LeonB

Logs: 0 | 28 uur
|
Hey Arwin,
Als je in de buurt van Purmerend (vlak bij Amsterdam) bent kom dan ff langs met dat ding. Dan kan ik je het een en ander wat beter uitleggen hoe je een vacuummachine maakt. In ieder geval hoe ik het gemaakt heb.
Ik hoor het wel! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Psychotic

|
Kijk ff hoe ie in die oude koelkast zat. De schakelaar naar de thermostaat ff doorverbinden en je hebt een werkende pomp. 1 pijpje blaast en 1 pijpje zuigt. Verder gebruik je gewoon die relaisvertraging van circuitsonline. Ik zelf heb gekozen voor 2 potmetertjes van 1MOhm zodat ik de in en uitschakeltijd kan varieren tusssen 0 en 15 minuten
deze waarde voor de potmeters is hoger dan aangegeven, zet je die grotere weerstand serieel aan die condensator word ie langzamer leeggetrokken en duurt het dus langer voor je schekling reageert. Want wees eerlijk, zo'n huge condensator met een 1M Ohm potmeter heeft een leuke spanningsval, hang er maar eens een multimeter overheen.... (Je spanning vervalt heeeel traag, draai je de potmeter dicht dan klat ie ineens stukken sneller leeg)
Die vacuumvervroeger (van een ontsteking of carbeurateur TIP nissan micra zitten wel 5 van die potjes onder de motorkap) hang je ergens aan je installatie met een schakelaar eraan. Deze schakelaar triggered je inschakelvertraging welke op zijn beurt weer de motor aan en uit schakelt.
Succes ermee!
|
|
|
prokiter

|
Heyy,
Sorry woon niet in de buurt.
Maar ik heb hem niet zelf uit de koelkast gesloopt dus ik weet niet hoe hij er in zat.
Bedankt voor de uitleg.
Hoop op nog meer uiteg van mensen. (mischien een tekeningetje er bij ofzo.).
Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
|
|
|
|
Elevation

|
check ff in en uitgang, dan heb je het grootste gedeelte gehad... zet er een tweede pomp en ventilator en fan op en klaar ben je..
|
|
|
|
Psychotic

|
@ Arwin, waar kom je vandaan? Als je er echt niet uitkomt wil ik wel ff voor je kijken, en zo zijn er meerdere mensen.... @ Leon, thnx, is die studie met een deel elektrotechniek erin toch nog ergens goed voor (grinnik_kitesmiley) Ben op dit moment mijn eigen pompje ook aan het pimpen, komt op een verreidbaar wagentje, spullen netjes afgeschermd etc en de tijd insetlbaar met tijdsschaal, een multi purpose vacuummachientje dus 
|
|
|
LeonB

|
JT, Cool!!  Toch wel handig een opleiding met elektro (grinnik_kitesmiley) Ik denk dat ik maar ff een fotohandleiding ga maken over het maken van de "Vacuummachine". Als het klaar is zal ik het uploaden naar mijn site.
|
|
|
Psychotic

|
Idd, Al ben ik nog een eerstejaars, het geeft toch een idee waar je mee bezig bent. Ennieway ik moet eigenlijk ergens een vacuummanometertje op de kop tikken maar wil niet te veel uitgeven. Iemand een idee hoe zoiets goedkoop te vinden is? Er word ERG weinig in vacuumspulletjes gedealed in NL helaas
|
|
|
flyingkite

|
sja inderdaad veelste weinig voor de particulier idd! Ebay is wel een goede optie opzich als je er daar een van wika kan bemachtigen voor +/- e8,- is het met verzend kosten even duur als hier in NL een bestellen Ik geloof dat je er hier http://www.brandscomposiet.nl/ ook een met succes kan kopen voor +/- e16,- Succes
|
|
|
LeonB

|
Oke dan omdat ik toch niet kan kiten vanwege een rugblessure heb ik mij ff nuttig gemaakt om mijn koelkast ff open te schroeven.... (grinnik_kitesmiley)
Arwin, hier wat foto's met uitleg hoe je een koelkastcompressor moet aansluiten als vacuummachine:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LeonB

|
Ziezo....ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is (hangloose_kitesmiley).
|
|
|
adrenalin

|
Top Leon! Als we jou niet hadden 
|
|
|
LeonB

|
Pfff...ik verveel me dood vanwege m'n rugblessure (angry_kitesmiley). Eigelijk wil ik nu knallen!!!
|
|
|
|
prokiter

|
Heyy,
Hartelijk bedankt.
Jullie horen hoe het lukt.
Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
En leon is weer goed bezig!! (uwh zie ik daar weer een squirtnatic.nl up-date???)
|
|
|
knar
Geen avatar
|
Pas maar op voor je rug met het verschuiven van die koelkast !
|
|
|