boos .....doei tegen homespot

lennart

Berichten: 1167
Antwoord #25 Maart 23, 2006, 21:46:23
edit2Rapporteer  
hmmmm .. geeen idee hey kan je je kite kosten schijnbaar
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #26 Maart 23, 2006, 22:36:48
edit2Rapporteer  
Hee Le Coq,

Heb je misschien een iets specifiekere link.
Met name waar het kiten in genoemd wordt.
Jouw link geeft inderdaad het hele reglement weer maar dat is me nogal een pak papier  (hangloose_kitesmiley)

Bridges
Le Coq
Gast
Antwoord #27 Maart 23, 2006, 23:22:05
edit2Rapporteer  
Hee Le Coq,

Heb je misschien een iets specifiekere link.
Met name waar het kiten in genoemd wordt.
Jouw link geeft inderdaad het hele reglement weer maar dat is me nogal een pak papier (hangloose_kitesmiley)

Bridges

Bovenaan de betreffende pagina kun je zoeken naar een woord uit de tekst.
In artikel 9.05 staat iets over "Zeilplanken en soortgelijke vormen van watersport"

Succes!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #28 Maart 24, 2006, 00:14:24
edit2Rapporteer  
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #29 Maart 24, 2006, 00:14:49
edit2Rapporteer  
Gevonden! Spreekt voor zich;

Artikel 9.05. Zeilplanken en soortgelijke vormen van watersport

1. Onverminderd artikel 9.04, eerste lid, is het op de voor de doorgaande vaart bestemde gedeelten van de in bijlage 16 opgenomen vaarwegen verboden te varen met een zeilplank.
 
2. Het is verboden te varen met een door een vlieger voortbewogen plank.
 
3. De bevoegde autoriteit kan vaarwegen of gedeelten daarvan aanwijzen waarop het verbod, bedoeld in het tweede lid, overdag niet van toepassing is.
 


Body-draggen (naast het vliegeren) kan dus wel  :Smiley  (dit in het kader van een eventuele (doordachte) actie.

Vraagje Richard:
Citaat
Dit is inderdaad al langer bekent. Ook is er een verbod voor StrandHorst!! Je kunt dus een boete krijgen als je daar vaart. We zijn heel druk met het krijgen van een ontheffingen, dit is ons nog niet gelukt.

Wat is het probleem waar jij/jullie tegen aan lopen?? Welke argumenten etc.

Bridges


lennart

Berichten: 1167
Antwoord #30 Maart 24, 2006, 01:53:58
edit2Rapporteer  
Gevonden! Spreekt voor zich;

Artikel 9.05. Zeilplanken en soortgelijke vormen van watersport

1. Onverminderd artikel 9.04, eerste lid, is het op de voor de doorgaande vaart bestemde gedeelten van de in bijlage 16 opgenomen vaarwegen verboden te varen met een zeilplank.
 
2. Het is verboden te varen met een door een vlieger voortbewogen plank.
 
3. De bevoegde autoriteit kan vaarwegen of gedeelten daarvan aanwijzen waarop het verbod, bedoeld in het tweede lid, overdag niet van toepassing is.
 


Body-draggen (naast het vliegeren) kan dus wel :Smiley (dit in het kader van een eventuele (doordachte) actie.


ook dan niet meer op strand horst  Huh     Huh    (cry_kitesmiley)    (cry_kitesmiley)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #31 Maart 24, 2006, 04:48:48
edit2Rapporteer  
precies!
Maar daar wordt het nu gedoogd, omdat er uitzicht is op ontheffing. Alleen daarom.
Als je gaat lopen kloothannessen, kan je dus alsnog een boete en een oprot-gebod krijgen.
Tevens verknal je het voor de rest, want een ontheffing kan je dan wel vergeten.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #32 Maart 24, 2006, 05:16:47
edit2Rapporteer  
Gewoon afwachten is het beste. Als we serieus genomen willen worden, moeten we geen kansloze eenmansacties gaan doen. Daar zullen ze alleen maar om lachen of ze grijpen het juist aan om het tegen ons te gebruiken. Zolang we serieus in gesprek zijn is er nog hoop op ontheffingen. Er lopen nog behoorlijk wat aanvragen en ik verwacht dat er dit jaar zeker weer een paar ontheffingen bij zullen komen.

Door met opzet de overheden uit te dagen, kan 1 persoon het wel degelijk verpesten voor de rest. 1 overtreding wordt wel gezien, terwijl 10 kiters die zich aan de regels houden niet worden opgemerkt. Maar dit is al een oude discussie.

Als je dan toch zo graag iets wil doen, kom dan het team van regiovertegenwoordigers versterken of geef bij de regiovertegenwoordiger van jou spot aan dat je wat wilt doen. Voel je je daartoe niet geroepen, houd je dan in ieder geval aan de regels. Dat is het minste wat je kan doen. Want nogmaals, met tegenstribbelen kom je niks verder en heb je uiteindelijk alleen jezelf te pakken als de bekeuring op de mat valt.

Groeten,

Jan Piekstra
Regio Lauwersoog.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #33 Maart 24, 2006, 05:50:04
edit2Rapporteer  
Tja, dat versterken van de regiovertegenwoordiging willen ze toch niet en gezien de reacties tot nu toe (het speelt al een behoorlijk poosje) en de geboekte resultaten heb ik er erg weinig vertrouwen in! Ik ga gewoon lekker mijn ding doen!
niels

Berichten: 356
Antwoord #34 Maart 24, 2006, 20:58:37
edit2Rapporteer  
had een berichtje gestuurt naar Richard (NKV Regiovertegenwoordiger Veluwemeer)
en dit kreeg ik trug

We zijn druk in onderhandeling met RWS en andere overheids instellingen en
daarbij is al besloten niks te doen aan het Veluwemeer. Voor ons is het op
dit moment belangrijker om Strand Horst weer vrij te krijgen.

Als we ook inzetten op het veluwemeer en die word afgewezen dan word
strandhorst hoe dan ook afgewezen.

We gaan zeker proberen een spot te krijgen rond het veluwemeer alleen zal
dat niet voor dit seizoen meer lukken.

Ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen.

Als je contacten hebt bij de gemeente dan hoor ik het graag en zal ik je
benanderen op het moment dat we de RWS gaan vragen of we een spot mogen
aan het veluwemeer. Want er moet daar veel geregeld worden.

Groeten Richard
NKV Regiovertegenwoordiger Veluwemeer
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #35 Maart 24, 2006, 22:31:58
edit2Rapporteer  
Citaat
Als we ook inzetten op het veluwemeer en die word afgewezen dan word
strandhorst hoe dan ook afgewezen.

Lijkt me een vreemd beleid  Huh, of een spot wel of niet wordt toegewezen hangt toch van heel wat andere factoren af.
(Zou wel kunnen dat dit gebeurd maar dat is dan de kortzichtigheid van de gemeente/provincie waarover al eerder is gerept die niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is  (angry_kitesmiley))

Blijft toch vreemd............

Bridges
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #36 Maart 24, 2006, 23:03:07
edit2Rapporteer  
Wat wel gedaan kan worden is een E-mail aktie houden om strandt Horst open te houden voor kitesurfen ,Dat zou dan georganiseerd moeten worden door het NKV en dan zoveel mogelijk E-mails verzenden naar de betrokken bewindslieden en gemeenteraden Met het verzoek om het kitesurfen mogelijk te maken in die regio,En om het probleem zo onder hun aandacht te brengen,Je kan dan ook denken aan de locale pers op de hoogte brengen over het  probleem van het sluiten van standt Horst als kitesurf locatie, Volgens mijn is dat eind 2005 ook gedaan om het Autostrand in Oostvoorne weer open te krijgen . (huilen_kitesmiley)
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #37 Maart 25, 2006, 01:36:52
edit2Rapporteer  
Goed plan!!  ThumpsUp

Dan meteen het Veluwemeer meenemen met de argumenten waarom (meer spreiding, minder kans op ongevallen etc.)
Misschien dat het NKV een "standaardbrief" op hun site kan zetten die iedereen kan downloaden en dan zijn eigen naam eronder kan zetten.
Moet kunnen lijkt mij.

Misschien ook meteen naar de diverse gemeentes die verantwoordelijk zijn voor bepaalde spots.
E-mail adressen van politiekepartijen van die gemeentes zijn zo te vinden.
Kan het meteen worden meegenomen in de vergaderingen aldaar  ThumpsUp

Bridges
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #38 Maart 25, 2006, 02:47:04
edit2Rapporteer  
waarom kiten in de vaargeul?
Er is toch ruimte genoeg om de vaargeul te mijden dit laatste geldt helemaal voor Elburg en Nunspeet
niels niet ingelogt
Gast
Antwoord #39 Maart 25, 2006, 04:11:25
edit2Rapporteer  
het vervelende van dit hele verhaal is dat het lijkt of ze bij het NKV zitten te slapen
wij zitten nu al een jaar te wachten tot er toestemming is om op horst te kiten
om nog maar te zwijgen over de rest van de spots (wat dit jaar dus niet meer gaat lukken)
wat doen ze bij het NKV met mijn geld ?  stuur ons ook eens een bericht met wat de  vorderingen zijn en of er hulp nodig is (bv. handtekeningen)
wij zijn immers de genen die alles betalen
maar ik zou het wel verkeert zien als ik zeg dat ik kan fluiten naar mijn spot
ik zeg nog een ding.  zie jullie wel op nunspeet . dan maar een boete (net als die 20 duitsers die er ook aanwezig zijn dus gekite wordt er tog wel)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #40 Maart 25, 2006, 08:03:52
edit2Rapporteer  
Niels, mijn idee!
Paul

Berichten: 275
Antwoord #41 Maart 25, 2006, 21:55:58
edit2Rapporteer  
Heren,

Ik vraag jullie het vertrouwen. We werken nu met spoed aan een oplossing voor Horst. Gezien eerdere posts op dit forum , waar niet zinnig of constructief werd gereageerd, lijkt me het niet verstandig nu op details in te gaan. We werken hard aan een oplossing en komen hopelijk snel met duidelijkheid.
Indien er ideeen zijn of mensen die willen helpen, graag. Je kan mailen naar paul@kitesurfvereniging.nl.

Groet,
Paul NKV (muiderberg en Horst)
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #42 Maart 25, 2006, 23:02:45
edit2Rapporteer  
Hoi Paul,

Genoemde E-mail actie is daat geen goed idee ThumpsUp?

Ik wil op zich best wel een steentje bijdragen, geef maar even aan hoe.
Mag via mijn mail of op forum. Voordeel van het laatste is dat anderen zien wat ze eventueel ook kunnen bijdragen om tot een oplossing te komen.
Ik hoor van je.

Bridges
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #43 Maart 26, 2006, 01:04:21
edit2Rapporteer  
Een email actie lijkt me meer een laatste wanhoopsdaad. We kunnen beter eerst de uitslag maar even afwachten. Ik weet zeker dat Paul hard zijn best doet. Ik weet ook dat een ontheffing niet zomaar even geregeld is. Er zijn zoveel partijen die tevreden gesteld moeten worden. Dat kost gewoon veel tijd en dat heeft de regiovertegenwoordiger niet in de hand. Het lijkt daarom misschien of er niks gebeurt.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #44 Maart 26, 2006, 01:19:03
edit2Rapporteer  
En... ambtelijke molens draaien langzaam.. Suc6 Paul!
JER
Gast
Antwoord #45 Maart 26, 2006, 02:42:31
edit2Rapporteer  
Lekkah verhaal met Strand Horst dan! En die Kitescholen die daar les geven dan, wat ik weet is dat Mike (Takeoff), Manfred (Absolute), en Jeroen van Linesup daar les geven dat zullen zij toch niet goedvinden??

Kheb vorige week nog met Manfred gesproken van kiteschool (Absolute) en die vertelde dat ie een stevig telefoon gesprek heeft gehad met de Rijkswaterstaat, rijkswaterstaat vertelde dat de kiters op de bon geslingerd zullen gaan worden indien zij de vaargeul oversteken, verder vertelde rijkswaterstaat dat het akkoord gaat met de scholen die daar nu zijn gevestigd, het lesgeven in het kiten vraagt om meer veiligheid dan bijv Windsurfen, waardoor een stadiep en obstakelvrij gebied de hoofdzaak moet zijn binnen de grenzen van het lesgeven binnen het kitesurfen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #46 Maart 27, 2006, 03:13:10
edit2Rapporteer  
Vaargeul niet meer oversteken, hahahahahahaha wat een bullshit....
Paul

Berichten: 275
Antwoord #47 Maart 27, 2006, 04:09:46
edit2Rapporteer  
Hoi Paul,

Genoemde E-mail actie is daat geen goed idee ThumpsUp?

Ik wil op zich best wel een steentje bijdragen, geef maar even aan hoe.
Mag via mijn mail of op forum. Voordeel van het laatste is dat anderen zien wat ze eventueel ook kunnen bijdragen om tot een oplossing te komen.
Ik hoor van je.

Bridges

Bedankt ik zal je hulp aanspreken indien we deze nodig hebben.
SkyRideR @ Job
Gast
Antwoord #48 Maart 27, 2006, 17:16:25
edit2Rapporteer  
Lekker lullig ook voor onze ooster buren die er niks van weten, bij de twee campings (nunspeets en elburg) staat namelijk niks dat het niet mag? Tevens zijn dat 2 pleken waar je meer ruimte tot de vaargeul hebt dan op strand horst?

Toch raar niks vermelden aan het water en dan wel mensen op de bon slingeren? als ik niet zo veel op fora's als dit zou kiten dan had ik ook niet geweten dat daar niet gevaren mag worden.

Wat ik weet is dat inderdaad alleen op de 7 spots aan de oost kant van het ijselmeer duidelijk staat hoe en wat over het kitesurfen, met grote duidelijke borden. (Afsluitdijk, Makkum, Workum, Stavoren, Hindelopen, Mirns en Lemmer)

Hoop wel dat Elburg en Nuspeet toch ook gaan lukken, want met Oost is dat een ideale spot en dichterbij dan friesland voor mij.

En verder hoe zit het dan met Zeewolde????
globe

Berichten: 1143
Antwoord #49 Maart 27, 2006, 17:34:39
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=14808.0

lees dit ook even door.

Ik begreep van het NKV dat er voorlopig geen plannen zijn om Nunspeet / Elburg open te krijgen.
NKV zet haar zinnen nu eerst op Horst, omdat dit een populairdere spot is.

Erg begrijpelijk natuurlijk, er moet een hop werk verzet worden om een spot open te krijgen.
Je kunt beter 1 spot goed aanpakken dan met 4 projecten half bezig te zijn.

Klote voor de 'Veluwemeer locals' maar het is niet anders. Ik wil vooral Paul en Richard niet in de weg zitten met de strijd tegen de Rijkswaterstaat Bierkaai dus heb me er maar bij neergelegd.

Het is trouwens niet alleen Rijkswaterstraat die dwars zit. Natuurverenigingeen, IVR en de lokale zeilvereniging gaat ook tegenwerken. Kortom, Nunspeet wordt lastig. Elburg onmogelijk omdat daar de vaargeul praktisch langs het strand loopt.

Please... geen nutteloze reactie posten en breng je medekiters op de hoogte van de situatie op het Veluwemeer. Ga niet in de vaargeul kiten en hou het rustig op de stranden. negatieve publiciteit kunnen we niet gebruiken zal de vooruitgang om de spot open te krijgen niet bevorderen.

Voor meer info, neem dan contact op met de NKV.

groeten,

Guido
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.