slufterhufters.com
|
Eindconclusie van mijn ervaringen met de Switchblade,
Ik heb de 12m Switchblade nu 5x gevaren in wind van 4, 5 en 6bf (kleine 6bf). En kan niet anders zeggen dat het een heerlijke kite is, alles zo relax en voorspelbaar, springen is echt heerlijk, hoog en ver, je stijgt heerlijk op en je wordt me toch zacht neergezet.... Bij normale power heb ik veel uitgehaakte tricks gedaan, en dat is ook heerlijk, de kite heeft precies de juiste pull, loopen is ook lekker, je moet je voorste hand gewoon in het midden houden en je achterste hand ernaast voor een loop, pak je met je achterste hand de bar over aan het einde dan loopt die te snel en mis je de pull. Golfrijden is ook heerlijk en makkelijk.
De kite stuurt heerlijk licht op de bar, je kan met je handen tegen elkaar gewoon je kite sturen.
Deze kite zal een hoop riders gelukkig maken!!
|
|
|
KiteDemon
|
Ar, het wordt tijd dat je die apparaten nu eens naast elkaar op een rijtje zet, voor een mooie vergelijking. Dus Shockwave, Crossbow en Switchblade. Alle pro´s en con´s t.o.v. elkaar en natuurlijk de performanceverschillen en handling.
|
|
|
xray
|
Riders moeten dan wel van een licht indirect stuurgedrag houden....
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ray,
Ik bedoel met licht sturen dat je niet aan je bar hoeft te trekken, maar dat je met normale kracht kan sturen. Hij stuurt gewoon heerlijk relax, precies goed. De Shockwave stuurt zwaarder, heeft ook weer zijn voordelen met golfrijden, blijft makkelijker staan.
|
|
|
xray
|
Sorry, mijn fout dacht dat je het over de Shock had....!
|
|
|
WaZuP
|
hey mense ik werk hier nu voor de importeur van cabrinha in zuid afrika en zit in cape town dus ik heb alles al gezien wat er met deze kites kan gebeuren etc,
het inverten maakt mij geen bal uit want na een tijdje draait ie gewoon terug en vliegt ie weer normaal,
De switch blade invert NOOIT oke natuurljk niet nooit maar zeg even vaak als een normale kite.
Ik heb de switch blade 7 gevaren in langebaan en die kite is echt zo heerlijk je kunt die kite zoveel werken dat je met een 7 al kan hoogte lopen voordat je overpowerd op de 12 bent.
kwa materiaal gebruik heeft cabrinha alles veel steviger gemaakt omdat dit meer de beginners kite is en dus waarschijnlijk vaak word gecrashed.
de bar is precies hetzelfde alleen dan van aluminium ipv carbon en heeft het oog boven op zitten voor je depowerlijn en geen power lock.
die gasten hier gebruiken de swicth blade perfect als wake style kte beter dan de corossbow voor unhooked maar springt minder hoog en heeft minder depower dan de crossbow. (steeds 100% depowr natuurlijk maar meer grunt in de kite).
voor dat arm ding, ik heb er helemaal geen last van de switchblade heeft iets minder bardruk dan de crossbow, maar als je echt iets wilt hebben:
Pak een binnen bant van een fiets snij er een reep uit. Knoop die op je bar als een fixed harnas loop maar dan werkt het als een bungee, zeg maar als een schok absorber dat werkt echt perfect airush heeft het ook op hun bar en je kan steeds de bar nog steeds weg duwen en alle vlgen worden geabsorbeert in je bungee dus je hebt een veel stabilere druk op je lichaam
|
|
|