Tijdens insturen lijnen gebroken!

ouddorp-rules

April 02, 2006, 17:07:24
edit2Rapporteer  
Gisteren middag rond een uur of 1 ging ik het water op met mijn 7mtr R6 en het waaide toen knetterhard(brouwersdam), peter zoon had toen zo`n 40knp gemeten.
Ik kon de 7mtr aardig houden en rete hoog springen, lekker weer en beulen. Op een gegeven moment kreeg ik een vlaag te pakken die ik amper kon houden, maar er kwam een heerlijke golf aan om perfect af te zetten. Op het moment dat ik de kite retehard instuurt breekt mijn depowerset en mijn stuurlijn, gevolg was een harde klap op het water.
Een windsurfer heeft mij naar de kant getrokken want met zo`n dwarrelende kite met die wind valt niet te zwemmen!
Resultaat --> depowerset gebroken en mijn stuurlijn gebroken!

Is dit het zoveelste mankement van north of had dit met iedere bar kunnen gebeuren????
tom_beul
Gast
Antwoord #1 April 02, 2006, 17:10:34
edit2Rapporteer  
Kan inderdaad met elke bar gebeuren
Joost

Antwoord #2 April 02, 2006, 17:16:32
edit2Rapporteer  
Kan inderdaad met elke bar gebeuren
Elke bar dus je bedoelt ook een SS bar het merk waar jij zo heilig in gelooft de bar waar jij kiteloops hp en wat nog meer allemaal me doet, schandalig. Lekker klote alex begreep van fons dat hij er ook niet helemaal lekker mee vaarde gezien zijn ribbetjes. Misschien toch overstappen van geloof? Of in iedergeval van bar...
xray

Antwoord #3 April 02, 2006, 17:41:39
edit2Rapporteer  
North lijnen zijn minder sterk dan Naish!!
MrRippey

Antwoord #4 April 02, 2006, 17:53:03
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook wel eens gehad met een 4-lijns bar van Naish, gelukkig hing ik toen niet in de lucht. Het kan met elke bar gebeuren is gewoon slijtage van het depowertouw.Gelukkig geen letsel aan over gehouden!
Emiel

Antwoord #5 April 02, 2006, 17:59:13
edit2Rapporteer  
moet je afvallen, nog nooit last van knappende lijnen gehad hehe
Psychotic

Antwoord #6 April 02, 2006, 18:03:31
edit2Rapporteer  
whohw! dat klinkt heftig.

Over brekende depowerkoordjes, alles kan kapot natuurlijk, Ik zou zeggen zorg of voor een slang om je depowerkoord of voor een lijn in je depowerkoord zodat als je er doorheen gaat je aan die dunne lijn op de kant kan komen. (De lijn die er bij flysurfer in zit kan ruim 700 kilo hebben, more than enough om op de kant te kunnen komen.....)

En die lijn, kan van alles zijn, ik gok of op slijtage of op een zwakke plek.
hollandkiter

Antwoord #7 April 02, 2006, 18:08:19
edit2Rapporteer  
De R6 is toch een splinternieuwe kite?!?!?!?!?

Dan mag dat echt niet gebeuren hoor!! Lekker makkelijk praten maar ik zou nieuwe spullen claimen. Of vergis ik me in het bouwjaar....................
Sake
Gast
Antwoord #8 April 02, 2006, 18:16:06
edit2Rapporteer  
Als je depower(touw) breekt komt er na het breken meer spanning op je stuurlijnen.
Heb ik ook een keer gehad. (depower brak na inzetten sprong en daarna brak ook 1 stuurlijn)
Weinig aan te doen denk ik behalve sterkere stuurlijnen ala Ruben halen of zodra je maar weinig slijtage op je depower(touw) ziet, toch z.s.m. vervangen. De North lijnen zijn vrij dun (zeker in vergelijking met oude Wipika lijnen die ik in 2002 gebruikte) Dat zou de weerstand van de lijnen verlagen.

Als je altijd maar met 1 bar voor alle kites gebruikt, heb je uiteraard ook eerder kans op slijtage/breken.
Ik kite veel en gelukkig in 2jaar slechts eenmaal brokken gehad. Ik probeer ook zoveel mogelijk op te passen op het strand dat de lijnen niet iets scherps raken.
slingshot {Thomas}

Antwoord #9 April 02, 2006, 19:12:45
edit2Rapporteer  
ik heb ook de north bar in me handen gehad maar vond die strap idd. er niet echt sterk er uit zien

maar mag gewoon niet gebeuren
DaRipper

Antwoord #10 April 02, 2006, 20:27:26
edit2Rapporteer  
North lijnen zijn minder sterk dan Naish!!

Hoe kom je daarbij? Test oid?
plaaggeest

Antwoord #11 April 02, 2006, 22:31:44
edit2Rapporteer  
whohw! dat klinkt heftig.

Over brekende depowerkoordjes, alles kan kapot natuurlijk, Ik zou zeggen zorg of voor een slang om je depowerkoord of voor een lijn in je depowerkoord zodat als je er doorheen gaat je aan die dunne lijn op de kant kan komen. (De lijn die er bij flysurfer in zit kan ruim 700 kilo hebben, more than enough om op de kant te kunnen komen.....)

En die lijn, kan van alles zijn, ik gok of op slijtage of op een zwakke plek.

Ook die kunnen kapot JT!
Steven

Antwoord #12 April 02, 2006, 23:14:13
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar 3 keer een nieuwe bar moeten aanschaffen, elke keer omdat mijn lijnen zijn gebroken. één keer omdat mijn safty los schoot van mijn trapeze, gevolg mijn kite 60 meter boven me.. één keer een duitser in mijn lijnen gehad..

..en één keer zoals jij nu ook hebt gehad, ik stuurde in en knap. dit was trouwens met een Naish bar, en die eerste twee met North. gewoon dikke pech.
alleen ik ben wel overgestapt op Naish barren omdat die naar mijn idee betere en meer kwalliteits barren maken.
flyingkite

Antwoord #13 April 02, 2006, 23:16:51
edit2Rapporteer  
Denk dat JT het niet helemaal zo bedoeld, tuurlijk kan ook een FS depowerkord kapot!
Hij bedoeld denk ik alleen maar dat het fs depowercord ommanteld is met een gevlochten spectra mantel welke opzichzelf al voeldoende sterk is hier in zit een Dynema lijn met breeksterkte 500kg! Dus het komt er op neer dat als je mantel doorgesleten is je het depowercord moet vervangen waardoor het niet breekt. Kortom onbreekbaar is het niet maar wel een mooie indicator voor vervanging  (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #14 April 02, 2006, 23:28:48
edit2Rapporteer  
Yup, dat bedoel ik. Als de buitenkern het begeeft neemt het dunne (en iets langere) binnentouwtje het over en kun je nog op de kant komen. Neemt niet weg dat dit gewoon niet mag gebeuren, slijtage of gewoon een brakke lijnsoort?
ouddorp-rules

Antwoord #15 April 03, 2006, 00:04:12
edit2Rapporteer  
Let op: het depowerkoord is NIET gebroken maar de lijnen zelf(waar die vastzit aan een katrol)!
slingshot {Thomas}

Antwoord #16 April 03, 2006, 00:09:49
edit2Rapporteer  
Let op: het depowerkoord is NIET gebroken maar de lijnen zelf(waar die vastzit aan een katrol)!

ow oke waren je lijnen al slecht meschien?
floris

Geen avatar

Antwoord #17 April 03, 2006, 00:11:36
edit2Rapporteer  
dan zit het nog op de 'oude' manier. is volgens mij nu verbeterd
ouddorp-rules

Antwoord #18 April 03, 2006, 00:11:46
edit2Rapporteer  

ow oke waren je lijnen al slecht meschien?

Nee, bar is amper een paar maanden oud, verwacht wel een nieuwe qua garantie!
slingshot {Thomas}

Antwoord #19 April 03, 2006, 00:15:36
edit2Rapporteer  
van kubus wat dat nog nooit van gehoord?
kentyman

Antwoord #20 April 03, 2006, 01:29:52
edit2Rapporteer  
ik heb een tijdje les gegeven met north kites en barren ('05) en die north-barren zijn niet echt sterk ofzo... We hadden regelmatig gebroken lijnen en zelfs gebrokken barren!!
Flakkee Local

Antwoord #21 April 03, 2006, 01:59:59
edit2Rapporteer  
Ik had gisteren hetzelfde.

Met mijn Airush Flow 8, ik zet een kiteloop in en BAM.

Ik lag ineens in het water  en mijn kite viel uit de lucht.

Stuurlijn finaal afgebroken...
zagy

Antwoord #22 April 03, 2006, 02:10:50
edit2Rapporteer  
alles gaat kapot, zelfs naish. in de zomer mijn depowerstrap en bar tegelijk dwars doormidden
Jurrien

Antwoord #23 April 03, 2006, 02:12:18
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar 3 keer een nieuwe bar moeten aanschaffen, elke keer omdat mijn lijnen zijn gebroken. één keer omdat mijn safty los schoot van mijn trapeze, gevolg mijn kite 60 meter boven me.. één keer een duitser in mijn lijnen gehad..

..en één keer zoals jij nu ook hebt gehad, ik stuurde in en knap. dit was trouwens met een Naish bar, en die eerste twee met North. gewoon dikke pech.
alleen ik ben wel overgestapt op Naish barren omdat die naar mijn idee betere en meer kwalliteits barren maken.

en je firebee toom lijn ius ook geknapt na een loop Sad
jeroy_north
Gast
Antwoord #24 April 03, 2006, 02:50:10
edit2Rapporteer  
ja kan gebeuren (cry_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.