Ongelukje brouwersdam!

ouddorp-rules

Maart 27, 2006, 20:03:17
edit2Rapporteer  
Vanmiddag vlak voor de middagdienst ff vlug op de brouwersdam kijken. Er waren een aantal kiters bezig(oa fons) en zo als het zag was het behoorlijk vlagerig.
Ik zag op een gegeven moment iemand in normale kleding(hij wou het leren denk ik) aanstalten maken om een kite op te laten, ik dacht nog: best link in deze vlagerige omstandigheden. Zeker om het vloed aan het worden was en het strand heel klein is.
Persoon in kwestie ging vervolgens met zijn bar/lijnen vlak bij de stenen staan en de kite werd opgelaten bij het water, in mijn ogen een zeer onverstandige beslissing!!!
Persoon die de kite vasthield liet op een gegeven moment de kite los(of de andere persoon hier toestemming voor gaf weet ik niet), terwijl de kite helemaal nog niet strak stond, waarna de kite vrolijk stuiterend over het strand richting de stenen ging. Eenmaal in de powerzone ging de kite lekker los waarna de persoon in kwestie loeihard achter de kite aanging. Dit stuiterend over de stenen, ik heb het hier over het shuine gedeelte waar van die grote keien in het asfalt vastzitten!
Kite crashde op de weg waarna de power uit de kite was, dit was zijn geluk want anders had dit heel fout kunnen aflopen. Persoon in kwestie had zeer veel pijn en bleef op de stenen liggen, binnen no-time een hoop mensen om te helpen.
Ik zei nog tegen mijn vriendin dat we helaas te ver weg stonden om die kerel van te voren te waarschuwen, wat dan niet voor de 1e keer had geweest.

ListenToMe Heren en dames die het nog moeten leren, ga aub niet met zo`n harde vlagerige wind leren vliegeren en zeker niet op die locatie want een paar honderd meter verder op heb je een mega groot strand om het te leren. En voor diegene die de kite moet oplaten, laat nooit een kite los die nog zo slap als een vadoek hangt(ook al geeft de ander aan dat het kan)

Al met al ben ik nieuwsgierig hoe het met de persoon in kwestie is en ik hoop dat het allemaal meevalt. Moet wel zeggen dit te vaak gebeurd en dat ik hier weleens een beetje moe van wordt!

Greetz, alex

Het was iemand met een witte slingshot(uit 2001/2 denk ik)
plaaggeest

Antwoord #1 Maart 27, 2006, 20:08:20
edit2Rapporteer  
sjonge jongen mensen kijk nu is uit wat je doet! Beginners kunnen niet met dit weer het water op! Of leren kiten veelste gevaarlijk! En al helemaal niet in de buurt van obstakels!

hoop dat ie er iets van geleerd heeft!
Passie

Antwoord #2 Maart 27, 2006, 20:14:11
edit2Rapporteer  
 mensen moeten gewoon nadenken
Hangtime
Gast
Antwoord #3 Maart 27, 2006, 20:19:37
edit2Rapporteer  
Echt ontzettend dom, had echt dodelijk kunnen aflopen als je verkeerd neer komt !!!

Ook erg fijn, dat door dit soort kneuzen, sommige spots verdwijnen omdat kitesurfen gevaarlijk zou zijn !!! (angry_kitesmiley)

Nogmaals dank voor alle mensen die ondoordacht, met gevaar voor zichzelf en anderen zo bezig zijn.
Jullie verpesten t allemaal voor de gasten die wel hun koppie gebruiken. ThumpDown

Persoonlijk hoop ik dat de jongen het voorlopig nog ff voelt, dan denkt ie de volgende X wel ff na.

loser

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rr
tom_beul
Gast
Antwoord #4 Maart 27, 2006, 20:28:15
edit2Rapporteer  
Was dit zondag? of maandag?
Elevation

Antwoord #5 Maart 27, 2006, 20:33:31
edit2Rapporteer  
Ik zit hie redelijk ver in het binnenland en het waait hier volgens mij een dikke 7.. wat moet een leerling, vlak bij de weg met dit weer met een kite in de lucht ?!?! Persoonlijk vind ik het een fout van degene die zagt dat het wel kan, zal helaas dus ook een beginner zijn...

gordon
Gast
Antwoord #6 Maart 27, 2006, 20:45:46
edit2Rapporteer  
Edit Mod 4

Houd het even normaal bedankt.
Harm

Antwoord #7 Maart 27, 2006, 20:46:59
edit2Rapporteer  
Gasten laten we het gewoon even afwachten ok!
Mss is het wel heel ernstig! dus even wachten met conclusie`s trekken voordat er meer info is.
SuzieQ

Geen avatar

Antwoord #8 Maart 27, 2006, 21:16:14
edit2Rapporteer  
Hoi Suzie,

Heb je bericht even aangepast gezien de opmerking die erboven stond weg is. (Dan lijkt je antwoord nergens meer op namelijk  (grinnik_kitesmiley) )
SuzieQ

Geen avatar

Antwoord #9 Maart 27, 2006, 21:25:02
edit2Rapporteer  
Ok tnx!
rEwd

Antwoord #10 Maart 27, 2006, 21:59:10
edit2Rapporteer  
Damn, dat is minder om te horen... Hopen dat die kerel niets ernstigs heeft en nog een keer een keer poging kan en wil maken om met kiten te beginnen.... (Veilig dit keer)
gijsv2

Antwoord #11 Maart 27, 2006, 22:13:31
edit2Rapporteer  
AAAAHHHHHHHHHH

Altijd bij dit soort berichten wordt ik gek!!!

BEGINNERS neem nu eens les, anders verpesten jullie het voor iedereen,
GEeorderden wees sportief help beginners en geef ze ruimte

hoop voor deze kerel dat ie er zonde blijvende schade vanaf is gekomen.
Tom

Antwoord #12 Maart 27, 2006, 22:26:49
edit2Rapporteer  
Zucht ... ik wor zo moe van die gasten die het voor ons verpesten... blijft alsjeblief weg bij de normale nederlandse spots ..
VincentC

Antwoord #13 Maart 27, 2006, 22:28:49
edit2Rapporteer  
Begin is klein ofzo! Koop een nasawing leef je uit, rustig beginnen, kiten met verschillende wind en inderdaad: NEEM DIE LES! Je bent niet alleen gevaar voor jezelf, maar ook voor een ander en kiten is niet iets dat onderschat mag worden. Kiten is opzich niet gevaarlijk mits je weet wat je doet en je niet over de grenzen heengaat van wat veilig is! Zie ook even de topic "Beginner's guide, Wie o Wie", misschien heeft iemand er tijd voor...
Emiel

Antwoord #14 Maart 27, 2006, 22:29:00
edit2Rapporteer  
stelletje oliebollen
Rowin

Antwoord #15 Maart 27, 2006, 22:55:33
edit2Rapporteer  
this jammer dat je er te laat bij was. Lijkt me ook heel verstandig als je zoiets ziet dat je meteen er wat van zegt.
jessevdam

Geen avatar

Antwoord #16 Maart 28, 2006, 00:02:20
edit2Rapporteer  
Als kiteshops nou eens fatsoenlijke waarschuwingen geven als ze een kite aan een beginner verkopen, zullen dit soort dingen minder voorkomen. De eerste kite die ik kocht een c-quad werd tegen mij gezecht hoe ik hem moest klaar maken en opruimen en dat ik voor de rest maar gewoon moest uitproberen. Ik wil niet weten wat er gebeurd was als ik met windkracht 5 was gaan vliegeren.
Olaf Pasker

Antwoord #17 Maart 28, 2006, 00:06:43
edit2Rapporteer  
door zuk soort mensen gaan er alleen maar spots dicht en dat is gwoon kl*te voor de mensen die het wel gewoon goed doen en ook willen blijven kiten houd verstand er bij ThumpDown ThumpDown
Moza

Antwoord #18 Maart 28, 2006, 00:09:31
edit2Rapporteer  
Het
Als kiteshops nou eens fatsoenlijke waarschuwingen geven als ze een kite aan een beginner verkopen, zullen dit soort dingen minder voorkomen. De eerste kite die ik kocht een c-quad werd tegen mij gezecht hoe ik hem moest klaar maken en opruimen en dat ik voor de rest maar gewoon moest uitproberen. Ik wil niet weten wat er gebeurd was als ik met windkracht 5 was gaan vliegeren.

HEt zijn niet alleen de shops, als Alex schrijft dat het een witte fuel is dan kan die ook gewoon particulier gekocht zijn....
slufterhufters.com

Antwoord #19 Maart 28, 2006, 00:35:27
edit2Rapporteer  
Was een grijse North uit 2002 of zo.

Regelrecht van de pot gepleurt die gast om met harde wind en op een stukje strand van 30 a 40m je kite op te laten, zeker als er ook nog dikke grote keien liggen.

Hoop dat die z'n lesje geleerd heeft.
slingshot {Thomas}

Antwoord #20 Maart 28, 2006, 00:40:59
edit2Rapporteer  
laten we nou beter nadenken!
Bazmark

Antwoord #21 Maart 28, 2006, 01:08:52
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is het stom van die gast, maar ik denk dat kiters die daar in de buurt zijn zulke beginners moeten waarschuwen!
Soms is het lastig om de windsituatie in te schatten, zeker als je net begint!
FunkyoneNL

Antwoord #22 Maart 28, 2006, 01:48:37
edit2Rapporteer  
net op scheveningen ging er een gast met een landkite over zijn buik richting pier.... toen na denk ik 200 meter zandhappen besefte hij dat hij toch beter kon loslaten...... ik kon pas waaarschuwen toen hij voormij me kwam hij kwam vanuit me rug 30 meter langszij....
Jelle

Antwoord #23 Maart 28, 2006, 01:49:03
edit2Rapporteer  

sommige spots verdwijnen omdat kitesurfen gevaarlijk zou zijn !!! (Jullie verpesten t allemaal voor de gasten die wel hun koppie gebruiken.

Jahaah,  dat weten we nou wel.
Lezen de beginners het ook, denk je?

Besteed je energie liever aan een A4tje dat bij elke kite gegeven wordt als het een nieuweling is.

Zijn er trouwens al spots gesloten vanwege gevaar, ongelukken? Of is dit alleen het gezeur van de arrivé's?
Overigens  meen ik me te herinneren dat de dodelijke ongevallen allemaal zeer ervaren kiters waren, plus een keer een onduidelijke doodsoorzaak tijdens een les.

Jelle
ouddorp-rules

Antwoord #24 Maart 28, 2006, 01:59:18
edit2Rapporteer  
Was een grijse North uit 2002 of zo.

Regelrecht van de pot gepleurt die gast om met harde wind en op een stukje strand van 30 a 40m je kite op te laten, zeker als er ook nog dikke grote keien liggen.

Hoop dat die z'n lesje geleerd heeft.

Was volgens mij SS maar fons was er ook aan het kiten, die is er ff naar te gelopen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.