@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik zou niet voor een Wipika gaan, is een merk met slechte service!!!! geen dealer wil Wipika meer verkopen om deze redenen. Als ik je een tip mag geven zou ik gewoon voor de bekende merken gaan zoals:
North (Vegas) Naish (AeroII, V4) Cabrinha (Co2) Slingshot
succes
|
|
|
wouterb
|
...F-one (dream 3) Leuke aanbiedingen in Duitsland
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
F-one dream 3 niet doen!!!!! Kwaliteit is ook maar zo,zo, ga gewoon voor de kites die ik hierboven genoemd heb!
|
|
|
wouterb
|
joh, hoe kom je daarbij?? Die van mij heeft nergens problemen en ik heb ook nooit van problemen gehoord. Kan je iets specifieker zijn, of valt het in het rijtje 'het is geen A-merk, dus mindere kwaliteit'?
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Dat puur mijn mening nadat ik de dream 3 gezien had, vindt de constructie enz gewoon veel minder. Ook de rest waarde is een stuk lager, de meeste kiters willen nu liever een A-merk.
Laast ook een 1 jaar oude takoon gestart van een gozer, wat een vaatdoek was t=dat geworden
|
|
|
wouterb
|
Zet er dan ff bij dat het een mening is en geen feit. Dit geeft mij al een 'oh-oh'-gevoel, moet je nagaan hoe dit op een beginner overkomt.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Wouter, hij vraagt advies, mijn advies is dus "koop een van de genoemde merken". Voor het zelfde geld koop je een A-merk die na een tijdje meer waard blijft en die je makkelijk kan verkopen (en dat is een feit). Ik geloof graag dat jij spuer blij bent met je f-one dream maar er zijn nog meer merken. En is nu eenmaal zo dat mensen kicken op bepaalde merken, moet zeggen dat f-one ook aardig dat imago krijgt maar ze zijn er nog niet.
Maar nog even on-topic (wouter ik denk dat je het met mijn eens bent) koop in ieder geval GEEN Wipika!!
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Je kunt ook denken aan een 14 meter of 15 maar vooral een breder board nemen 140 tot 150 en minstens 40 breed.
|
|
|
wouterb
|
Wipika ken ik qua service niet (ik heb zelf nog AB met 5th, maar daar hoef ik geen garantie meer op te verwachten hihi). Wat ik van de whip heb gelezen, wordt ik idd niet vrolijk van. Zeker niet als beginner!
|
|
|
justkitehigh
|
ik zou zoieso geen kite kopen onder de 2004 probleem is als je er snel op uitgekeken ben kom je er moeilijker vanaf en de prijs daalt aanzienelijk waarvoor jij hem heb gekocht. je moet gewoon een beetje rond kijken en het inderdaad op de betere merken houden zoals shockraven het al zei kwaliteit is beter en service is ook veel beter en dat is toch iets wat nog wel eens handig kan zijn.Je betaalt miss wat meer maar je heb er kwa prestaties veel meer aan dan overhaast een kite te gaan kopen(hierbij spreek ik uitervaring) (tong_kitesmiley)
en er is niets mis met een dream zolang je maar niet onder de 2005 gaat zitten (grinnik_kitesmiley)
suc6
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Kijk eens voor een slingshot diesel,
echt een TOP kite voor beginners en je hebt er later ook echt nog wat aan. Ken een goede local die er de vetste sprongen mee doet. Je zou ook nog kunnen kijken voor een Slingshot turbo Diesel geen idee hoe die vaart, maar het zou een top kite zijn voor beginners en ook als je redelijk gevorderd bent, Veel kiteshops geven les met de slingshot diesel (wordt in 2006 volgens mij een slingshot turbo diesel)
Heb hier een Wipika amp liggen maar die is al zo vaak gescheurd. geen doen meer aan. Service is ook niet helemaal top, kwaliteit is ook niet helemaal top, maar als je in 2006 kijkt ziet het echt echt goed uit. Eli Zarka die 'beult' echt super goed met zijn wipika's
Cabrinha CO2 schijnt ook echt een top beginners kite te zijn. Kan ik ook geen oordeel over geven omdat ik deze kite nog nooit heb gevlogen, de mensen die ze hebben zijn er super tevreden mee.
Succes met je keuze mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de slinshot diesel
Heb het zelf geleerd met een fuel 2002 6m². Niet aan te raden, Sleurbak ga niet lager dan 2004
|
|
|
daanbanaan
|
ik ben zelf begonnen met een vegas 12 meter prima kite voor een mooi prijsje heb je een 2004 of 2005 kite (allerbij top!!) tis een robuuste kite die wel tegen een stootje kan en als je wat meer gevorderd ben kan je er nog veel mee tis een all round kiteje als ik jou was zou ik een 14 meter vegas of een 15 meter sling shot feul halen allerbij redelijk snel en je heb er nog wat aan als je wat beter ben een wipka zijn relatief wat mindere kites vind ik (maar das een eigen mening)
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Wat is er mis met de kwaliteit van WiPiKa dan ? Ik vaar sinds 2003 met Amp en heb, behoudens af en toe een lekje aan uiteinde LE, geen problemen gekend.
Zou idd niet voor de Wip gaan. Is een expert kite met hoge aspect ratio...
Heb evt nog wel de onderstaande Amp+ voor je...
|
|
|
J.W.
Geen avatar
|
Hallo Bedankt voor jullie reacties en tips Ik kan nu lekker verder kijken wat er zoal in de markt is voor mij en hoop een goede keus maken Ik hoop dat ik ook veel op het water te vinden zal zijn om te kiten verder te leren
Dat het een goed kite jaar mag worden
Hartelijk dank allen geschikt van jullie
Met vriendelijke groet
Jan Willem
|
|
|
mazzomrx
|
mmmm. Ik ben zelf ook een beginnende kiter. Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de Learn2Kite van F.One....Hier heb ik basis van het vliegeren goed onder de knie gekregen en mijn eerste waterstarten....Ook is het leren van herstarten vanuit het water goed te leren...Het is een kite die graag omhooggaat en makkelijk naar de neutrale zone is te brengen..Ook reageert hij niet heftig op je stuurfouten.. Nu heb ik een 4u van F.One. Ook een special beginnerskite. Met 5e lijn. PM voor de prijs.... Zit nu wel in Holbox dus het duurt nog wel ff voordat ie beschikbaar is. Grtzzzzz PS, voor meer info www.fone.nl
|
|
|
plaaggeest
|
als beginner zou ik gaan voor een Cabrinha co2 of North toro, vegas, Naish boxer, aero2, f-one dream, Best yarga, ss feul/diesel.
|
|
|
xXx-stef-xXx
Gast
|
ik heb nog een beginnersboard te koop staan!.. zeer goede staat! voor meer uitleg stefke1111@hotmail.Comdoe maar een bod.. is een brunotti board 185 cm.. perfect om mee te beginnen!
|
|
|
J.W.
Geen avatar
|
Hebben jullie ervaringen met merk Best en Gaastra ?? Zijn die ook geschikt voor beginners?
|
|
|
Patrick..!
|
Wat Voor Kite's heb je op het oog..?
|
|
|
J.W.
Geen avatar
|
Er was mij eerst een Wipika aan geboden Maar daar ben ik toch vanaf gestapt ik heb diverse mensen daar over gesproken en gebeld die gaven me allemaal een negatief advies en later kreeg ik nog info van Best kite??? Ben nu info aan het verzamelen. en nu kijken wat er allemaal in de markt is Ik wil wel met een gebruikte kite beginnen kijk later wel hoe zich dat ontwikkeld. en heel veel research doen. Ik heb ook nog wel even tijd hoor, maar je kan je beter goed laten informeren en een wel overwogen keuze maken is mij mening Om zoo optimaal plezier te hebben en daar gaat het om natuurlijk
Maar als je zoo op dit forum kijkt zie je toch dat de meningen zijn verdeelt over bepaalde type.s kite een ieder ervaart dat op zijn manier lijkt me. en dat is voor de beginners toch wel een beetje boel verwarrend Jan Wilem
|
|
|
KiteDemon
|
J.W. misschien wordt het voor ons wat makkelijker als je aangeeft hoe zwaar je bent, wat je budget is en in wat voor windsterkte je de kite wil gaan gebruiken. Als beginnend kiter zoek je vooral stabiliteit, controle en makkelijke waterherstartbaarheid. Ga ervan uit dat je in de leerperiode de kite hoogstwaarschijnlijk wat vaker crashed, dus ga niet te ver in de tijd terug voor een gebruikte kite....deze zal dat gecrash waarschijnlijk niet lang trekken.
Maar een maatje van mij is ook beginner (totaal pas 10 sessies achter zijn kiezen) en kan nu lekker zijn rakjes trekken en goed hoogte lopen. Ik heb hem voor de gein een SLE/bow in zijn handen gedrukt om erachter te komen wat hij ervan vond. Hij vond dat een stuk makkelijker en gecontroleerder varen. Tevens start het veel makkelijker en sneller, en door het grotere bereik is de kite vaker inzetbaar, zonder dat je er nog een extra kite bij hoeft te kopen. En het belangerijkste voor een beginner....veiligheid! Voor meer info check de Best Waroo. Mischien iets meer geld dan je in gedachten had, maar uitermate geschikt om aan de behoefte van een beginner te voldoen en je dekt met 1 kite het bereik af van 2 C-kites. Zeker weten dat je daar meer plezier aan zal beleven dan een 2dehands C-kite en je progressie zal ook veel sneller gaan. Nu alleen nog de juiste maat bij je gewicht zoeken.
|
|
|
J.W.
Geen avatar
|
Hallo
Wel geschikt van jullie al die positivie berichten Ik ben bijna 2mtr groot en +_ 100kg Waar het mij nou om gaat dat ik eerst de basis verder uitbouw en de kite goed leer kennen. in wat rustiger weer.zoals ze dat allemaal zeggen En dan lekker op het water als het lekker stevig waait. Eigelijk wil ik zoveel mogelijk dit jaar op het water vertoeven.Top vind ik dat ze hadden tegen me gezegd dat ik moest gaan kijken ongeveer 16M grootte Zou een 14M ook goed Kunnen ?? Ik vlieger ook al een tijdje en daar is het allemaal mee begonnen. Vandaar dat ik nu wil gaan kiten. Ik dacht dat je voor +_400,- euro toch wel een leuke gebruikte kite kan kopen?? Ik zal de aan bevelingen allemaal in overweging nemen. En wat ik ook al zei, ik heb nog even de tijd hoor vandaar dat info aan het vergaren ben.
|
|
|
MartijnM
|
Voor jouw gewicht is een Takoon Wook2 14m2 ideaal. Ik heb er zelf 2 jaar mee gevaren: echt een topkite. Veel controle maar ook leuke sprongkracht.
|
|
|
yvette
|
ik heb nog een beginnersboard te koop staan!.. zeer goede staat! voor meer uitleg stefke1111@hotmail.Comdoe maar een bod.. is een brunotti board 185 cm.. perfect om mee te beginnen! Hey steffie kun je mij wat meer info verzenden onder yvettedenie@hotmail.com??
|
|
|