Carved boards???

(HJ) MINI-ME

Maart 06, 2006, 22:15:32
edit2Rapporteer  
Oke ik weet niet of ik in het juiste forum zit...maar lees haast niets over ervaring met nieuwe boards Huh Ik weeg 94kg en wil een kleiner board erbij kopen.. Heb nu de Fanatic easy rider 159 cm.
Hoor goede berichten over de CARVED en ook NOBILE Joepie
Wie-o-wie wil zijn/haar ervaring met ons (het forum ThumpsUp) delen schater
VincentC

Antwoord #1 Maart 06, 2006, 22:27:44
edit2Rapporteer  
zagy

Antwoord #2 Maart 06, 2006, 22:42:10
edit2Rapporteer  
carved zie je in nederland bijna niet, denk dat ze simpelweg te duur zijn!
tom_beul
Gast
Antwoord #3 Maart 06, 2006, 22:48:30
edit2Rapporteer  
Stel deze vraag eens op www.hanglos.nl *NN* Die gebruiker vaart Carved boards, uit tests blijkt het een goed board te zien, maar omdat deze boards erg duur zijn varen hier minder mensen mee, neme een een kijkje bij www.kitestuff.nl voor de Carved boards.

Over de Nobiles hebben al genoeg tests gestaan en uit die tests blijken het echt top boards te zijn. In het laatste kitesurf magazine staat een test over de nobile 666

EDIT:

Wat ik uit de zoekfunctie haal:

Review van xray:

Vandaag eindelijk mijn Nobile 666 kunnen varen. Ik had de laatste tijd al veel op de 126x38 kunnen proefvaren en dat was me erg goed bevallen.

Ten opzichte van mijn Jaime Pro M (126x38) was de 126 666 (vrijwel zelfde maat dus) beter in chop, sneller en langer in plane en makkelijker te landen. De Jaime carvede daarentegen iets makkelijker. Nadeel van de demo 666 vond ik de te harde pads maar zo bleek achteraf, dit waren niet de (zachtere) pads die op de produktieboards geleverd werden.

Hoewel ik altijd super te spreken was over de planneer eigenschappen van mijn eigen Jaime bleek het dus dat het beter kon. Voor 2006 zat ik dus eigenlijk sowieso te denken aan een maatje groter, bij de Jaime de L dus en bij de 666 de 129x39. Ik was echter huiverig voor het gebrek aan grip in een overpowerde situatie.

Na wat mailwisselingen met Mark Shinn toch maar besloten om inderdaad een maatje groter te gaan, hij voer zelf de 132x40 en had geen last van controle problemen als hij overpowered was. Ik wil me zeker niet met hem vergelijken maar mijn 90kg helpt wel...  .

Vandaag was het eindelijk zo ver, ik kon op mijn 129x39 varen. Het was niet optimaal, beetje te weinig wind voor mijn 12m en daarnaast ook nog wat af en aan. Ik was echter erg benieuwd naar 2 dingen, de planneer eigenschappen en de overpowered eigenschappen. Dat eerste heb ik kunnen testen maar dat tweede helaas niet.

Om op het eerste terug te komen, ik kon toch (puur gevoelsmatig) een duidelijke verbetering merken ten opzichte van de 126. Op zich logisch maar toch ook wel grappig want was is nou 1 cm in de breedte en 3cm in de lengte. Voorlopig brengt het precies wat ik wou, meer low-end. Met een beetje sinussen was ik al in plane en ook als de wind een beetje wegviel kon ik makkelijkd doorvaren.

Daarnaast vond ik de pop heerlijk en was de landing nog makkelijker en smoother dan met de 126. Binnenkort ff goed overpowered testen en dan kom ik met een uitbreiding op deze review!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Maart 07, 2006, 00:30:48
edit2Rapporteer  
Hoezo te duur Zagu???? De Nobile 666 kost 666 euries.... En die wordt wel gevaren en de Carved popper III kost 649 euries Huh Dus qua prijs nagenoed gelijk (cry_kitesmiley)
Emiel

Antwoord #5 Maart 07, 2006, 00:49:31
edit2Rapporteer  
ik vaar op een kalima boardje(redelijk onbekend omdat het pas dit jaar op de markt is gekomen) deze boards komen uit fuerte. ze zijn eerst 3jaar boards aan het testen en hebben nu 2 boards waarmee ze op de markt komen, de Freestyle en de Cruiser.
Ik vaar nu een maandje op de freestyle en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben! ik heb vroeger op een Fanatic boardje gevaren en vorig jaar op een Best drive125 die heeft dus bijna dezelfde afmetingen (best was 125x38, kalima is 125x38.5) mijn nieuwe boardje heeft meer pop en loopt een stuk beter hoogte! doordat het boardje wat breder is land je sprongen makkelijk en boek je die plank vet hard! ik merk wle dat hij in chop het niet helemaal naar zn zin heeft en dan wil die nog wel eens met water naar je gaan gooien maar als je em dan even flink intrapt heb je geen last meer. ik ben bang dat ik verliefd ben...
www.kalimakiteboarding.com

Laat het nog maar even staan maar er staat ervaring met Carved en Nobile. Nu graag weer ontopic.
xray

Antwoord #6 Maart 07, 2006, 02:12:09
edit2Rapporteer  
Carved was tot voor kort alleen maar custom en dus erg duur, 800e+!
Verder moet je inderdaad de zoekfunctie iets meer gebruiken HJ want over boards is al heel veel geschreven,niet over alle maar dat is door het grote aanbod ook onmogelijk....
Vince
Gast
Antwoord #7 Maart 07, 2006, 15:31:21
edit2Rapporteer  
Ik wil hier toch even reageren aangezien het me erg verbaasd dat Emiel zo zijn Kalima aan het promoten is (gesponsord). Je probeert dat board ook te verkopen en zegt daarbij dat hij maar iets van 3 uu gebruikt is. Hier beweer je dat je hem een maand hebt getest. 1 Van beide is niet waar. Of je probeert mensen voor de gek te houden aan wie je het boardje wil verkopen, of je wil laten blijken dat je hem al "grondig" hebt getest terwijl je er maar een paar uur op gevaren hebt.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Maart 07, 2006, 15:46:45
edit2Rapporteer  
oeps.................val je door de mand Emiel!!!!!!
yvette

Antwoord #9 Maart 07, 2006, 17:47:17
edit2Rapporteer  
 schater
Emiel

Antwoord #10 Maart 08, 2006, 00:44:06
edit2Rapporteer  
Ik wil hier toch even reageren aangezien het me erg verbaasd dat Emiel zo zijn Kalima aan het promoten is (gesponsord). Je probeert dat board ook te verkopen en zegt daarbij dat hij maar iets van 3 uu gebruikt is. Hier beweer je dat je hem een maand hebt getest. 1 Van beide is niet waar. Of je probeert mensen voor de gek te houden aan wie je het boardje wil verkopen, of je wil laten blijken dat je hem al "grondig" hebt getest terwijl je er maar een paar uur op gevaren hebt.

hahaha!
winter=weinig kiten
ik heb em een maand en van die maand heeft ie 3uur de nattigheid gevoeld. lijkt mij vrij logisch dat als ik een maand een board heb dat ik dan niet een maand gevaren heb.
over het testen, in een uurtje kan ik wel redelijk merken hoe een boardje vaart(eigenlijk voel je dat meteen al). als je testverslagen leest is dat ook niet vaak van een maand fulltime varen of wel?

het verkopen van dat board levert mij vrij weinig op en als je kijkt voor hoeveel ik mijne wil verkopen dan snap je dat ook wel.

Hangloose en zie je op het water!(daarna zal ik er wel weer uurtje bijzetten hoor Wink )
**NN**

Geen avatar

Antwoord #11 November 07, 2006, 21:14:02
edit2Rapporteer  
Wat vaar je nu Mini-ME? heb je carved geprobeerd dit seizoen op de events of niet?
Indien je nog steeds op zoek bent stuur dan ff een mail naar info@carved.be en regel ik wel een test voor je
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.