is foutief gebruik van deze synesthesie, het is uiteraard oorverdovende stilte, maar dat geheel terzijde.
|
|
|
prutsers
Gast
|
ik ben bij de eerste alinia al af gehaakt
|
|
|
slufterhufters.com
|
De hoofdboodschap in mijn post is dat geloof steeds idioter aan het worden is, en dat, mede door de Moslimagressie, ook ander geloven hun boodschap op steeds dringerende manier aan de man brengen. Dat er op TV al jaren door idioten programma's worden gemaakt is duidelijk. Wat het erge is is dat belangrijke idioten ook hun zegje mogen doen op TV, belangrijke politici, en dat is pas erg. Maar de uitzendingen op TV worden door Links geïnstrueerd, de waarheid krijg je niet te zien. Het Staatsjournaal is daar ook een goed voorbeeld van, maar gelukkig worden steeds meer mensen wakker.
|
|
|
wouterb
|
lees verder en verbreed je blik op de wereld!!
Anyway, strakke tekst, bij het filosofische af. Ik kreeg vroegáh (ouwe lul!) altijd te horen: 'iedereen is gek, behalve jij!'. Toen in de context van het verkeer (nieuwe fiets), nu blijkt dat je dat feilloos in een groter verband kan zien.
We maken ons zorgen over moslimextremisten, maar vergeet niet wat voor 'middeleeuwen-georieteerde' types we hier in 'onze eigen' samenleving hebben rondlopen. Persoonlijk vind ik iemand die evolutie-theorie ontkent niet goed bij z'n hoofd. Maar hé, at moet je zelf weten, no hard feelings. als je dan zo'n pipo op TV hoort verkondigen dat spook- en toververhalen niet mogen, omdat dat de stem van Satan zou verkondigen... en 'je mag kinderen hier niet nieuwsgierig naar maken'. Alsjeblieft, doe wat nuttigs met je tijd. Toen sex nog werd doodgezwegen werd er ook geketst, het bewijs hiervoor zit dit nu te lezen. Dus die kids doen toch wel dingen die niet mogen, en zolang pa en ma er niet achter komen zal het met de toorn gods ook wel meevallen, die wordt overigens vaak door diezelfde pa en/of ma ten uitvoer gebracht. Lekker Makkelijk; 'Het is gods wil dat ik je inmekaar timmer en 3 dagen huisarrest geef....'
De link met de politiek is ook een goeie. We gaan er hier prat op dat bij ons kerk en staat gescheiden zijn. Dat houd in dat beslissingen worden genomen op basis van wereldlijke inzichten en kennis, en niet op basis van gebruiken en aannames vanuit religieuse overwegingen. Nu snappen wij mensen een hoop, maar niet alles. hetgeen we niet snappen nemen we aan.
voorbeeld: Met onze huidige kennis kunnen we het pad van een orkaan niet (/nauwelijks) voorspellen. Nu willen ze in Amerika(waar anders) een (olie)film over het oceaanwater vóór de orkaan leggen zodat er geen uitdamping meer plaatsvind en de kracht niet toeneemt en de richting te beinvloeden is. Niemand weet of het werkt, ze nemen het aan, ze geloven het. zie hier; een beslissing op basis van geloof. een regering die zegt niet uit geloof te handelen bestaat dus niet.
nadenkertje: Als ik zeg dat er geen god bestaat, kan ik dat niet bewijzen. Ergo; dat geloof ik. Daarmee is dus zelfs het ontkennen van god een religie.
|
|
|
FLOF
|
De hoofdboodschap in mijn post is dat geloof steeds idioter aan het worden is, en dat, mede door de Moslimagressie, ook ander geloven hun boodschap op steeds dringerende manier aan de man brengen. Dat er op TV al jaren door idioten programma's worden gemaakt is duidelijk. Wat het erge is is dat belangrijke idioten ook hun zegje mogen doen op TV, belangrijke politici, en dat is pas erg. Maar de uitzendingen op TV worden door Links geïnstrueerd, de waarheid krijg je niet te zien. Het Staatsjournaal is daar ook een goed voorbeeld van, maar gelukkig worden steeds meer mensen wakker.
Zo is het! Viva La Revolucion, Viva La Bassie!!
|
|
|
FLOF
|
nadenkertje: Als ik zeg dat er geen god bestaat, kan ik dat niet bewijzen. Ergo; dat geloof ik. Daarmee is dus zelfs het ontkennen van god een religie.
Correct en tevens juist, heeft zelfs een naam: Atheïsme
|
|
|
slufterhufters.com
|
Er zijn 1000enden bewijzen dat god niet bestaat, er is geen enkel bewijs dat hij wel bestaat.
Wat is perfecter iets dat alleen in je denken bestaat of in het denken en in het echt. God was ineens zeer literair bezig 2000jaar geleden, immens dikke ingewikkelde boeken schreef hij, of mooier die liet hij opschrijven, waarom is het dan maar eenmalig, ik hoor of zie niks meer van hem. Wij hebben in tegenstelling tot god onze kinderen wel lief, hij liet zijn enigste zoon gewoon kreperen, lekker ben je dan. Als god de absolute perfectie is, waarom ging hij zich dan ineens vervelen en schiep hij de wereld met al zijn gebreken, vooral de mens zijn evenbeeld, is toch wel erg beperkt.
Het leven draait om de voorplanting meer niet, er is niks, en dat doet een hoop mensen vrezen dus maken we iets.
God is een rare snuiter, in Afrika leeft een heel klein wormpje, als je dan water drink uit de rivier dan kan je hem binnen krijgen, die worm kan alleen maar verder leven in je ogen, die hij van binnenuit opeet.
Dat God voor alles wordt misbruikt is ook duidelijk.
|
|
|
THEGREEN
|
Het enige wat ik weet is dat we ook kunnen genieten van de natuur als je niet in een god/gelooft. Ik geloof niet in god, en ben toch iedere keer verbaast over de schoonheid van de natuur en haar krachten.... De wonderschone sessies aan m'n kite, constant goede wind, onder de godenzon... wat wil je nog meer?
Amen
|
|
|
Ricardo
|
Eehm dat god mn gebeden om een eeuwige westerse strakke 5 en 25 graden in nederland nou eindelijk eens verhoord!!
|
|
|
wouterb
|
Er zijn 1000enden bewijzen dat god niet bestaat, er is geen enkel bewijs dat hij wel bestaat.
Wat is perfecter iets dat alleen in je denken bestaat of in het denken en in het echt. God was ineens zeer literair bezig 2000jaar geleden, immens dikke ingewikkelde boeken schreef hij, of mooier die liet hij opschrijven, waarom is het dan maar eenmalig, ik hoor of zie niks meer van hem. Wij hebben in tegenstelling tot god onze kinderen wel lief, hij liet zijn enigste zoon gewoon kreperen, lekker ben je dan. Als god de absolute perfectie is, waarom ging hij zich dan ineens vervelen en schiep hij de wereld met al zijn gebreken, vooral de mens zijn evenbeeld, is toch wel erg beperkt.
Het leven draait om de voorplanting meer niet, er is niks, en dat doet een hoop mensen vrezen dus maken we iets.
God is een rare snuiter, in Afrika leeft een heel klein wormpje, als je dan water drink uit de rivier dan kan je hem binnen krijgen, die worm kan alleen maar verder leven in je ogen, die hij van binnenuit opeet.
Dat God voor alles wordt misbruikt is ook duidelijk.
Als je het zo omschijft is wel erger als een rare snuiter, maar dat is geen bewijs dat ie niet bestaat. Ik ga ervoor dat men god aanwend als zich een onverklaarbaar fenomeen voordoet. dan heeft god het gedaan en is het verklaard. Ik denk dat overal een (wereldlijke) verklaring voor is. Het 'bewijs' hiervoor vind ik in het feit dat dingen die in het recente verleden als 'goddelijk' gezien werden nu gewoon verklaart en soms zelfs gereproduceerd kunnen worden. Het leven draait om de voorplanting, meer niet... en is verekt moeilijk uit te roeien! 't wordt wel erg diepgaand, zeg. @green je gaat er pas echt van genieten als je je realiseerd dat de wereld waar jij in kite balanceert op een héél wankel evenwicht.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Het geheel wordt in 1 woord samengevat, god.
Het alles gaat boven onze pet, onze hersens kunnen het niet aan, wij zijn te beperkt om het geheel te zien. Wij leven in ons eigen wereldje met ons eigen godje.
Het is overduidelijk dat als we zo doorgaan dat het snel over is, de berekende tijd die is uitgerekent dat de zon nog blijft schijnen halen we bij lange niet.
De wereld kan nu al het aantal mensen niet meer aan, vermenigvuldig onze geboortecijfers maar eens over bv 50 jaar.
Ik had nog een andere theorie over het grote waarom. De natuur vindt altijd een manier om voort te bestaan, elk dingetje of manier wordt uitgeprobeerd door de natuur, kijk maar wat een berg verschillende levensvormen er zijn. Dat zelfs de natuur aan wetten vast zit is simpel te verklaren dat er alleen hier leven is. Natuurlijk zal er ergens anders ook leven zijn, maar stel dat wij wel de eerste planeet zijn met leven, waar het vandaan komt en het grote waarom zal altijd blijven. Na lang touwtrekken door de natuur is daar ineens de mens, een zelfdenkende levensvorm die alles kan ontrafelen, ja zelfs leven kan maken, het DNA verhaal, nog in de kinderschoenen. Stel dat het de bedoeling van de natuur is de mens, wij zijn in staat om op andere planeten leven te scheppen, nu nog niet maar dat komt wel, over 100 jaar dan kan het denk wel, misschien eerder. Is dat onze functie misschien, alles om alles te maken is hier op onze planeet.
Dus stel dat er wel een god is, die heeft met een hoop pijn en moeite een mooie wereld gemaakt, een zelfregulerende wereld, lekker makkelijk toch, kan die lui onderuit zitten en genieten van zijn levenwerk. Hij mist iets, dus maakt hij de mens, foutje bedankt, wij doen niks anders dan gods levenswerk kapot maken, en hij doet niks.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Yep, en daarom staan mensen die wel geloven meestal stabieler in hun schoenen als de zogenaamde niet gelovige als er wat gebeurt. Ze klampen zich namelijk vast aan hun geloof.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Als er wat gebeurt laat ik mijn bar niet los, dat is mijn houvast.
|
|
|
wouterb
|
zeker als je unhooked bezig bent, haha! zie hier de geboorte van 'the church of the holy kite'
alleen hopen dat 'kite-extremisten' voornamelijk op het water explosief bezig blijven.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ook als je bar doormidden breekt?
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Kijk iedreen moet doen en laten wat ie wil, maar val er een ander niet mee lastig. Maar de boel is van begin af aan al geëscaleerd, en word alleen maar erger iedereen moet zich met elkaar bemoeien.
En wat noemt men God of Satan......dit is info uit een boek waar misschien in der beginne van tijden nog wat waarheid in zat. De 1 is goed en de ander fout. Gelukkig is dit geschreven door (mensen) zoals jij en ik. En dus ook vervalst en weer een nieuw verhaal aan gekoppelt en daarna weer. Kortom steeds gekker. En als jij die regels niet nastreeft hoor je niet bij de groep. Het is nu 2005 a 2006 en we hebben nu ontelbare groepen vanuit iedere hoek van de wereld, ieder die bij zijn eigen groep wil horen. De 1 nog extremer dan de ander.
Valt nog mee dat de wereld nog steeds bestaat?
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ik begin er niet eens aan! ik ben bij de eerste alinia al af gehaakt
|
|
|
slufterhufters.com
|
Mijn bar breekt niet want die is van Naish, en dat is mijn god.
|
|
|
CeesV
|
hmm .... deze verhalen zijn mij net iets te lang
|
|
|
FLOF
|
Het meest bizarre van het geloof is nog dat alle geloven terug te voeren zijn naar de griekse Ouheid. De Noormannen en hun goden, de ggggggggggristenen en Rooms Katholieken en ook de Islamieten. De rode draad door de verhalen is steeds gelijk. Dat is natuurlijk helemaal absurd. Slaan ze elkaar de koppen in om hetzelfde geloof... De bijbelse verhalen kennen de meeste wel (zeker iemand als ik die in zijn prille jeugd nog gewoon netjes les kreeg van nonnetjes) en de raakvlakken met de Griekse Mythologie zijn verbazingwekkend. lees maar eens de Oddyseus of de Ilias van Homerus. Hetzelfde geldt als je je enigzins verdiept in de islam. Die profeet Mohammed gaat gewoon op herhaling alleen dan een dikke 600 jaar na JC (neen, niet Johan Cruijff).
Kijk, geloof is een soort van troost voor hen die het niet meer weten. Prima houvast, niks mis mee, ieder zijn ding. Maar in de naam van een godsdienst elkaar de kop inslaan is natuurlijk debiel, dat kan nooit de bedoeling zijn. Maar ach, was de radicale Islamieten nu doen, deden de katholieken 600 jaar geleden, dus het klopt allemaal wel.
Persoonlijk geloof ik alleen in mezelf en dat lijkt me meer dan voldoende.
|
|
|
|