tom_beul
Gast
|
Loopen is een kiteloop Een kiteloop is als je springt en in de sprong zelf dat je kite een rondje maakt. Neem een kijkje op www.pkra.info en ga naar de tricklist daar kan je alle tricks zien zoals kiteloops!
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Deze truuk kan erg radicaal zijn en een soort gevoel opleveren dat je in een extreem coole achtbaan zit. Wat moet je al kunnen: - Springen - tegen hoge G's kunnen  Uitvoering: Maak eerst enige snelheid voor een sprong. Tijdens de sprong loop je de kite (dit wil zeggen hard aan 1 kant van je bar trekken). Tips: Wil je deze truuk rustig onder controle krijgen, probeer em dan later te loopen, als je alweer naar beneden gaat tijdens de sprong. Dan krijg je veel minder G's te verduren Filmpje: http://www.kitefilm.com/video/kiteloops.wmv
|
|
|
plaaggeest

|
Neem een lesje en de meeste begrippen worden je allemaal duidelijk uitgelegd!
|
|
|
Tom

|
Of bedoel je begrippen als concaaf outline en rocker?
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Concaaf is een holling in het board
Bi concaaf is een bolling/convex in het board
Outline is de vorm van het board
Rocker is het verschil tussen het midden van het board en de tips
|
|
|
slufterhufters.com

|
Wat een antwoorden weer pffff...
Basis tricks, die voor de meeste haalbaar zijn, anders wordt de lijst te lang.
Backroll= jezelf achterover gooien met board en al. Frontroll= jezelf voorover gooien met board en al. 360= naar voren draaien tijdens een sprong. 720= dubbel naar voren draaien tijdens een sprong. Tooside varen= met normaal varen wijzen je tenen richting de kite, met tooside varen is je lichaam half gedraaid en wijzen je hielen richting de kite. Into blind varen= je lichaam geheel draaien, je hielen richting de kite, je vaart als het ware achteruit. Boardoff= tijdens een sprong je board van je voeten afhalen en voor de landing weer terug om je voeten doen.
Maak zelf een lijst welke tricks je graag wilt weten want de lijst is te lang.
|
|
|
FunkyoneNL

|
nee gewoon alles niet allen tricks maar ook uitspraken ed. ben in ieder geval al stuk wijzer.... soort van kite woorden boek..... whehehe
|
|
|
Tom

|
Je kan denk beter vragen wat je precies wilt weten voordat iedereen maar iets gaat roepen 
|
|
|
FunkyoneNL

|
oke zal eens een lijstje woorden maken waarbij ik me afvraag wat het betekent.......
|
|
|
Naish........what else???

|
360/720 enz = rotatie1 of meer zowel rechts al links om! backroll/backflip= soort radslag achterover! frontroll/frontflip= soort radslag voorover!
|
|
|
Emiel

|
s bend is unhooked frontroll zonder insturen
|
|
|
tom_beul
Gast
|
@ MICHIEL www.kitedudes.nl > tricks > pop > sbend Het is gewoon wat Emiel zegt
|
|
|
kentyman

|
'ne backroll is dus eigenlijk een "backward 360 zonder de kite in te sturen" en een frontroll een foward 360 zonder kite.
s-bend is idd een unhooked frontroll maar dan liefst zo gestrekt mogelijk dus eigenlijk een railey met forward 360
volgens mij :-)
|
|
|
|
Tom

|
die op www.kitedudes.nl is het beste !! Jelle heeft heel wat tricks met movie erop kunnen zetten!
|
|
|
ralph local@noordwijk

|
emiel???? gast....
en s-band is nog altijd een railey met een draai van 360 graden
|
|
|
Otto

|
Dacht ik ook altijd, staat in ieder geval wel in de Acces van 2005 dat een s-bend een 360 is alleen in wakestyle. In de basics over powertricks door Randy Hereman.
|
|
|
piede

|
Hehe, zo veroorzaak je als beginner nog dikke comotie onder de gevorderden 
|
|
|
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
|
Snap deze topic wel.
Toen ik na mijn eerste les verslingerd raakte aan kiten had ik als snel deze site ondekt. Zag allerlij dude taal en snapte er de ballen van......chickenloop, aspect ratio, concaaf, BOW, leading edge, blader, rocker, enz. enz.
Maar dat is juist het mooie van deze site, zoek je suf en gij zult vinden. Vooral doorsurfen Funkyone, welkom in de wereld van de onbegrijpelijke termen. Of kop gewoon de video "the complete kiteboarding guide" en gij leert snel..
|
|
|
FunkyoneNL

|
whehe idd maar bedankt voor de links en tips! heb in ieder geval al een hoop tricks en namen nu nog proberen whehe is idd verwarrend ik wil wat leren om mezelf te verbeteren maar hoe kan dat als ik niet snap wat er bedoelt/gezegd word?!? Maarre nog één vraagje.....??
pstt hoe zit het met die s band??
Thanks dudes....
|
|
|
FunkyoneNL

|
"the complete kiteboarding guide" heeft iemand deze nog liggen???
|
|
|
Emiel

|
emiel???? gast....
en s-band is nog altijd een railey met een draai van 360 graden
met een backside 360 is het geen s-bend, moet frontside zijn en zonder insturen dus krijg je unhooked frontroll.
|
|
|
|
slufterhufters.com

|
Een unhooked1080handlepassflat3flikflakinto blindanthenseewhirleyoffthelip313toosid ebottomturnsupermanheartattacks-bendmobe10vanmijnsbergerbackrolltoreversegrab........
puberaal gedrag..
|
|
|