Passie
|
ziet er toch wel zeer goed uiit,,wanneer ga je?? toch niet in carnavals vakantie zeker.. ?
|
|
|
enrico
Gast
|
Hallo,
Een fantastische lokatie maar waar is dat paradijs als wij dat zien krijgen we ook de vakantie kriebels, zijn zelf in Hurgada geweest was ook mooi.
|
|
|
niels
|
heb je nog iemand nodig om je kites te dragen ?
|
|
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Als je nog iemand nodig hebt laat het me weten
*JALOERS*
|
|
|
ouddorp-rules
|
Hee tof, laat maar ff weten hoe het geweest is als je terug bent!
|
|
|
Nielss
Gast
|
Is inderdaad een aardige locatie...Ben momenteel in cabarete maar dan in Viva wyndham...
Veel wind...zelfs nu al.... de ene dag met de 16 de andere dag lekker knallen met de 9
Kitebeach is inderdaad een stukje verder maar voor azuro is het super... wel branding maar die valt reuze mee.
Wind momteel steeds schuin aanlandig
Have fun
Niels
|
|
|
jeroendezwart
Gast
|
Dank je Nielss dat zijn goede berichten Ik neem mijn 14 en 10 mee, hopelijk zal dat voldoende zijn... Zal de mooie fotos hier laten als ik terug ben. Voor Rhino6, handig om te weten: De nationale valuta is de Dominicaanse Peso. Hoofdzakelijk wordt de US$ op de bank gewisselt, andere valuta worden minder geaccepteerd. Geldautomaten zie je tegenwoordig steeds meer verschijnen. Het best echter is om travellercheques in Amerikaanse dollars mee te brengen. Grote hotels en restaurants accepteren krediet kaarten zoals VISA en Mastercard. De netspanning is 110 Volt, en de stekkers zijn van hetzelfde type als de Amerikaanse. Een adaptor kunt u het beste van huis mee brengen. Voor gevoelige apparaten zoals een computer is ook een ‘surge control’ strip aan te raden mocht de electriciteit uit vallen. Heb ik een visum nodig? Inwoners van de meeste landen in Europa hebben geen visum nodig. U moet echter wel een toeristenkaart kopen voor US$10, die geldig is voor 90 dagen. Uw vliegmaatschappij kan u er één verschaffen voor uw vertrek of u kunt er één ter plaatse kopen in de aankomsthal. Bij het vertrek moet u opniew US$20 vertrekbelasting betalen. Dit kan alleen in US dollars. Dus houdt u dit apart tijdens uw bezoek aan de Domincaanse Republiek.
|
|
|
ouddorp-rules
|
Kitebeach is inderdaad een stukje verder maar voor azuro is het super...
Hee niels waarom is het voor azzurro super? En nog een vraag: zal ik mijn 14-10-7mtr meenemen of zal ik de 7mtr maar thuis laten? Wij komen 1 maart richting cabarete! In ieder geval nog heel veel fun daar in cabarete! Klinkt wel goed dat daar nu al wind staat, zegt misschien wel wat over de maand maart. Greetz from holland, alex. Yeroen, thanks voor de info . Kan niet wachten tot 1 maart!
|
|
|
Roelie
Gast
|
He Rhino 6
Ik ben in estrella del mar geweest juni 2005.
Is helemaal een topspot voor de deur (strand) een strandbedje pakken, en gelijk je kites oppompen. Heb je honger of dorst dan loop je even het resort op en je laat je kites gewoon liggen.
Je zit daar maximaal tegen de windsurfzone aan maar geen probleem allemaal relaxed daar.
Het voordeel tegenover kitebeach = rustiger met kites en je zit gelijk in het dorp.
In de middag rond 1300 a 14:00 uur komen de locals ook voor de deur varen, is wel gezellig.
Geloof me je heb een goede keus gemaakt.
succes
|
|
|
ouddorp-rules
|
Hee roellie, welke maand ben jij daar geweest en welke maat kite heb jij toen het meeste gebruikt? Is het strand en het water nog een beetje mooi of moet ik aan de noordzee denken?
|
|
|
jeroendezwart
Gast
|
Zou t niet vergelijken met de noodzee, daar isset water veel warmer en blauwer etc ! Oke het water is even dun en nat denk ik
|
|
|
Roelie
Gast
|
Rhino, Het strand is een breed en lang zandstrand (geen stenen etc) en genoeg plek. In de baai zelf (dus voor de deur) is het water een beetje troebel (zand) van de branding, vaar je richting het rif wordt het allemaal helderder en blauwer. Kijk uit bij het rif hier is het met de branding soms een beetje ondiep. In de maand juni heb ik van de 14 dagen +-10 dagen kunnen kiten, meestal aan het begin van de middag een strakke 4 a 5 bft, en enkele keer een dikke 6. Het een en ander heeft ook te maken met de bewolking, hoe meer wolken = minder wind. Mijn ervaring Kheb zelf maten 12 en 16 meegenomen ben zelf 95 kg schoon aan de haak. Zie foto voor de deur bij estrella Succes
|
|
|
ouddorp-rules
|
Ok thanks, ik hoop dat ik met mijn 82kg veel met de 10mtr kan varen!
|
|
|
Susan
|
vinden jullie het niet heeeeeeeeeeeeeeel lullig dat mijn NIETKITENDE moeder maandag naar tenerife gaat.. en ik hier achterblijf (cry_kitesmiley)
|
|
|
|
Neilss
Gast
|
Ik ben sinds gisteren weer terug en hier nog wat meer info:
- Rif (ongeveer 200 m vanaf de kust) zoals eerder vermeld flinke golven....heerlijk....inderdaad wel soms ondiep (ongeveer 0.5 m) dus niet vallen!
- Windsurfzone ligt links van jouw hotel (alhoewel ik wel begreep dat azuro uit 2 delen bestaat). Andere deel ligt meer richting kitebeach. windsurf zone is upwind dus daar heb je weinig last van.
- Alle kites meenemen. Ik heb zelf met mijn 16, 12 en 9m gevaren. In de maanden december/januarie kwam de wind meestal zo rond 13:00 en op 9 m dagen smorgens al. Je kan eventueel bij de diverse scholen materiaal huren (Best en EH).
- Ik heb niks betaald om spullen mee te nemen maar heb bij inchecken wel vermeld dat ik waterski's en een zooi kleren in mijn "surfbag" mee had...kiteboard moet je geloof ik voor betalen.
- Cabarete is super relaxed. leuke barretjes en restaurants als je je All inclusive zat bent. Hotel waar ik zat (Viva wyndham..500 m downwind van Azuro) was volgens velen de beste in cabarete maar kan niet echt vergelijken aangezien ik alleen in viva ben geweest. Wel 'timesharing aanbod" gezeur maar die mensen die dat aanbieden gewoon negeren.
- Wil je een dag effe niet kiten dan is het binnenland super (diverse tours)... Er zijn ook trips naar de westkust waar je o.a. (in jouw periode) walvissen kan spotten. Verder daar prachtige natuur.
- Golfsurfen kan een stuk upwind van kitebeach (is te lang lopen vanaf cabarete dus vervoer noodzakelijk).
- Geen taxi nemen want dat is veels te duur. Gewoon de locale WHA WHA (of zoiets). Soort van openbaar vervoer die volgepropt worden met personen en aanhang.
- Die 10 dollar kaartjes niet verliezen (kost extra geld) en bij vertrek pas bij douane afgeven (dus niet voor het inchecken). En daar ook geen extra geld betalen ook al vragen ze erom... gewoon volhouden dat je al 10 dollar voor die kaart hebt betaald en je mag doorlopen (andere nl uit ons hotel hebben wel betaald...jammer).
Je gaat het zeker super hebben... Ik ga zeker nog eens terug...echt een aanrader.
Mensen die zeggen dat het onveilig is in de dominicaanse replubliek hebben teveel reisgidsen gelezen. Het is een super veilig land (behalve bij de grens met haiti vanwege een burgeroorlog daar). Dominicanen zijn erg vriendelijk en open en wij hebben dan ook zeker leuke "friends" overgehouden aan onze vakantie.
Have fun
Niels
|
|
|
ouddorp-rules
|
Super man, al die info. Het begint steeds meer te kriebelen, kan niet meer wachten! Kites zijn schoongemaakt en klaar voor vertrek, ga niet eerder het water op voor ik daar ben! Nogmaals thanks voor de info
|
|
|
|
Elevation
|
ik wil er nooit meer heen, heb van 3 weken paar keer kunnen varen, hoofdzakelijk om 6.30 met 16 meter !! volgende keer gewoon weer fuerte !!!
|
|
|
jeroendezwart
Gast
|
Tja elevation, niets is zo onzeker als het weer, windstille weken heb je net zo goed in Fuerte en ook in Nederland
|
|
|
oz
|
Mannen, via welke maatscappij hebben jullie geboekt? Alles is zo tering duur...ik wil ook wel Ltr, OZ.
|
|
|
ouddorp-rules
|
Mannen, via welke maatscappij hebben jullie geboekt? Alles is zo tering duur...ik wil ook wel Ltr, OZ. Ik heb via happy sport geboekt, hun hebben het dan weer via neckerman geboekt. Moet zeggen dat het niet echt duur is voor een ****resort(all-in)! Voor meer vragen kan je altijd ff bellen of mailen.
|
|
|