boos .....doei tegen homespot

lennart

Berichten: 1167
Maart 23, 2006, 03:30:45
edit2Rapporteer  
Er geld een verbod voor alle randmeren(Veluwemeer, Wolderwijd enz.) dus ook in de omgeving van Nunspeet/Elburg. Elburg zal ook nooit meer als spot worden toegelaten omdat het te dicht op de vaargeul ligt.



Als je het water op gaat kun je een boete krijgen. Dit zonder waarschuwing!!!



 ListenToMe   ListenToMe  Windsurfen is niet verboden. ListenToMe ListenToMe



 (cry_kitesmiley)   (cry_kitesmiley)   (cry_kitesmiley)  nou ik kan dus doei tegen mijn home spot zeggen en nog veeel meer mensen vrees ik wie wister er al van en hoelang mag dit al niet meer  ThumpDown ThumpDown
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #1 Maart 23, 2006, 03:33:13
edit2Rapporteer  
balen man voor je..
moet er nie taan denken dat grevelingen wordt afgesloten voor kiters
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #2 Maart 23, 2006, 03:46:17
edit2Rapporteer  
Jij zegt veluwe meer is dit dan ook het eind van strand horst  ThumpDown
mzzl Kèvin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Maart 23, 2006, 03:47:03
edit2Rapporteer  
Zwaar klote is dit man. Maar ik snap nog steeds niet waarom ze nou nou extreme onderscheid tussen windsurfers en kitersurfers gemaakt hebben: het zijn allebei onvoorspelbare, snelle, wendbare en door de wind voortbewogen watersporters. Alleen windsurfen bestaat wat langer.
mellanie

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Maart 23, 2006, 03:50:58
edit2Rapporteer  
ooow neej........wat is dat nou weer voor idiote actie grrrrrrr!! Daar gaat ook mijn homespotje.........wat een onzin hej..........mag op Horst nog wel of daar ook nie meer?
gonkerd

Berichten: 15
Antwoord #5 Maart 23, 2006, 03:52:53
edit2Rapporteer  
Hoe ben je dit te weten gekomen?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #6 Maart 23, 2006, 04:08:29
edit2Rapporteer  
Hmm, vorig jaar ook al het geval voor Elburg, politie heb ik 1x gezien en toen zwaaiden ze vriendelijk. En ik heb er toch VEEL gevaren... Spot is an sich niet gevaarlijk, niet voor kiters of windsurfers. Waarom ze windsurfen niet ook verboden hebben lijkt me duidelijk, er zitten daar 2 campings die leven op duitse windsurfers.........

Verder zit er een kiteschool die ik afgelopen oktober nog vrolijk les zag geven dus tja...
TijN

Berichten: 426
Antwoord #7 Maart 23, 2006, 04:09:18
edit2Rapporteer  
Mag hopen dat je op Horst nog wel mag kiten stelletje halve toffen pffff.. ListenToMe
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #8 Maart 23, 2006, 04:12:00
edit2Rapporteer  
randmeren van strand horst hadden ze het volgens mij over, ik kreeg dit ook door een kameraad te horen nadat ik zei dat ik wou gaan kitesuren op elburg. Igg strand horst word niet over gepraat. Die gene had naar het regiovertegenwoordiger van NKV gemaild, en dit kwam er zeg maar uit.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #9 Maart 23, 2006, 04:57:51
edit2Rapporteer  
Zijn er ook al borden geplaatst dat kitesurfen verboden is  ? Zolang dat niet het geval is kan je er nog wel met een waarschuwing vanaf komen denk (hoop) ik  :Smiley.

Betekent dus dat Horst het enige plekje is waar het geoorloofd is......gaat dus helemaal nergens over  (angry_kitesmiley).
Alle kiters naar één spot........nee, dat is veilig  ThumpDown

Nunspeet bedoel je Camping het Plashuis mee Lennart?? Mooi balen dan.

Als jij bij Elburg kite, waar stap je dan op, via de camping daar (dus niet de polderkant)?

Grtz. Bridges
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #10 Maart 23, 2006, 05:06:54
edit2Rapporteer  
 gewoon nergens mag je meer en ik vrees dat horst ook niet meer mag aangezien het verbot eris omdat er een vaargeul ofzo is .. okee is eer maar warom mag je er dan niet meer kitesurfen en wel windsurfen
Zijn er ook al borden geplaatst dat kitesurfen verboden is ? Zolang dat niet het geval is kan je er nog wel met een waarschuwing vanaf komen denk (hoop) ik :Smiley.

Betekent dus dat Horst het enige plekje is waar het geoorloofd is......gaat dus helemaal nergens over (angry_kitesmiley).
Alle kiters naar één spot........nee, dat is veilig ThumpDown

Nunspeet bedoel je Camping het Plashuis mee Lennart?? Mooi balen dan.     

Als jij bij Elburg kite, waar stap je dan op, via de camping daar (dus niet de polderkant)?

Grtz. Bridges
ja nunspeet bij de camping !! en bij elburg stap je op bij de camping ja
Darkwing
Gast
Antwoord #11 Maart 23, 2006, 05:08:26
edit2Rapporteer  
Horst ook niet meer? Hoe zit dat dan met die O'neil Acces?

Denk niet dat Telstar daar blij mee is, gheghe.

Lijkt me zoiezo sterk, dat ze het gaan verbieden op Strand Horst!
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #12 Maart 23, 2006, 05:17:48
edit2Rapporteer  
Dit is echt een sjit voor je man .. Wat zegt het NKV hiervan ?
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #13 Maart 23, 2006, 05:50:58
edit2Rapporteer  
klote man, als je niet meer op horst mag kite word ik gek (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley)(cry_kitesmiley)
Joshua

Berichten: 55
Antwoord #14 Maart 23, 2006, 07:01:35
edit2Rapporteer  
Volgensmij mag op Horst nog wel gewoon gekitesurfd worden, alleen op alle overige plekken aan het veluwe meer is het verboden. Ik meende dat dit vorig jaar ook al zo was. Toen hoorde ik ook verhalen dat kitesurfers van het water waren afgestuurt en een boete moesten betalen. Als je geen geld bij je had kon je ke kite afstaan bij Ome agent en hem weer ophalen nadat je had betaalt.
Ik zelf baal hier ook flink van (want ik vaarde ook altijd bij elburg), maar ik denk niet dat er heel veel zal gaan veranderen aangezien het vorig jaar ook al verboden was of ze moeten dit jaar nog strenger worden (angry_kitesmiley).
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #15 Maart 23, 2006, 13:50:43
edit2Rapporteer  
Ik zal nog maar een keer uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt.

Begin vorig jaar is de regelgeving van het Binnenvaart Politie Reglement (BPR) aangepast. Het BPR is de algemene regelgeving op de binnenwateren in Nederland, waaronder ook het IJsselmeer en de Waddenzee vallen. Oosterschelde, Eems/ Dollard en Noordzee vallen hier buiten en hebben hun eigen regels.

In het BPR is vastgelegd dat het varen met een vaartuig dat wordt voortbewogen door een vlieger (kitesurfen dus) is verboden op wateren waar het BPR van kracht is. Dat betekent dus dat kitesurfen verboden is op alle binnenwateren, het IJsselmeer en de Waddenzee.

Er kan op bepaalde plaatsen echter een uitzondering worden gemaakt op het BPR. Dit dient dan aangevraagd te worden bij Provincie en Rijkswaterstaat. Voor een aantal spots langs het IJsselmeer is dit inmiddels geregeld (Kornwerderzand, Makkum, Stavoren, Workum, Mirns, Lemnmer,.....) Op een aantal spots lopen de onderhandelingen met de instanties nog en op sommige spots wordt kitesurfen gedoogd in afwachting van de ontheffing. Op alle andere spots binnen het BPR gebied is kitesurfen dus verboden.

Het kan zijn dat de onderhandelingen nog lopen, maar dat de instanties het niet zien zitten dat een ontheffing zal worden verleend, waardoor kitesurfen niet wordt gedoogd. Verboden dus.
Het kan ook zijn dat er geen ontheffing is aangevraagd (Omdat er geen regiovertegenwoordiger actief is bijvoorbeeld). Dan zal er dus geen ontheffing worden gegeven. Als niemand een ontheffing aanvraagt komt ie er ook niet.
Laatste mogelijkheid is dat een aangevraagde ontheffing is afgewezen (kiten definitief verboden)

Als je voor jou homespot wilt weten hoe de vlag erbij hangt, kun je het best contact opnemen met de regeiovertegenwoordiger.


In het kort: Kitesurfen binnen het BPR gebied is alleen toegestaan op plaatsen die daar middels een ontheffing voor zijn aangewezen of waar het in afwachting van een ontheffing wordt gedoogd. Een ontheffing ziet er voor elke spot anders uit (vaargebied, openingstijd, enz). Op kitespots met een ontheffing staat een bord met aanwijzingen en regels. Een ontheffing komt er alleen als er om gevraagd wordt.

Ik weet niet precies hoe het er voor staat met het Veluwemeer. Je zou de regeiovertegenwoordiger kunnnen vragen hoe het precies zit.

Ik hoop in ieder geval dat het zo wat duidelijker is.
olaf2
Gast
Antwoord #16 Maart 23, 2006, 16:37:40
edit2Rapporteer  
het kitesurfen bij elburg licht al vanaf voorig jaar plat, er woord hier nog wel gekite. ik heb er vorig jaar ook nog veel gekite en altijd zonder problemen. ik weet niet hoe dat dit jaar gaat lopen. bij nunspeet is het ook al een tijd gesloten en hier controleert de politie wel en geeft ook boetes. de oorzaak dat het bij nunspeet verboden is zover ik weet is  de zeilschool of vereniging die daar ook zit er te veel last van had. deze hebben er over lopen klagen en vanaf dat momend is het er verboden.
op alle binnenmeren is het dus veboden ook op kleine meertjes in het binneland en er bestaat dus een kan op een boete.
op strand horst is het volgens mij nog wel open maar dit weet ik niet zeker. ik zie ze er nog wel kiten soms maar ik geloof dat ze er ook mee bezig waren om het dicht te gooien, maar dit gaat nog wel een tijd duren omdat er zoveel kiters zijn.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #17 Maart 23, 2006, 16:39:35
edit2Rapporteer  
Maakt het geheel allemaal duidelijk.

Citaat
Het kan zijn dat de onderhandelingen nog lopen, maar dat de instanties het niet zien zitten dat een ontheffing zal worden verleend, waardoor kitesurfen niet wordt gedoogd. Verboden dus.

"Niet zien zitten" zie ik ook als: "gemakzuchtig om zich er in te verdiepen".......leer mij besturen van gemeentes/provincies kennen  (angry_kitesmiley).

Tijd voor een protestactie misschien?? Het is nu nog vroeg in het voorjaar dus kan het één en ander eventueel misschien nog worden aangepast. 
Ik zat te denken in de trend van lekker vliegeren op het strand.............het verbod geldt tenslotte voor kitesurfen en niet voor vliegeren  (grinnik_kitesmiley).
Dit met de mededeling dat als er geen "spot" wordt gecreeërd wij dit zomers op mooie dagen ook kunnen gaan doen op de plekken waar de badgasten komen (niet serieus natuurlijk maar dat weten zij niet).
Weet ik wel dat dit te ondervangen is met een verbod op vliegeren oid maar je hebt wel weer je stem/mening  laten horen, regel daarnaast een plaatselijke krant erbij en ook eventueel  meningen van de camping-eigenaren die langs het Veluwemeer zitten (die ook niet blij waren met een verbod), en ik denk dat je dan wel weer een aardig artikel hebt...............

Iemand andere ideëen???

Grtz. Bridgs
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #18 Maart 23, 2006, 16:56:06
edit2Rapporteer  
Kern van het probleem is eigenlijk dat de kiter niet valt onder een bepaalde groep vaartuigen en dus eigenlijk uniek is.  Deze uitzonderig is dus gelijk het punt waarover de wetgever valt, gezien het aantal incidenten met kiters.

Een windsurfer is een"plankzeiler"en dus een zeilvaartuig. Als je de windsurfer dus ergens wilt weren dan heeft dit gevolgen voor de hele zeilsport. Dit is dus een stuk lastiger te organiseren omdat je het hier hebt over een veel grotere groep met minder incidenten.

Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Lord of the boards.
Klote voor je.

Groet,
Marc
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Maart 23, 2006, 18:07:10
edit2Rapporteer  
Volgens de laatste info is er bij strand Horst sprake van een gedoog beleid. Het nu-al / zonder aanleiding gaan protesteren door bijv met je kite op het strand bezig te gaan is STOM. je daagt dan de plaatselijke autoriteiten uit en dat verlies je altijd! Sterker nog, je brengt de kitesport weer eens lekker negatief in beeld waardoor het voor anderen (nog) moeilijker wordt om de zaken netjes te regelen. Houd je aan de regels! Doe geen stomme ondoordachte dingen!!! Blijf met je kite uit de vaargeulen!!! Om maar even een voorbeeld te geven: Nadat ik bij de gemeente Lelystad geinformeerd had voor een eventuele vrijstelling hier op het Markermeer / Ijsselmeer werd mij medegedeeld dat men dat helemaal niet ziet zitten omdat de kitesurfers nu al, zonder officiele vrijstelling,  regelmatig in de vaargeul worden gespot............
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #20 Maart 23, 2006, 18:49:40
edit2Rapporteer  
Hoi Idefixe,

Of het zonder enige aanleiding is ben ik niet helemaal met je eens, gemeentes nemen vaak heel makkelijk vanachter hun bureau beslissingen zonder zich er verder in te verdiepen.

Ik ben het wel helemaal met je eens dat we moeten voorkomen dat het kiten (weer) in een negatief daglicht wordt gesteld.
Waarom bv. geen kiten toestaan buiten de vaargeul?? Zodra iemand dan wèl in de vaargeul komt meteen een flinke boete geven of de spullen in beslag!! Nu moeten de goeien onder de kwaaien lijden.

Waarom geen kiten toestaan tot een bepaalde periode en na een bepaalde periode (voor- na seizoen), lijkt me kleine moeite groot plezier voor alle partijen.

Af en toe kan wat actie geen kwaad om de gemoederen wat wakker te schudden  ListenToMe, neem bovengenoemd voorbeeld, je treft er niemand mee, als je het goed aanpakt krijg je een positief stuk in de krant en men laat zijn gedachten er weer eens over gaan.
Leg daarnaast een aantal goed onderbouwde alternatieven voor aan de gemeentes dan lijkt het me op zich toch niet zo STOM....................
De manier waarop blijft wel belangrijk natuurlijk, wakker schudden okee, provoceren nee.
Niets doen levert sowieso niets op

Bridges
 
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #21 Maart 23, 2006, 19:37:09
edit2Rapporteer  
Volgensmij mag op Horst nog wel gewoon gekitesurfd worden, alleen op alle overige plekken aan het veluwe meer is het verboden. Ik meende dat dit vorig jaar ook al zo was. Toen hoorde ik ook verhalen dat kitesurfers van het water waren afgestuurt en een boete moesten betalen. Als je geen geld bij je had kon je ke kite afstaan bij Ome agent en hem weer ophalen nadat je had betaalt.
Ik zelf baal hier ook flink van (want ik vaarde ook altijd bij elburg), maar ik denk niet dat er heel veel zal gaan veranderen aangezien het vorig jaar ook al verboden was of ze moeten dit jaar nog strenger worden (angry_kitesmiley).


lijkt me sterk, boete aftikken bij oom agent is er in Nederland niet bij!! bedoel je niet legitimatie?

maar idd nikszooi, wordt nu veel te druk op andere spots zoals muiderberg
Le Coq
Gast
Antwoord #22 Maart 23, 2006, 20:15:50
edit2Rapporteer  
Begin vorig jaar is de regelgeving van het Binnenvaart Politie Reglement (BPR) aangepast. Het BPR is de algemene regelgeving op de binnenwateren in Nederland, waaronder ook het IJsselmeer en de Waddenzee vallen. Oosterschelde, Eems/ Dollard en Noordzee vallen hier buiten en hebben hun eigen regels.


Voor degenen die er in zijn geinteresseerd; de volledige tekst van het binnenvaartpolitieregelement is te vinden op: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Binnenvaartpolitiereglement
rkl4
Gast
Antwoord #23 Maart 23, 2006, 21:17:45
edit2Rapporteer  
Even voor de duidelijkheid.

Er mag op geen enkele spot meer worden gevaren (op enkele friese spots na) rondom het IJsselmeer/Randmeren. Je kunt dus overal een boete krijgen!!

Dit is inderdaad al langer bekent. Ook is er een verbod voor StrandHorst!! Je kunt dus een boete krijgen als je daar vaart. We zijn heel druk met het krijgen van een ontheffingen, dit is ons nog niet gelukt.
 

Richard Klunder

NKV regiovertegenwoordiger Veluwemeer
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #24 Maart 23, 2006, 21:21:38
edit2Rapporteer  
man ik snap echt niet waarom ze moeilijk doen dat er kiters op strand horst zijn (angry_kitesmiley)

en hoe hoog mag die boete dan wel niet zijn Huh
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.