Verkopen door cheque betaling?

Maurice_lannee

Januari 13, 2006, 18:55:33
edit2Rapporteer  
Dudes, Ik had mijn kites op Kite-surf.com te koop gezet.... Nu kreeg ik een mailtje van een kerel die via een Cheque wilt betalen.... Nu had ik eerder al ergens hier op kitehigh gezien dat daar mee gesjoemelt werd..... Wat is wijsheid om in deze situatie te doen

Wat ik terug mailde:

Hi there Steve,

The Impacts are 2 kites!! I read your mail and I though that it was clear to you (see the highlighted message). I have changed my mind on the payment. Is there a possability that you pay in cash or you make a payment to my bankaccount here in the Netherlands. When I have the money I will sent you the kites. Do you have for me a contactnumber which I can call if there any problems with sending or so?
Regards,

Maurice
Erik Verhe1j

Antwoord #1 Januari 13, 2006, 18:57:28
edit2Rapporteer  
dat met die cheque's weet ik niet precies, maar ik weet wel dat je een betaling naar jouw bankrekening ook ongedaan kunt maken.

Cash lijkt me het verstandigst!

Buur

Antwoord #2 Januari 13, 2006, 19:19:24
edit2Rapporteer  
altijd cash doen, niet via de bank!!!!!!! dan ben je je spul en geld kwijt
TomTom
Gast
Antwoord #3 Januari 13, 2006, 20:07:02
edit2Rapporteer  
Hey Maurice, wat je ook kunt doen is laten betalen via western union money transfer. Ik heb daar mee een keer een betaling in Singapore gedaan zonder problemen, kost wel een klein beetje extra. Anders vraag je het me maar ff op msn.
diederik

Antwoord #4 Januari 13, 2006, 20:44:44
edit2Rapporteer  
doe  het niet!
naish23

Geen avatar

Antwoord #5 Januari 13, 2006, 20:51:44
edit2Rapporteer  
Bel je bank effe. Cheque in elk geval niet doen, tenzij je na ontvangst een paar weken wacht met versturen.
windjunk

Antwoord #6 Januari 13, 2006, 22:52:41
edit2Rapporteer  
Ik heb ook spookverhalen gehoord over die Western Union Money Transfers. (volgens mij ook hier op het forum) die kon je namelijk ook gewoon weer intrekken op de een of andere manier, dus of dat nou zo slim is... Ik zou een koper uit het buitenland die de spulletjes niet eens gezien heeft per definitie nooit vertrouwen. Zo zou ik zelf ook niet graag een 2de hands kite kopen die ik nog nooit gezien heb. Mooie plaatjes op het internet zetten kunnen we allemaal wel.

Ik zou gaan voor een koper hier in Nederland, of in ieder geval iemand waarmee je face2face kan afspreken, kan hij je kites goed bekijken en jij zn cash!

Succes ermee!
kitertjuh

Antwoord #7 Januari 13, 2006, 22:56:54
edit2Rapporteer  
ik had mijn kites op internet gezet.

komt er gister een vent aan uit mexico die wilt ze kopen. Ik vertelde dat ik niet aan overmaken deed alleen aan cash krijgen. Maar zijn broer is nu in Nederland en die komt ze waarschijnlijk ophalen als het door gaat.

TomTom
Gast
Antwoord #8 Januari 13, 2006, 23:08:35
edit2Rapporteer  
Ik heb ook spookverhalen gehoord over die Western Union Money Transfers. (volgens mij ook hier op het forum) die kon je namelijk ook gewoon weer intrekken op de een of andere manier, dus of dat nou zo slim is...

Je stuurt je kites natuurlijk niet op voor je het geld in handen hebt, dan kan er dus niks gebeuren!
Joost--

Geen avatar

Antwoord #9 Januari 13, 2006, 23:13:25
edit2Rapporteer  
ik geloof dat die betaling gedurende 4 weken nog teruggetrokken kan worden.
Dus dan denk je je geld te hebben. maar dan word het er gewoon weer afgehaald.
Psychotic

Antwoord #10 Januari 14, 2006, 00:40:03
edit2Rapporteer  
Ik heb er geen ervaring mee maar een maat van mij wel. www.escrow.com is de veiligste manier in deze wil je niet maar elkaar toe reizen
TomTom
Gast
Antwoord #11 Januari 14, 2006, 00:40:12
edit2Rapporteer  
Bij western union kun je het geld gewoon cash afhalen echt super! ThumpsUp
mauwi @ school
Gast
Antwoord #12 Januari 14, 2006, 01:21:20
edit2Rapporteer  
Oke mensen bedankt voor de tips... Die kerel heeft een nummer achter gelaten die ik kan bellen dus ik denk dat ik maar eens contact met hem opneem en alles even bijd e bank na ga vragen over hoe en wat... Jullie horen over het verloop!!
www.surfensoul.nl

Antwoord #13 Januari 14, 2006, 09:57:13
edit2Rapporteer  
2 woorden:

NIET DOEN

Je staat dadelijk met een ongedekte cheque en dan krijg je niks... die kans is veel groter dan dat je een gedekte cheque krijgt en wel geld krijgt.
Deze fraude is er in allerlei soorten en maten.

Ook met bankrekeningen en terugboeken van geld, gebeurd ook met paypal en escrow.
Hebben ze betaald en jij kijkt staat het op je paypal account, jij stuurt de rommel op en de koper stuurt een klacht naar paypal dat hij niks gehad heeft en jou account wordt geblokkeerd en groede kans dat de koper zijn geld terug geboekt krijgt.

Cash cash baby... anders niet op ingaan.

royboy

Antwoord #14 Januari 14, 2006, 10:15:21
edit2Rapporteer  
eeh wat ik altijd doe: ik geef mijn adres, dan zeg ik dat de koper het geld (in papiergeld dus 5, 10enz) naar mij toe moet sturen, vertrouwd hij het niet, dan zeg je je hebt mij adres toch? want hoe kan ik anders dat geld ontvangen. en als je het geld hebt ontvangen dan stuur je de kite op.  loser naar het adres wat hij/zij bij de brief in heeft gedaan. dit is redelijk veilig want: hoe weinig komt het nou voor dat post verkeerd wordt verzonden,, nou heel weinig en anders staat het goede adres er wel op en dan sturen de verkeerde ontvangers het wel door naar je.. het is maar een TIP dus je moet zelf weten of je het zo doet maar bij mij gaat dat prima zo.  (grinnik_kitesmiley)

groeten...
tom_beul
Gast
Antwoord #15 Januari 14, 2006, 16:10:59
edit2Rapporteer  
Maurice niet doen!

Snap úberhaupt niet waarom je ze verkoopt. Boeiend, die knieen houden het nog wel een tijdje vol
sander...
Gast
Antwoord #16 Januari 14, 2006, 22:08:28
edit2Rapporteer  
Pas op met cheques zijn bepaalde cheques die tot 6 maanden erna terug gevorderd kunnen worden door de betaler. Ik kreeg ook zo'n mailtje van iemand die met een cheque wou betalen hij vroeg niet eens door naar de kite wou m meteen zo kopen. Ben er ook verder niet op in gegaan.
Mitchel_12000

Antwoord #17 Januari 14, 2006, 22:54:54
edit2Rapporteer  
Waarom doe je het niet gewoon via pay pal. Werkt makkelijk en veilig. Effe een account bij www.paypal.com aanmaken en klaar is kees.
TomTom
Gast
Antwoord #18 Januari 14, 2006, 23:44:41
edit2Rapporteer  
Paypal heb ik ook al veel slechte verhalen over gehoord. Western union lijkt me toch nog altijd de veiligste optie, doordat je het geld cash af kunt halen weet je zeker dat je het hebt!
Naish........what else???

Antwoord #19 Januari 15, 2006, 00:44:08
edit2Rapporteer  
Bij enige twijfel, hoe klein ook, nooooooooooooit doen. Wacht gewoon op een koper die wel voldoend aan jou leveringsvoorwaarden!
Leon_surf
Gast
Antwoord #20 Januari 15, 2006, 02:24:31
edit2Rapporteer  
Ik heb vanochtend een advertentie geplaatst op kite-surf.com

kreeg ik vanmiddag onderstaand mailtje

I am higly interested in your Best Yarga 11m2 2004 and MACH5 16qm posted for sale on net, however, the kite was posted for 250 EUR and i am willing to buy the kite and i look forward to have good business relationship with you, my form of payment is via certfied bank cheque, so provide me with this following fullname, full address and contact phone number so the cheque can be sent to you in due-course.

Best Regards,

Steve

ik weet het natuurlijk niet zeker maar vertrouwen doe ik steve niet....

wat jullie?

Groeten

Leon
Psychotic

Antwoord #21 Januari 15, 2006, 02:26:30
edit2Rapporteer  
Nope, niet doen. Een normaal iemand dingt af en betaalt niet met cheque......
Rutger II

Antwoord #22 Januari 15, 2006, 02:27:03
edit2Rapporteer  
Leon,

check deze link even:

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=13909.0
tom_beul
Gast
Antwoord #23 Januari 15, 2006, 02:29:49
edit2Rapporteer  
Zeker weten NIET doen,

Dit is al bekend en doet het met veel mensen!

Hij is ABSOLUUT NIET te vertouwen

En @ Rutger II

Ik heb hem al overtuigd dat die ze niet verkoopt!

Maurice zei net dat die geprobeerd had te bellen naar die man en wat gebeurde er.. HELEMAAL NIETS
lodewijk
Gast
Antwoord #24 Januari 15, 2006, 02:37:07
edit2Rapporteer  
Je kan wel zeggen dat je het pas stuurt als je die cheque hebt ontvangen. Je moet wel ff naar de bank om zeker te weten dat ie gedekt is. Je kan hem daar gewoon cashen en als er iets niet goed mee is heb jij je gear te minste nog.

Het is dan handig voor iedereen hier die met die steve te maken heeft, te weten hoe hij op zoiets reageert. Als hij boos wordt dan weet je dat hij een leugenaar is.

Ik ben er bijna zeker van dat hij zoiets iets, want wie dingt er nou niet af en waarom iets van 250 euro betalen met een cheque terwijl overmaken veel makkelijk er is.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.