Stel deze vraag eens op
www.hanglos.nl *NN* Die gebruiker vaart Carved boards, uit tests blijkt het een goed board te zien, maar omdat deze boards erg duur zijn varen hier minder mensen mee, neme een een kijkje bij
www.kitestuff.nl voor de Carved boards.
Over de Nobiles hebben al genoeg tests gestaan en uit die tests blijken het echt top boards te zijn. In het laatste kitesurf magazine staat een test over de nobile 666
EDIT:
Wat ik uit de zoekfunctie haal:
Review van xray:
Vandaag eindelijk mijn Nobile 666 kunnen varen. Ik had de laatste tijd al veel op de 126x38 kunnen proefvaren en dat was me erg goed bevallen.
Ten opzichte van mijn Jaime Pro M (126x38) was de 126 666 (vrijwel zelfde maat dus) beter in chop, sneller en langer in plane en makkelijker te landen. De Jaime carvede daarentegen iets makkelijker. Nadeel van de demo 666 vond ik de te harde pads maar zo bleek achteraf, dit waren niet de (zachtere) pads die op de produktieboards geleverd werden.
Hoewel ik altijd super te spreken was over de planneer eigenschappen van mijn eigen Jaime bleek het dus dat het beter kon. Voor 2006 zat ik dus eigenlijk sowieso te denken aan een maatje groter, bij de Jaime de L dus en bij de 666 de 129x39. Ik was echter huiverig voor het gebrek aan grip in een overpowerde situatie.
Na wat mailwisselingen met Mark Shinn toch maar besloten om inderdaad een maatje groter te gaan, hij voer zelf de 132x40 en had geen last van controle problemen als hij overpowered was. Ik wil me zeker niet met hem vergelijken maar mijn 90kg helpt wel... .
Vandaag was het eindelijk zo ver, ik kon op mijn 129x39 varen. Het was niet optimaal, beetje te weinig wind voor mijn 12m en daarnaast ook nog wat af en aan. Ik was echter erg benieuwd naar 2 dingen, de planneer eigenschappen en de overpowered eigenschappen. Dat eerste heb ik kunnen testen maar dat tweede helaas niet.
Om op het eerste terug te komen, ik kon toch (puur gevoelsmatig) een duidelijke verbetering merken ten opzichte van de 126. Op zich logisch maar toch ook wel grappig want was is nou 1 cm in de breedte en 3cm in de lengte. Voorlopig brengt het precies wat ik wou, meer low-end. Met een beetje sinussen was ik al in plane en ook als de wind een beetje wegviel kon ik makkelijkd doorvaren.
Daarnaast vond ik de pop heerlijk en was de landing nog makkelijker en smoother dan met de 126. Binnenkort ff goed overpowered testen en dan kom ik met een uitbreiding op deze review!