Waroo 14

larssmits
Gast
Antwoord #25 April 04, 2006, 13:47:48
edit2Rapporteer  
ga voor een 12 kun je (bijna) altijd varen

12: 12-30kn
9: 14-34kn
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #26 April 04, 2006, 16:58:53
edit2Rapporteer  
ga voor een 12 kun je (bijna) altijd varen

12: 12-30kn
9: 14-34kn
Ook met 70 kg??
Als ik de vorige topics lees kan je beter vol power varen dan ver moeten depoweren.
Een 9 lijkt mij dan comfortabeler.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #27 April 04, 2006, 18:05:09
edit2Rapporteer  
Ik weeg 95 kg en ga voor de 14m2....De verwachting is dat ik hem kan varen van 12 - 25 knp ThumpsUp Kan dan altijd nog kijken of ik een 9m2 erbij neem..
Ben namelijk bang dat als je met mijn gewicht voor een 12m2 ga, dat er dan weinig speling meer is om een maatje kleiner of groter te nemen (16m2 lijkt mij te groot en 7m2 ga ik haast nooit gebruiken)
Ps heb een 135x40 board....Ik hoop dat het wachten op de 14m2 het waard is Joepie
Marky
Gast
Antwoord #28 April 04, 2006, 18:33:52
edit2Rapporteer  
Hmm zit zelf nog te twijvelen tussen de North Vegas 06 of de Waroo, dit ivm: safety, invertgedrag, depowerbereik. low-end.

Voor beide kites is wat te zeggen, hebben beide + en - tjes.
Hoe zit het eigenlijk met de levertijd vd Waroo. Komen deze eind april overall weer binnen of zijn deze ook allemaal al gereserveerd en dus verkocht?  Wie weet , wie Weet??
 Joepie
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #29 April 04, 2006, 18:38:07
edit2Rapporteer  
Hmm zit zelf nog te twijvelen tussen de North Vegas 06 of de Waroo, dit ivm: safety, invertgedrag, depowerbereik. low-end.

OT: f-one tribal?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #30 April 04, 2006, 18:49:41
edit2Rapporteer  
Ik heb ook zitten twijvelen MARKY.... maar misschien neemt het prijskaartje je twijfels weg schater
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #31 April 04, 2006, 18:58:27
edit2Rapporteer  
Ik weeg 77 en kon met de 9 makkelijk gepowerd upwind knallen in 15 knopen zonder te sinussen. Met 70 kg en een snel board dan kan je in 13 knopen wegkomen en upwind varen.
Persoonlijk vind ik de 9 stukken lekkerder varen dan de 12 qua performance, en gezien de windstatistieken van de laatste tijd, dan zit je met een 9 in een beter windbereik.
Met de zomer in aantocht zal dat zeker gaan veranderen en zit je met een 14 weer beter aangezien het waarschijnlijk regelmatig 10-12 knopen gaat worden, en de 9 niet te gebruiken is.
Dus als je 1 kite gaat gebruiken zal het een dilemma gaan worden.
Als ik de kans krijg de 14 te testen dan zal ik mijn bevindingen neerzetten.
Marky
Gast
Antwoord #32 April 04, 2006, 19:26:32
edit2Rapporteer  
Fone tribal (ook zeer goede testresults)  en Vegas 06 zit amper verschil in volgens mij en omdat ik al een 5Th (met Vegas 05) bar heb wordt het eerder een Vegas.
Prijstechnisch: de Vegas is met een beetje kletsen wel goedkoper te krijgen. Bij Waroo weet ik niet of dat mij lukt.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #33 April 04, 2006, 20:46:34
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik de Tribel er wel onwijs gaaf uit vind zien ThumpsUp
Voor mij was de prijs en ook (het niet hebben van een 5e lijn bij de waroo) doorslaggevend ThumpsUp
Ik ga dit jaar namelijk voor het 2e jaar kiten en was/ben bang dat ik met de Tribel mijn kite doormidden zou snijden (shame_kitesmiley) En de herstart van de Waroo ziet er super relaxt uit Joepie..
Maar beiden kites zijn zwaar  ThumpsUp
Steph

Berichten: 467
Antwoord #34 April 04, 2006, 21:57:33
edit2Rapporteer  
Ik heb zowel met de Tribal 13, Vegas 06 10 en Waroo 9 en 12 gevaren.
Als je teveel geld hebt zou ik de Vegas kopen. Helemaal geweldig vond ik hem, terwijl ik een hekel aan North heb gekregen. De Rhino 06 vind ik bv. niet zo spannend qua innovatie.

Ik heb zelf een Waroo besteld die deze week komt en sta echt te springen. Super kiteje om naast mijn Rhino 12 en Vegas 16 (2005) te hebben.
De Tribal vond ik een slappe zak en kan ik niemand aanraden, hoewel de kite uiterlijk heel veel op de Vegas06 lijkt. Ik ben eigenlijk nog niet onder de indruk geweest van F-one. De Impact vind ik bijvoorbeeld ook niks.

Als je perse geen Best wilt, neem dan de OR One of GK Sonic.
Marky
Gast
Antwoord #35 April 04, 2006, 23:29:12
edit2Rapporteer  
Ha duffe Aap,  je hebt precies dat gevaren waar ik nog over twijfel. Ik wil een groote Kite kopen

Uit de test's lees ik dat:
Vegas:
- de lowend van Vegas 06 niet zo goed is: wel goede depower, ok Waroo waarschijnlijk wel beter,verder heeft Vegas alleen maar pluspunten
voordeel vind ik toch de 5e lijn, als het echt gaat waaien (te harde windvlagen) hou je de kite nog op je safety bij je op z'n ruggetje. Voor mij als beginner toch nog wel belangrijk

Waroo:
- Waroo, betere low-end, wel meer bardruk, makkkelijker waterstart,
-lang depowerkoord, bij heel harde wind niet handig varen, en als het echt te hard waait heb je geen safety meer,
Dat ding om de pols vind ik nl niks, belemmerd teveel. dus bij echte nood is je kite gewoon foetsie, of gevaarlijk opweg naar anderen toe. Zag laats wel ergens een foto waarbij de leash door de Bar was gevoerd naar een stuurlijn??

Wat vind jij van dit alles?? Was enkel de prijs de doorslag, of Waroo toch beter voor jouw??

(Zou wel willen testvaren maar zit nog een tijdje thuis met een blessure maar wil dan ook wel het water op en niet nog eens moeten wachten op weken levertijden.)


 
iedereen
Gast
Antwoord #36 April 05, 2006, 01:35:21
edit2Rapporteer  
Ik heb zowel met de Tribal 13, Vegas 06 10 en Waroo 9 en 12 gevaren.
Als je teveel geld hebt zou ik de Vegas kopen. Helemaal geweldig vond ik hem, terwijl ik een hekel aan North heb gekregen. De Rhino 06 vind ik bv. niet zo spannend qua innovatie.

Ik heb zelf een Waroo besteld die deze week komt en sta echt te springen. Super kiteje om naast mijn Rhino 12 en Vegas 16 (2005) te hebben.
De Tribal vond ik een slappe zak en kan ik niemand aanraden, hoewel de kite uiterlijk heel veel op de Vegas06 lijkt. Ik ben eigenlijk nog niet onder de indruk geweest van F-one. De Impact vind ik bijvoorbeeld ook niks.

Als je perse geen Best wilt, neem dan de OR One of GK Sonic.







hallo duffe aap, hoe zwaar ben jij en zou je met een ruim 70 kilo maar met 1 kite en mn de periode van mei t/m october kite voor een 12 of 9 waroo gaan?
iedereen
Gast
Antwoord #37 April 05, 2006, 01:37:07
edit2Rapporteer  
ojaa vrouw 1mtr 80 kan net zo'n beetje hoogte lopen
Tony

Berichten: 110
Antwoord #38 April 05, 2006, 03:51:52
edit2Rapporteer  
Ik raad je het volgende aan voor het Nederlandse weer:

1 Waroo = 12
2 Waroo's = 7of9 en 14
3 Waroo's = 7of9, 12 en 16

Ik heb zelf een 12 en wacht nog op een 9 en 16. Ik ben heel erg tevreden over de Waroo maar ik vind persoonlijk dat de range van de Waroo een beetje wordt overschat (op dit Forum). Het inzetgebied is absoluut groter dan bij een C-kite. Mijn ervaring met de 12 is dat je al bij 13 knopen (80kg, 128/37 board) kan hoogte lopen. Bij 13 knopen kan je hoogte lopen maar je hebt niet veel meer power dan een normale 12. Je kan de Waroo 12 houden tot 28 knopen maar dan vliegt 'ie echt niet lekker meer. Lekker varen met de 12 doe ik tussen de 15 en 25 knopen.
Hoewel ik de 9 en 16 nog niet heb denk ik dat ik 80% van de tijd met de 12 zal varen en de rest met de 9 en 16. Mijn advies is: begin met een 12 en koop als je weer wat geld heb een kleiner maatje erbij.
Ik hoop dat je er iets aan hebt 
 

Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #39 April 05, 2006, 04:05:44
edit2Rapporteer  
denk dat wanneer je een gem gewicht neemt van 75kg en 130 board dat je voor nederlandse condities een 9, 14 combo de beste is. weeg je minder neem de 7 12 combo weeg je meer de 9, 16 combo.
Beste is om geen 9 12 combo te nemen omdat je gewoonweg teveel overlap heb en de lowend van de 9 al heel goed is...
Dus denk goed na welke kite je als eerste koopt...
danielvandrunen

Geen avatar

Berichten: 54
Antwoord #40 April 05, 2006, 04:28:38
edit2Rapporteer  
Jongens bedankt, ik heb mn keuze gemaakt het wordt de 12. heb veel aan jullie reacties gehad bedankt.

adios
Steph

Berichten: 467
Antwoord #41 April 05, 2006, 07:45:03
edit2Rapporteer  
Ik weeg ongeveer 75 kg en vaar eigenlijk altijd op hetzelfde board.. een 1.28 x 38.
Ik moet wel zeggen dat ik in de luxe positie zit dat ik op Bonaire woon en kite. De wind is hier niet zo onbetrouwbaar als in Nederland. Meer dan 30 knopen hebben we hier eigenlijk nooit.

Ik kon met de Waroo 12 kiten (dus met druk) vanaf 14 knopen. Daaronder hoeft het van mij ook niet. Boven de 20 knopen heb ik niet gehad dus daar kan ik niet veel over zeggen. Vrijdag komt mijn eigen Waroo dus dan weet ik meer.

Ik heb de pols leash niet gebruikt, dat is inderdaad knudde. Ik heb mijn gewone 5th leash aan de chickenloop vast gemaakt (er zit een metalen oogje aan). Dus met unhooked is 'ie gewoon gedepowered als ik 'm loslaat.
Als er dan iets echt mis gaat (bv. loopen doordat de bridle in de knoop zit (dat kan vast wel)) dan moet ik m'n kite ook echt weggooien. Maar dat kan met iedere kite gebeuren.

Marky: ik vond dat de Vegas 10 wel een zeer goeie lowend had voor zo'n kleine kite. Ik had daarvoor met de Torch2 10m gevaren en vond de lowend niet echt verschillend. En Naish heeft eigenlijk altijd wel lowend kites. (behalve de X3) De Vegas 05 heeft ook een goeie lowend.
Ik vaar sinds een jaar bijna iedere dag met 5th en geef bijna iedere dag les met 5th. Het is wel lekker relaunchen vergeleken met de 4lijns van vroeger, maar verder heb ik echt heel veel ellende gezien. Heeeeeel vaak dat een kite over de kop gaat (rollade) en dan best moeilijk weer omhoog te krijgen is. Bij een Bow heb je echt geen safety meer nodig. Bar los - nul druk. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan het altijd mis gaan, maar als een lijn breekt ben je ook de klos.
Bovendien heb ik al meerdere malen meegemaakt dat wanneer de safety getrokken wordt (of per ongeluk losschiet) dat de kracht op de 5th zo groot is dat die lijn breekt of dat je safety leash knapt!

Ik heb de Waroo besteld om te testen voor de lessen en om nieuwe dingen te experimenteren zonder heeel hard om mijn bek te gaan Wink.
Verder betaal ik zo belachelijk weinig voor spullen van Best (mijn Waroo 12 kost de helft van een Vegas 06 12) dat ik het gewoon niet kan laten.

Verder ben ik het met Tony eens Smiley

Ik kan hier nog wel uren over praten, maar ik moet nu weg Wink
Marky
Gast
Antwoord #42 April 05, 2006, 22:18:32
edit2Rapporteer  
Ha duffe aap,, Hoor vaak dat de lowend van de vegas06 minder is, maar zal men wel bedoelen tov van vergelijkbare bowmaten. Hoor bij jouw dat ze beide eigenlijk goed zijn en dat ieders z'n voors en tegens heeft. Ik heb niet het grote prijsverschil want kan de Vegas06 voor ongeveer dezelfde prijs krijgen als een Waroo.
Bij mij zal de afweging puur technisch zijn. Omdat ik vaak naar Horst ga (inlandig en vlagerig) zie ik de betere depowerwerking en betere lowend van de Waroo wel zitten. Heb ondertussen de Waroo manual bij Best gedownload en zie wat jij bedoekd over de safety bevestiging, ziet er veel beter uit.

Waar ik allen nog een beetje mee zit is dat als je echt windvlagen krijgt op het water, de kans op stallen van de Waroo ook groter wordt (total depower, en toch gusty) en dat de kans opinverteren toe neemt. Ik laat het nog even een paar dagen bezinken voor ik een keus maak.
Zou eigenlijk wel even willen testen bij Telstar ( heb nog een test tegoed bon van Acces) maar zit met kuit blessure, gaat eerste 4 weken dus niet lukken. Maar daarna MOET IK TOCH ECHT WEL HET WATTEERRR OOPPPPPPPP ListenToMe
Bedankt voor je reactie!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #43 April 06, 2006, 03:03:35
edit2Rapporteer  
larssmits
Gast
Antwoord #44 April 06, 2006, 03:25:17
edit2Rapporteer  
« Laatste verandering: April 06, 2006, 03:34:50 door Lars. »
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #45 April 06, 2006, 03:33:22
edit2Rapporteer  
Wow!! Zien er vet uit die nieuwe Waroo´s!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #46 April 06, 2006, 17:33:13
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij iets uitleggen Huh
Hoe kan het dat de 9m2 waroo een range heeft van 15-34 knp (19kpn verschil) en bv de 14m2 waroo een range van 10-24 kpn (12 kpn verschil) Huh

Ik hoor graag van jullie.....

Is de 9m2 waroo een super kite ofzo ThumpsUp
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #47 April 06, 2006, 17:38:02
edit2Rapporteer  
een kleine maat kun je vaak wat eerder varen door z'n snelheid
underground
Gast
Antwoord #48 April 06, 2006, 19:33:05
edit2Rapporteer  
Misschien komt het door de dunnere le van kleinere kites. Een dunnere le verbetert je  lowend en ook je high end. Het zijn gewoon efficientere kites.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #49 April 06, 2006, 22:32:20
edit2Rapporteer  
Dan hoop ik dat de twee Waroo,s die ik besteld heb ook een lichte kleur LE hebben, want die zijn wat beter tegen zonlicht bestand.., (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.