Waarschuwing slijtage!!

roelvdgun

Antwoord #25 Maart 19, 2006, 01:11:23
edit2Rapporteer  
en als je nou eens een sleeve om het stuk van het katrol doet en dat goed in het kaarsvet doet? of helpt dat niet, als hij dan vast komt te zitte glijdt het in het begin nog, mischien katrolletjes ook invetten zodat dr minder snel water (dus zout) in komt Smiley
Psychotic

Antwoord #26 Maart 19, 2006, 01:14:55
edit2Rapporteer  
invetten van katrollen zodat het zand juist blijft plakken loser Nee, de oplossing is een gesleevede bridle van dynacore en fatsoenlijke katrolletjes......
KiteDemon

Antwoord #27 Maart 19, 2006, 02:02:35
edit2Rapporteer  
Ik heb zojuist een reserve bridle in elkaar geknutseld. Gesleeved op het gedeelte waar de katrollen lopen. Binnen een uurtje helemaal klaar en precies op maat. Het vervangen van de bridlelijn is binnen 60 seconden gebeurd. Gebruik gewoon de originele bridlelijn als voorbeeld, dan is het een eitje ThumpsUp
Mont

Antwoord #28 April 01, 2006, 18:02:10
edit2Rapporteer  
@ demon:
waar heb je die reserve bridles van gemaakt?
en wat heb  je voor die sleeves gebruikt?
waar kan dat spul gekocht worden in NL?

bij mijn xbow slijten de lijnen op de bar sneller dan die aan de kite (katrollen ff schoonspoelen na elke sessie scheelt). Kan de zelfde lijn (+ sleeve truuk) voor zowel de kite als de bar kant worden gebruikt?

tenx...
KiteDemon

Antwoord #29 April 01, 2006, 22:48:22
edit2Rapporteer  
Ik had nog wat kitelijn liggen. De originele bridlelijn als voorbeeld nemen, knoopjes op de juiste plaats maken, sleeven en voila. Sleevesetjes in verschillende diameters, kan je voor een paar euro in de shop krijgen.
Ik heb inmiddels een sessie of 6 intensief met aardig wat wind achter de kiezen, maar de bridlelijnen zijn nog steeds als nieuw. Ik denk dat als je een beetje zuinig op je gear bent, de slijtage 200% meevalt (in ieder geval bij de Waroo)
Beter gebruik je lijnen met dezelfde dikte als die origineel op de Xbowbar zitten. Kitelijn gaat niet werken voor de Xbowbar, is veel te dun.
dennisssss
Gast
Antwoord #30 April 02, 2006, 18:26:01
edit2Rapporteer  
Mijn eerste Airblast uit 2001, met achteruit start systeem, had precies hetzelfde probleem. Katrollen die binnen half jaar afbraken, niet meer rolden etc.

Zijn lekker opgeschoten dus schater
Wimt

Antwoord #31 April 04, 2006, 00:12:07
edit2Rapporteer  
Mijn naam werd een paar keer genoemd, dus laat ik sympa doen en reageren. Tussenstand over de Bow, mijn epox werkt, ondanks erg veel gebruik, rekken de naden niet meer.

Wel was er een toomdraad doorgesleten, op tijd gezien en vervangen. Katrollen vervangen door grotere katrollen bij de surfwinkel gekocht voor 4 euro per stuk. Het fibreren bij sturen door de kleinere katrollen die er eerder op zaten is nu weg. Denk dat ze heel lang meedoen.

Test in ` Der Kitesurf.de ` ; komt de X-bow erg goed uit, de Switchblade als beste, Best Waroo wordt de volgende keer getest. De Halo viel soms spontaan uit de lucht.

Als je kite eens in de braamstuiken komt; gooi de tube maar weg, nu 4 keer geplakt met totaal 20 gaatjes.
Iedere keer als ik `m plak, komen er nieuwe gaatjes, heb de LE, al met hoge druk uitgespoeld om doorntjes te verwijderen.

Handige tip van iemand om de tube eerst in te brengen in een 3 cm doorsnede buis van 2 m. De LE-tube kan dan niet verdraaien.
jelle192

Antwoord #32 April 04, 2006, 00:28:53
edit2Rapporteer  
I
http://harkenstore.com/uniface.urd/scpdinw1.ShowProd?B4RPMEB9Y9C5SO

die harken katrolletjes bedoel ik dus, zeer goed spul en loopt als een dolle, zand en zout geen probleem.

In de serieuze wedstrijdzeilsport is harken HET merk. Wel het duurst, maar ook het best. Twintig jaar garantie. Ze hebben ook hele kleine katrolletjes, met dezelfde kwaliteit.
La Flauwurhman

Antwoord #33 April 04, 2006, 06:33:19
edit2Rapporteer  
Dus regelmatig de katrollen checken, schoonmaken en een beetje smeren.

Beetje smeren?? Lijkt me geen goed plan! Vet trekt stof en zand aan waardoor het zaakie er niet soepeler van wordt. Niet smeren dus!!

Ga gewoon naar een goede zeilwinkel en leg het probleem voor. Zij hebben genoeg kennis in huis om je de juiste spullen mee te geven.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.