Woohooo!!! mn eerste Kite ervaring met een dolfijn (bruinvis) in de Noordzee.

pollepel

April 11, 2006, 03:44:09
edit2Rapporteer  
he,

Ik was net samen met mn maat lekker aan t cruisen bij Petten (aan zee). Er stond een lekker
windje en de swell was ook goed. Niet te kort op mekaar en ook nog een hoog.
Tijdens het varen zie ik 2 vissersboten. Niks aan de hand. Die waren gewoon aan het vissen en
trokken een heel spoor van meeuwen achter zich aan.
Toen ik op een gegeven moment een meter
of 200 achter hem langs vaardde zag ik iets zwarts opduiken. Ik dacht dat het weer onze
plaatselijke zeehond was. Maar toen ie weer kwam zag ik dat het een klein bruinvisje van een
cm of 60 was. VET RELAXT!!!!! Ik gilde het uit. Te mooi om waar te zijn dacht ik. Ik wou
met hem meevaren, maar hij zwom tegen de wind in met die vissersboot mee en had blijkbaar
ook geen zin om met mij mee te zwemmen. Toch vond ik het een hele vette ervaring Joepie
Ik heb zelf in Nederland nog nooit dolfijnen gezien. Laat staan tijdens t kiten!
Die zeehonden zie ik al genoeg maar een dolfijn vind ik toch wel de moeite om hier te postten.
Ik heb vandaag dus weer lekker gevaren YeSS

Laters..
TtHoM@s

Antwoord #1 April 11, 2006, 03:54:50
edit2Rapporteer  
haha lijkt me wel aparte ervaring

ik heb ook nog nooit zeehonden gezien maar komt denk omdat ik altijd op oostvooren vaar loser

lijkt me ook wel cool om te zien
Hooked Cabarete

Antwoord #2 April 11, 2006, 04:04:26
edit2Rapporteer  
Hier in Cabarete op Encuentro zie ik regelmatig vliegende vissen.
Als ik aan het varen ben vliegen ze voor je uit waarna ze na een meter of 20 weer het water in duiken.

lennart

Antwoord #3 April 11, 2006, 04:09:51
edit2Rapporteer  
te vet Grin
slingshot {Thomas}

Antwoord #4 April 11, 2006, 04:21:14
edit2Rapporteer  
dat zie liever dan een zeehond ThumpsUp
drifter

Antwoord #5 April 11, 2006, 04:30:12
edit2Rapporteer  
Ja lach maar. Straks kom je zo'n dikke potvis tegen van een paar meter. Dan lach je niet meer.schater
Naish........what else???

Antwoord #6 April 11, 2006, 05:42:41
edit2Rapporteer  
Wanneer je een bruinvis ziet is het meestal foute boel met de vis!
Gerrie

Antwoord #7 April 11, 2006, 14:25:17
edit2Rapporteer  
Heb in de Dominicaanse (Punta Cana) ook een vliegende vis voor me uit gehad. En ook een schildpad naast m'n board toen ik net een bocht maakte.
Fré

Antwoord #8 April 11, 2006, 14:30:46
edit2Rapporteer  
Zeehonden zijn wel cool...
Vorig jaar zat er eentje in de plassen aan vrouwenpolder...
SUPERschattig, af en toe zo'n bruin, gespikkelde koppie die opdook.

Echt maf.
Ton
Gast
Antwoord #9 April 11, 2006, 15:17:36
edit2Rapporteer  
Vorige week ik zelf ook een dikke ervaring met dit soort grote vissen gehad in S-gravenzande.
Ik zag drie gtote vinne boven het water uit komen en ik dacht nog, "SHIT"dit soort grote haaien wil je eigenlijk niet tegen komen op 5 meter afstand.
Maar gelukkig hadden ze een flipper manier van zwemmen, dus het moesten bruinvissen zijn.
Bruinvissen zijn geen dolfijnen maar tandwalvissen die max 2,5 mter kunnen worden.
Maar dit soort visjes komen regelmatig voor, voor de kust van nederland in ondiepe wateren.
Ik schrok zo erg ,dat ik van mijn board af pleurde, maar daardoor kon ik ze wel beter bekijken.
Nou maar hopen dat het bruinvissen blijft en dat de dikke maco's die vorig jaar in engeland gezien zijn, niet de bruinvis aangaat ( honger !!)
plaaggeest

Antwoord #10 April 11, 2006, 17:26:18
edit2Rapporteer  
Als je deze tegen komt piep je wel anders denk ik! schater
zagy

Antwoord #11 April 11, 2006, 18:19:32
edit2Rapporteer  
ja ind, lijkt ook echt en geen photoshop.
Heb in spanje regelmatig vliegende vissen voor mn neus, maar een dolfijn of bruinvis lijkt me wel heel erg vet,
Rowin

Antwoord #12 April 11, 2006, 22:19:12
edit2Rapporteer  
leuke ervaring  (hangloose_kitesmiley)
Flakkee-John

Antwoord #13 April 11, 2006, 23:18:09
edit2Rapporteer  
Wij weten wat je bedleod met een bijzondere ervaring met een dolfijn of een bruinvis

Topic is er ook een jaartje geleden over geweest en is niet om te vergeten dat wij onze kitie (bruinvis) geholpen hebben.

Helaas is zij onderweg dood gegaan aan een grote vishaak in haar maag. Dit allemaal 1 jaar geleden alweer.

Diegen die erbij waren weten hoe bijzonder het was en is als je zo'n beestje ziet zwemmen

Met nog een paar foto's van en levende kitie!!!!
Naish........what else???

Antwoord #14 April 11, 2006, 23:50:15
edit2Rapporteer  
Dat is onze Kitie op Kitiebeach!
Flakkee-John

Antwoord #15 April 11, 2006, 23:54:16
edit2Rapporteer  
idd bob is alweer een jaar geleden dat we geprobeerd hebben kitie te redden
sniksnik
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.